.

[oplichting] National police

  • 24 December 2021
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Een paar dagen geleden werdt ik gebeld onderweg dus via bluetooth  headset opgenomen. Waren alweer oplichters, herkende het direct 

Kreeg een bandje te horen... Hallo, this is the national police Heb meteen de verbinding verbroken.

Het is al een klap voor het zelfvertrouwen en vertrouwen als je wordt opgelicht. De schade is groot financieel en emotioneel.

Wees gewaarschuwd!

https://www.fraudehelpdesk.nl/alert/engels-telefoontje-namens-dutch-supreme-court/


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Moet ik even denken aan het volgende. Een paar jaar geleden werd de Leon gebeld door een gozer met een overduidelijk Indiaas accent, dat ‘ie van Microsoft was en dat mijn computer gevaar liep, virussen enz. en dat ‘ie wel ff zou helpen (dit was toen net ‘booming business’). Dus de Leon in gebroken Engels met die vent meelullen dat ‘ie bang was en graag wilde dat die gozer hem hielp. Zegt de Leon op een gegeven moment “So you can clean my Windows from dirt?” “Yes, yes….”, zegt de Indiaan.  Zegt de Leon “Okay, you start with the windows from the living room…..”. 😁. Die Indiase gozer een partij kwaad. 😄

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Friesian,

 

Bedankt voor het doorgeven! Erg vervelend dat dit nog steeds gebeurd 😥.

Reputatie 7

Ik nam vanmorgen een oproep van een onbekend 06-nummer op (0617520224) aan. Een tijdje bleef het doodstil aan de andere kant toen het bandje werd gestart in slecht Engels met iets in de trant van: Local Police, BSN-nummer, etc etc.

Ik heb dit nummer maar geblokkeerd, maar ik denk niet dat dat veel zin heeft.

Nu weten ‘ze’ dus, dat mijn nummer actief is, maar dat hadden ze sowieso wel te weten gekomen zodra ze mijn voicemail zouden horen.

Reputatie 7
Badge +9

Ja @RicoK dat laatste klopt wel, van je voicemail. Volgens mij bellen ze willekeurig. Goed kans dat je er niet meer van hoort.

Laatst zag ik op het beginscherm van mijn foon een voorvertoning van een Whatsappje. 
“Hai pap, ik heb een nieuw telefoonnummer…….”
De Leon dacht nog even dat eindelijk zijn lang uit het oog verloren dochter zich eindelijk meldde..😄. En toen maar direct het appje verwijderd. Jammer voor het kind maar had ze zich maar eerder moeten melden.😁

Reageer