.

NeverWet – Nooit meer waterschade aan je telefoon?

  • 13 August 2014
  • 11 reacties
  • 2927 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
NeverWet is een waterafstotende coating. De fabrikant Rust-oleum zette vorig jaar een filmpje online waarin de werking van het product wordt gedemonstreerd. In het filmpje zie je een smartphone, ingespoten met Neverwet, in een kom met water liggen. 20 minuten later haalt men deze uit de kom met water én de telefoon lijkt zonder enige schade te werken! Wat volgde was een virale explosie op het internet. Tenslotte, een spray dat waterschade aan telefoons voorkomt, wie zou dat niet willen?

Video



Test 1.0: De basistest
Enthousiast als we zijn, willen we het met eigen ogen zien. We nemen de proef op de som en bestellen via Amazon 2 spuitbussen Neverwet. Na een weekje krijgen we ons pakketje: Neverwet Basiscoating en Neverwet Topcoating.

http://i58.tinypic.com/2sajzbm.jpg

Na bestudering van de verpakking valt ons op dat er afgeraden wordt het product te gebruiken op elektronica. Hmmm… zouden ze in ‘claim-graag’ Amerika het niet aan hebben gedurfd om dit op de verpakking te zetten? Of werkt het product gewoon helemaal niet zo goed op elektronica?

Als je in een video laat zien dat het werkt op een smartphone, dan willen we het testen ook! We spuiten de buitenkant van een Nokia Lumia voorzichtig in met de basiscoating en laten de telefoon 20 minuten drogen. Hierna volgt de topcoating, en ook deze laaten we 20 minuten drogen.

http://i62.tinypic.com/ohqpmq.jpg

Nadat de topcoating is opgedroogd, bekijken we het resultaat: een Nokia Lumia met daarop een plakkerige doffe laag. Deze verheft het besturen van je telefoon via je telefoonscherm tot een kunst!

Hierna volgt onze watertest. We gooien een vol glas water over de telefoon. Waterafstotend? Dat zeker. Overal water, behalve in onze telefoon! De telefoon heeft de eerste ‘water’proef dus doorstaan.

http://i57.tinypic.com/33aavic.jpg

Test 2.0: Telefoon onder water
Nu willen we de telefoon werkend onder water zien, en besluiten ook dit te testen!
We leggen de telefoon in een grote vaas met water. Al snel volgen bubbeltjes. uit onze mooie Nokia! Deze verraden dat de telefoon niet helemaal waterdicht is! Zuinig als we zijn, redden we onze mooie Lumia uit het water!

Toch heeft de telefoon het overleefd en vertoont geen kuren. Hadden we deze langer laten liggen, dan hadden we de telefoon kunnen weggooien door tè grote waterschade. Voor de zekerheid leggen we de telefoon in een grote pan met rijst.

Het eindoordeel
Zouden we NeverWet aanraden voor je smartphone? Nee. Daarvoor zitten teveel kiertjes in je telefoon waar water in kan komen. Daarnaast is de coating niet mooi en erg dik.
Is Neverwet waterafstotend? Ja. Er dringt bij een egaal oppervlak absoluut geen water naar binnen.

Waar zou jij Neverwet wél voor willen gebruiken?
Vertel het ons en misschien win jij de 2 spuitbussen Neverwet 🙂. Meld je aan in de comments!

Het originele filmpje van NeverWet kun je hier bekijken.

11 reacties

Lijkt me een erg goed middel om je fietsketting te beschermen tegen roest.... :rolleyes:
Ik zou het dus voor de fietsketting gebruiken.
Ik zou het gebruiken voor in de badkamer om zo schimmel in de voegen tegen te gaan, heb er al eens eerder aan gedacht maar het product vind ik te duur om te importeren.
Badge
Ik zou het wel op mijn fietszadel willen spuiten. En dan maar hopen dat het verrekte ding eindelijk een keer droog is/blijft... 😛
Iets voor het contactslot van de auto (portier) dat die niet vastvriest in de winter.
Helaas zit er een barst in het scherm van mijn iPad. Ik heb er op het moment een stuck duckttape op zitten, maar het lijkt me dat NeverWet een betere oplossing is. Natuurlijk zal ik hem niet in een vaas gooien 😉
Reputatie 5
Badge +10
Helaas zit er een barst in het scherm van mijn iPad. Ik heb er op het moment een stuck duckttape op zitten, maar het lijkt me dat NeverWet een betere oplossing is. Natuurlijk zal ik hem niet in een vaas gooien ;)

Hoi JasperS,

Jij mag het van ons proberen 😃. Ik zal zorgen dat je de Neverwet materialen ontvangen.

Laat je even weten of je het pakket hebt ontvangen?

Groetjes,

Alex
Dag Alex,

Hartelijk dank! Ik zal het laten weten! :)

Groet,

Jasper
Helaas zit er een barst in het scherm van mijn iPad. Ik heb er op het moment een stuck duckttape op zitten, maar het lijkt me dat NeverWet een betere oplossing is. Natuurlijk zal ik hem niet in een vaas gooien ;)

Hoi JasperS,

Jij mag het van ons proberen 😃. Ik zal zorgen dat je de Neverwet materialen ontvangen.

Laat je even weten of je het pakket hebt ontvangen?

Groetjes,

Alex

Ik heb het pakket ontvangen! Ik ga het morgen testen 🙂
Reputatie 5
Badge +10
En hoe is het bevallen? 🙂
Echt perfect. Eerst even getest op een stuk glas, en het blijkt dat als je de lagen goed aanbrengt (niet te dik, niet te dun) je het helemaal niet ziet! Ik kan nu weer mooi genieten van mijn iPad, en mijn zus van haar telefoon :)

Come at me, rain!
Reputatie 5
Badge +10
Haha leuk om te horen. Veel plezier ermee!

Reageer