.

Is het slecht voor mijn accu om mijn telefoon te gebruiken tijdens het opladen?

  • 19 February 2014
  • 6 reacties
  • 13201 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Over het algemeen is het niet schadelijk voor je accu. Een moderne telefoon zal er hooguit wat langer over doen om volledig opgeladen te zijn.

Het is wel belangrijk om te realiseren dat hitte je accucapaciteit en levensduur op lange termijn vermindert.
Wanneer je bijvoorbeeld een spelletje speelt en tegelijkertijd oplaadt, wordt je telefoon soms zeer warm.
Als je de accu optimaal wil houden, probeer dan te voorkomen dat je telefoon zeer warm wordt.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4
De meeste telefoons schakelen zichzelf uit wanneer ze té warm dreigen te worden. Te warm is dan een temperatuur waarbij de hardware mogelijk schade zal ondervinden.
Waar ik meer benieuwd naar ben is het volgende;

Is het slecht om je smartphone de hele tijd in een docking te laten?
Reputatie 4
Badge +4
"Slecht" is een groot woord. De batterijen in telefoons blijven het langst goed wanneer je ze gewoon 'gebruikt'. Dus na het laden van de charger afhalen en wanneer je op 10-15% zit weer opladen. Maar nogmaals 'slecht' is een groot woord. Als je 'm jarenlang continue in de lader laat dan zul je wel merken dat 'ie sneller leeg is en dat je 'm vaker moet opladen.
Badge
Geen zorgen om maken, maar gewoon je accu zo gebruiken als je hem wil.

Elk jaar bestel je gewoon voor 5 euro op ebay een splinter nieuwe accu voor je telefoon met vaak hogere cappaciteit dan een orginele.
Reputatie 7
Badge +9
Geen zorgen om maken, maar gewoon je accu zo gebruiken als je hem wil.

Elk jaar bestel je gewoon voor 5 euro op ebay een splinter nieuwe accu voor je telefoon met vaak hogere cappaciteit dan een orginele.


Zal niet lukken als je een iPhone hebt. Maar er zijn wel tips van Apple om de gebruiks- en levensduur van de batterij te verlengen.
Badge +8
Bedankt voor de link Scotsman :)
Ik heb altijd batterijproblemen, eerst op mijn iPhone, nu met mijn Samsung. Ik doe gewoon veels te vaak lader erin, lader eruit, lader erin, lader eruit..

Reageer