.

Een oplossing voor het niet aankomen van een Whatsapp bericht (iOS en mogelijk ook Android)

  • 8 December 2023
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 7

Zodra ik de laatste tijd een Whatsapp berichtje zond naar een bepaald nummer, bleef dit berichtje bij mij constant op een vinkje staan. Ofwel het berichtje heeft mijn telefoon wel verlaten, maar komt niet binnen bij de geadresseerde (het tweede vinkje). Echter, zodra de ontvanger haar Whatsapp opende, kon deze het berichtje zien en lezen (de blauwe vinkjes).

Heel irritant. Op de telefoon van de ontvanger, een iPhone, stonden alle melding-notificaties goed, maar nog altijd komen berichten niet bij haar aan. Ook op haar Apple Watch zag ze geen berichten meer binnen komen.

Wat bleek nu, de versie van iOS was niet up-to-date.
Omdat de ontvanger haar iOS niet kon updaten en zij nog draaide op een eerdere versie van iOS 17, vanwege een tekort aan opslagruimte, maar wel in de tussentijd de recente updates van Whatsapp had geïnstalleerd, welke Whatsapp vermoedelijk heeft uitgebracht op of voor de recentste versie van iOS, blokkeerde dit de correcte werking van Whatsapp.

Nadat de telefoon van de ontvanger eens was opgeruimd en de laatste versie van iOS was geïnstalleerd kwamen de berichtjes weer direct binnen op de iPhone en Apple Watch, zoals vanouds.

Moraal van het verhaal: zorg dat je (tussentijdse) updates van het OS, nadat je wellicht eerste enkele dagen de kat uit de boom hebt gekeken om te lezen/horen van eventuele bugs, zo snel mogelijk installeert.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wij hebben (hadden, want hij wordt gedoneerd aan ons kleinzoontje) een 6 jaar oude iPad die ook onvoldoende opslagruimte had voor iPadOS updates. De enige manier om de update te installeren was de iPad aan een Mac computer te koppelen en de update via de Mac te downloaden en installeren. Wellicht werkt dit ook voor iPhones met beperkte geheugenopslag.

Reputatie 7

@Scotsman dat is een goeie. Daar had ik nog niet aan gedacht. 👍🏻

Reageer