.

Welke film heb je als laatst gezien en wat vond je ervan?

  • 3 November 2016
  • 92 reacties
  • 1638 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
Hoi allemaal!

Het begint rond een uurtje of vijf al te schemeren, de wolken laten flinke regenbuien op ons af komen, en de temperatuur laat ons ook in de steek. Jazeker, het is nu echt officieel herfst. Dat houdt in dat we een heleboel dingen niet meer kunnen doen: niet meer zonnebaden, niet meer zwemmen in het buitenbad, niet meer naar het strand gaan en vervolgens klagen over de drukte. Maar waar deuren sluiten, openen andere deuren zich. Wat kunnen we nu wel doen, vraag je?

Films kijken! Wie houdt er nou niet van een film? Zelfs in het lijstje van De 5 beste herfst-apps, vind je de IMDB app. Lekker onder een dekentje een film kijken is typisch herfst.

Welke film heb jij voor het laatst gezien? Heb je nog een aanrader die je in het zonnetje wilt zetten voor andere Forum-users? Of vond je een bepaalde film juist enorm tegenvallen? Plaats het in een reactie hieronder!

Zo heb ik laatst When Harry Met Sally opnieuw gezien op Netflix. Wat een héérlijke film 😃 Lief, vrolijk en grappig. Wat wil je nog meer van een film?

Groetjes,
Jihane

92 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Dat is inderdaad wel een beetje te eng voor ze! Straks durven ze niet meer in een lift te stappen 😉 Geen films voor mij de afgelopen dagen, maar het laatste seizoen van How I met your mother! Het werd echt tijd om deze even af te kijken 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Vanmiddag een actiefilm bekeken, niet spectaculair, het verhaal is een beetje mager. De vechtscènes zijn wel aardig :)

De trailer van Eliminators 2016 kan je hieronder zien.

Reputatie 5
Badge +8
Ik word niet heel enthousiast van de trailer eerlijk gezegd, Franswon 😛

Gisteravond heb ik wel het begin van De Lift gekeken (staat op Youtube), vooral erg leuk om al die oude auto's, kleding, telefoons etc. te zien.

Groetjes,
Sean
Reputatie 7
Badge +9
Het was ook geen bijzondere film Sean, maar als je toch niets ligt te doen..... straks nog eens kijken voor iets leuks 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Ik heb laatst The Hangover II weer eens gekeken. Voor het laatst gezien in de bioscoop. Nou dat is toch wel een hele leuke film hoor! Wat vinden jullie? Vast wel gezien, toch?

Verder heb ik ook twee films met Denzel gezien. Unstoppable en The Hurricane. Leuke films zijn het! Kent iemand één of beiden ervan en wat vind je ervan? Ik ben benieuwd :D

Groetjes,
Caspar
Ik kijk nu Virtical limit. Heb hem vaker gezien, is en blijft prachtig, vol emotie en heftig.

RTL7

Reputatie 7
Badge +9
Ik kijk nu The Godfather I uit 1972, blijft een mooie film met Marlon Brando

Uit de Wikipedia:

The Godfather wordt beschouwd als een van de beste films aller tijden. De American Film Institute plaatste hem bijvoorbeeld in 1998 in de lijst van beste Amerikaanse films aller tijden op de derde plaats. De film was destijds een groot succes. Het was de bestbezochte film van het jaar en werd genomineerd voor elf Oscars, waarvan hij er drie won: de Academy Award voor Beste Film, Beste Acteur (voor Marlon Brando) en Beste Aangepaste Scenario. De film betekende de grote doorbraak voor James Caan, Robert Duvall en de destijds onbekende Al Pacino. De film betekende voor Marlon Brando een rentree na jaren van flops en blies het gangsterfilmgenre nieuw leven in. Ook is de film regelmatig geparodieerd en geciteerd. Vooral het beroemde citaat "I'm gonna make him an offer he can't refuse" is vaak geïmiteerd.
Reputatie 5
Badge +8
Ik ben het met Wikipedia eens, Franswon. Een fantastische film en deel 2 is misschien wel net zo goed 🆒
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Sean,

Deel 2 is een goede film, maar de hoofdrolspeler Marlon Brando is toch meer een 'vader' (Godfather) dan Al Pacino.
Robert de Niro is, zoals vrijwel altijd, heel overtuigend. Robert Duvall is weer ontzettend goed op dreef.
Jammer vind ik de vele flashbacks, die verstoren de verhaallijn, beter gezegd: ik hou niet zo van meerdere verhaallijnen in 1 film.
Over all toch een dikke 8, maar deel 1 een vette 9.
Reputatie 7
Badge +9
Deel 3 nu ook bekeken (dus totaal ruim 8 uur film) en om het forum verder te vervuilenvullen ook voor dit deel een review:

Al Pacino is hier duidelijk beter als Godfather, de rol van Kay is ook heel goed gespeeld, de dochter Mary (in real life de dochter van de producent) is ietwat te.

The Godfather Al Pacino wordt wat menselijker en meer vader van de familie, de opvolger, de nieuwe Godfather, doet in wreedheid niet onder voor zijn voorgangers.

Minder flashbacks, mooie opnamen.

Mijn cijfer: een 8
Ik heb afgelopen week 4 films gekeken.

De eerste van de vier was Roque Assain met Jet Li en Jason Statham.
Ik ben best wel een "fan" ben van Jason Statham en kan sommige van zijn films daarom wel vaker zien..
Ook houd ik wel van een goeie actiefilm zo op z'n tijd.



De tweede was the Arrival, niet die van 1996 met Charlie Sheen (die ik overigens ook eens heb gezien) maar die van afgelopen jaar met o.a. Forrest Withaker. Ik heb mezelf overigens altijd afgevraagd wie zijn zoon nou Bos noemt :D
De film vond ik overigens niet echt spannend maar was wel mooi in elkaar gezet. Had er meer van verwacht.



Nummerrrrrrrrrrrrr drie was The Accountant. Daarin speelt Ben Affleck een autistische vent die iets met bonnetjes doet en soms ook moorden pleegt. Misschien had de VVD hem moeten bellen, dan was het bonnetje van Fredje Teeven vast gevonden 😛

De film vond ik overigens erg vet..



En tot slot nummer 4, the Mechanic.. Ook weer met Jason Statham.. Nu in zijn rol als "klusjesman" die wraak neemt op zijn werkgever, nadat die hem belazerd heeft. Ook dit vond ik een goeie film en had hem als eens gezien.

Als de kleindochters vanavond naar bed zijn wil ik De Lift nog wel eens kijken. Blijft leuke horror van Nederlandse bodem.

Ah de Lift met Huub Stapel. Er is ook een Amerikaanse versie, ook van dezelfde makers. Die is erg slecht.. :D

Ik heb overigens in dat gebouw gewerkt waar de lift is opgenomen. Ik werkte pas net in de beveiliging toen ik daar één van mijn eerste diensten in dat gebouw mocht werken. De liften waren overigens in het echt ook een beetje vreemd 😛 De klant waar ik te werk werd gesteld heette Logica CMG aan de Laan van Kronenburg, Amstelveen.

Reputatie 7
Badge +10
Je hebt een lekkere filmweek gehad, Ray! The arrival moet ik nog steeds kijken en leek me wel goed!

@Franswon, de Godfather films heb ik nog niet gezien. Lijkt me niet echt wat voor mij. Maar misschien moet ik het een keer een kans geven!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi!

Laten we deze ook weer eens leven inblazen. Wat hebben jullie laatst gekeken? Ik heb 'The Amityville Horror' gekeken en dit was niet zo'n slim plan 😉 Horror is niet mijn genre en vooral niet als er bij staat 'Based on true events'. Doei! Maar deze keer dus niet. Thuis werd er echt op gehamerd dat ik deze film moest zien.. fijn! Kent iemand 'em?
Reputatie 7
Badge +9
Ken deze niet Angela, maar klinkt wel gezellig:D
Reputatie 5
Badge +9
Based on true events maakt het juist nog leuker!!! Haha heerlijk zo een horrorfilm.

Ik heb overigens laatst Straight Outta Compton gezien, de opkomst van de gangster rap. Super tof! Ik heb de muziek van N.W.A. en Dr. Dre ook wel vaak geluisterd, dat maakte de film voor mij nog leuker! Iemand anders deze ook gezien?

Reageer