.

Vraag

Senioren telefoon suggesties?

  • 27 February 2023
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Voor mijn hoogbejaarde vader (hoopt dit jaar 98 te worden) ben ik op zoek naar een nieuwe draadloze DECT telefoon. Het probleem met zijn huidige toestel is dat regelmatig om onverklaarbare reden de verbinding wordt verbroken. Ik zit op diverse Nederlandse websites te kijken (zoals oplettende lezertjes zullen weten woon ik zelf niet in Nederland) maar het aanbod is enorm. Kan iemand een draadloze DECT aanbevelen die geschikt is voor iemand van 98? Bij voorkeur eentje die geschikt voor hoortoestellen, en niet al te kleine toetsen en een duidelijk beeldscherm heeft. Voor zover ik weet loopt de verbinding via een KPN modem. Bij voorbaat dank!


2 reacties

Hoi @Scotsman 

Moet het perse een DECT telefoon zijn? Omdat ik onlangs een erg fijne senioren mobiel gekocht heb voor pa van het merk Doro. De Doro 2404. Heeft een erg fijne menu. 

Maar anders zou ik deze bijvoorbeeld aanbevelen. Bol.com heeft er verschillende. 

https://www.bol.com/nl/p/fysic-fx-5500-big-button-dect-telefoon-knipperende-display-toetsverlichting-bij-inkomend-gesprek/92000000enu69007974?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Hallo @Scotsman er zijn diverse merken, onder andere Doro, zoals reeds genoemd en Gigaset en Panasonic.

Kies voor een handset met groot scherm en grote toetsen, zogenaamde seniorentelefoons, o.a. verkrijgbaar bij Medippoint en Zorgsaam, zie hieronder de bijbehorende links:

Medipoint - Webshop

Kruisvereniging Zorgsaam – Kruisvereniging Zorgsaam geeft ondersteuning of hulpmiddelen in huis

Gigaset Telephone, Smartphone & Smart Home Solutions

Succes

Reageer