.

Nu hoor je het eens van een ander!


Reputatie 7
Badge +9
https://www.metronieuws.nl/lifestyle/travel/2018/03/maak-eens-een-roadtrip-door-het-ruige-schotland

12 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Sotsman,
Het is een prachtig land, Schotland. Ben er lang geleden 2x geweest en zelfs met een lelijke eend helemaal bij John O' Groats uitgekomen en daar gekampeerd met een tentje, het plaatsje zou door een Nederlander Jan de Groot zijn gesticht.Schitterende ruige rotskusten en gele stranden en uitzicht op de Atlantische Oceaan. Dan ook Inverness, Fort William, Balmoral met river Dee, de schattige kleine plaatsjes en de whiskystokerijen. Ullapool waar we heerlijke verse zalm hebben gegeten. Vandaar uit met een bootje een excursie gedaan. Urquhart castle, een van de vele kastelen, doe het allemaal uit mijn hoofd maar Schotland de enorm mooie en indrukwekkende luchten boven het heuvelachtige landschap. Zou haast nog het mooie eilandje Arran vergeten, daar heb ik echt mijn hart verloren.
Reputatie 7
Badge +9
Volledig mee eens. Arran was onze eerste vakantiebestemming nadat we hier waren gearriveerd, men had ons verteld dat Arran "miniature Scotland" wordt genoemd dus dat leek ons een goed begin om het land te leren kennen!
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Zodra ik het artikeltje opende werd ik verliefd op dit lieve beestje:



Snoezig, toch?

Ik ben verder nog nooit in Schotland geweest, maar het lijkt me wel érg leuk! Vooral de scenery lijkt me tof om te zien. Scotsman, als ik ooit een keertje een Schotse vakantie houd, gaan we dan een kopje koffie drinken?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 6
Badge +4
Thanks @Jihane @Scotsman leuke reacties van jullie en sorry Scotsman dat ik je naam fout had geschreven boven jouw reactie! De Schotse Hooglanders, prachtige dieren.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben verder nog nooit in Schotland geweest, maar het lijkt me wel érg leuk! Vooral de scenery lijkt me tof om te zien. Scotsman, als ik ooit een keertje een Schotse vakantie houd, gaan we dan een kopje koffie drinken?

@Jihane Absoluut!

Dit stuk rots ("Bass Rock") ligt een eindje verderop hier voor de kust, je kunt er met een bootje vanaf North Berwick naar toe varen en zien hoe Jan-van-genten met duizelingwekkende snelheid het water in duiken om vissen te vangen.

Reputatie 7
Badge +9
Thanks @Jihane @Scotsman leuke reacties van jullie en sorry Scotsman dat ik je naam fout had geschreven boven jouw reactie! De Schotse Hooglanders, prachtige dieren.


Reputatie 7
Badge +9
Nog één keer een stukje reclame voor Edinburgh en dan hou ik er voorlopig mee op...

https://www.facebook.com/edinburghphotowalks/videos/1547313345337975/
Ach joh Scotsman, Schotland is zo groot en leuk, alleen al door de bagpipe-music, bagpipe-muse.....
Dur kan nog best wat bij, zelfs op dit tekstvak is nog
plaaaaaaaaats genoeg. 😉🙂😎

De doedelzak heeft een kenmerkend geluid, zo herkenbaar zo prachtig, zo Scottish........

Ik geniet er altijd van, telkens weer opnieuw, maakt niet uit waar ter wereld.

Zelf ben ik in Engeland geweest, krijtrotsen gezien. Elk land is anders en toch zijn er raakpunten.
Reputatie 6
Badge +4
@Scotsman
Edinburgh, ook geweest toen en mooie oude stad, een concert bijgewoond van Pipers en o.a. pubs en de dierentuin daar bezocht.

Nog even het eiland Arran, Broddick Castle,heb er nog briefpapier van.... helemaal bekeken van binnen en buiten in 1978. Ik heb diverse foto's van toen Scotland en Arran, alleen allemaal in fotoalbum geplakt en niet digitaal dus foto van Brodick Castle van internet geplukt.

Reputatie 7
Badge +9
Nog eentje, met hier en daar wat Schotse koeien, speciaal voor @Frida (full screen aanbevolen):
https://www.facebook.com/visitscotland/videos/2009397905744590/
Reputatie 6
Badge +4
Alsof ik weer thuiskwam @scotsman na het zien van de video en ik hoop dat ik echt nog eens terug kan gaan naar Scotland/Arran.
THANKS !!
Reputatie 6
Badge +5
Nou Scotsman, ik zat er helemaal in door de video in fullscreen te bekijken! Dankjewel voor het delen 😃 Ik krijg nu ook wel zin om die kant op te gaan, Frida.

Groetjes,
Niels

Reageer