.

Het Referendum :-(

  • 24 June 2016
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Omdat ik niet het juiste paspoort heb kon ik niet aan het referendum deelnemen. Maar een consequentie van het resultaat is wel dat ik nieuw briefpapier moet laten drukken. Onder mijn adres staat nu nog Edinburgh, Scotland, UK (= United Kingdom), maar dat moet nu gewijzigd worden in Edinburgh, Scotland, DK (= Disunited Kingdom).

Over twee jaar waarschijnlijk weer een wijziging, namelijk Edinburgh, Kingdom of Scotland, Europe.

In Schotland was er een overduidelijke meerderheid om in de EU te blijven (62%, in Edinburgh zelfs bijna 75%) in tegenstelling tot de rest van het DK (48%).

3 reacties

Dat heeft dan ook gevolgen voor de tarieven in telefonieland denk ik?
Reputatie 7
Badge +9
Dat zal van de zone indeling afhangen. Als het Gespleten Koninkrijk (de nieuwe naam voor het Verenigd Koninkrijk vanaf nu) niet meer tot Zone 1 gerekend wordt als de Brexit een feit is geworden dan zal roamen in het G.K. een stuk duurder worden. En misschien ook bellen vanuit NL.
Reputatie 3
Badge +5
Een enorme klap, dat kan ik begrijpen! Het is maar de vraag of het allemaal werkelijkheid gaat worden. Boris Johnson, hoogstwaarschijnlijk de nieuwe premier van het Verenigd Koninkrijk, heeft zich veel genuanceerder en rustiger uitgelaten na het referendum. De nieuwe premier staat voor een hels karwei met dit referendum. Het kiezen om uit Europa te gaan zal zorgen voor een verdeeldheid in het Verenigd Koninkrijk met een mogelijk referendum in Schotland en de Ieren die aangeven een Iers paspoort te willen. Ik vraag me af of Boris Johnson of enig ander persoon hier mee wil dealen als premier. Wordt een hels karwei om de belangen van de mensen te behartigen op deze manier en de autoriteit van het Verenigd Koninkrijk te beschermen. Het is dus even afwachten.

Het is ook interessant om te zien dat men nu aangeeft nog niet te willen onderhandelen. Waarom stelt men het uit? Ze roepen nu eerst op tot informele onderhandelingen. Why not the real deal? Het wordt een interessante tijd.

Het blijft een adviserend referendum. Er zijn al politici die hebben aangegeven campagne te voeren voor het niet doorvoeren van het adviserend referendum. David Cameron heeft zijn opvolger echt voor een lastig karwei geplaatst.

Reageer