Mensen maken met smartphones veel foto's. Soms bewerk je ze ook (met je smartphone).
Plaats hier een bijzondere/ aparte / leuke enz. foto. 😃
Bladzijde 6 / 51
............:D
http://i58.tinypic.com/ogyvqt.jpg
Deze vond ik wel geinig. Was laatst bij iemand op bezoek en zag toen dit opmerkelijke uitzicht 😃.
Deze vond ik wel geinig. Was laatst bij iemand op bezoek en zag toen dit opmerkelijke uitzicht 😃.
Ik zou de bovenste deur wel goed op slot houden.
Yep, daar mist duidelijk wat. 😃
Ben toch maar even aan het klussen gegaan, veronderstel dat er kleintjes afkukelen. Heb je dat weer, kan je 112 bellen. Heeft Simyo weer niks aan want dat is gratis.
Haha Renoster, kijk daar is deze topic mede voor bedoeld dus...voor dit soort foto's (bewerkingen).:D
Blij dat het opgelost is. Dan kan Alex dit aan de bewoner doorgeven.
Blij dat het opgelost is. Dan kan Alex dit aan de bewoner doorgeven.
Toch stel ik me een vraag.
Je hoort weleens zeggen van "met de deur in huis vallen".
Is deze deur door de bewoner zo geplaatst om "met de deur uit huis te vallen"?
Ben benieuwd wat Alex van "deze oplossing" van de bewoner te horen krijgt...... :p
Je hoort weleens zeggen van "met de deur in huis vallen".
Is deze deur door de bewoner zo geplaatst om "met de deur uit huis te vallen"?
Ben benieuwd wat Alex van "deze oplossing" van de bewoner te horen krijgt...... :p
Haha. Dat ziet er een stuk beter uit. Het leek wel alsof ze bij een aantal kamers vergeten waren om een balkon te plaatsen, want niet alleen deze bewoners hadden er last van.
Ben toch maar even aan het klussen gegaan, veronderstel dat er kleintjes afkukelen. Heb je dat weer, kan je 112 bellen. Heeft Simyo weer niks aan want dat is gratis.
Haha. Dat ziet er een stuk beter uit. Het leek wel alsof ze bij een aantal kamers vergeten waren om een balkon te plaatsen, want niet alleen deze bewoners hadden er last van.
OMG ....... Moet ik nu ook nog in die hele buurt aan het werk???
OMG ....... Moet ik nu ook nog in die hele buurt aan het werk???
Volgens mij is het verstandig om eerst na te gaan of er wel een klus- uhhhhhhh bouwvergunning is. Hihihinnik. :p
Trouwens het valt me op dat er verschillende kunstenaars actief zijn op Simyo. Groot compliment........
Interessant om te weten. Wie heeft nog een oude camera thuis? Deze camera, de Leica uit de nul serie uit 1923, is op een veiling weggehamerd voor 2.160.000,==.
Het zijn wel bijzondere camera's, de nieuwe kosten bij aanschaf ver over de 20.000,== en dan heb je alleen nog maar de body. Je wilt niet weten wat je kwijt bent als je de body met accesoires aanschaft.
Het zijn wel bijzondere camera's, de nieuwe kosten bij aanschaf ver over de 20.000,== en dan heb je alleen nog maar de body. Je wilt niet weten wat je kwijt bent als je de body met accesoires aanschaft.
Vandaag is Bo, mijn maatje, jarig. Hij is 10 jaar geworden.
Helaas niet. Ik wacht nog steeds op mijn 'tussen kunst en kitsch' moment.
Gefeliciteerd! Hij vindt het vast leuk 😉
Interessant om te weten. Wie heeft nog een oude camera thuis? Deze camera, de Leica uit de nul serie uit 1923, is op een veiling weggehamerd voor 2.160.000,==.
Mijn eerste camera was de Agfa Click, zal wel niet zo'n hoge prijs opleveren op een veiling denk ik
Vandaag is Bo, mijn maatje, jarig. Hij is 10 jaar geworden.
Gefeliciteerd!
Mijn eerste camera was de Agfa Click, zal wel niet zo'n hoge prijs opleveren op een veiling denk ik
Ja, die ken ik ook nog, 12x 6x6 cm negatieven. Meniscuslensje met drie standen voor oneindig-2 tot 3 mtr. en dichtbij.
Ik heb zelfs de oude clack nog, maakte negatieven 9 stuks à 6x9 cm.
Ik heb van de zomer nog gefotografeerd met mijn Agfa Clack. Filmpje laten ontwikkelen bij de Hema zonder problema.
volop zonneblommen hier
Hoi Koorelle
Erg mooie macro foto. Je hebt er vast nog veel meer. Ik begrijp nu ook je "Clackje". Maar gelukkig is de tijd van de chemische doka achter de rug, alhoewel die wel z'n eigen bekoring had.
Ik vond het doka-werk altijd heel leuk. Leuker eigenlijk dan Photoshop, doordrukken, tegenhouden, filters etc. Alleen de geur van het stopbad mis ik niet echt 🙂
Ik vond het doka-werk altijd heel leuk. Leuker eigenlijk dan Photoshop, doordrukken, tegenhouden, filters etc. Alleen de geur van het stopbad mis ik niet echt :)
Ja dat is het nou, het had zijn eigen bekoring. Echter ik had geen doka maar een "doza" haha.. een doka van 10x15 mtr, en je wil niet weten wat voor chemisch afval iedere 3 maand opgehaald werd. M'n ontwikkelmachine had een replenish systeem. Die joeg iedere week zo'n 20 liter ontwikkelaar maar ook 20 ltr fixeer erdoor, dat kwam dan gezamelijk in een chemische container terecht, had tot gevolg dat het een beetje ammoniakachtig ging ruiken. Dat, waar jij het over hebt, dat doordrukken enz. deed ik met een contactkast, afhankelijk wat je moet doen, kon je dan kiezen uit strooilicht of puntlicht. 10 jaar voor m'n pensioen hebben we alles gedigitaliseerd, het werd allemaal schoner, heeft best wel even geduurd voor je dat onder de knie had, maar toen ik dat een keer had, zou ik niet meer terug willen naar de chemie.
Wanneer je terugkijkt op die tijd is het toch al een stunt te noemen dat je een stuk blanco papier met een korte belichting en enkele baden kon omtoveren tot een foto. Het allerleukste was dan toch wel als de 1 of andere grappenmaker het licht aandeed.:(
Het leuke vond ik altijd het zien 'opkomen' van het beeld in het bad.
In die tijd woonde ik nog alleen, dus de kans dat iemand het licht aandeed was klein.
Toen ik een relatie kreeg ging het pas mis...... dat lieve meisje heeft de doka schoongemaakt, flessen afgepoetst, en alle flessen weer ergens neergezet, het vervolg kan je raden, blindelings pakken :(
Met papier niet zo'n ramp, met de rolfilm wel, die was niet meer te redden uiteraard na het toedienen van de verkeerde vloeistof.
In die tijd woonde ik nog alleen, dus de kans dat iemand het licht aandeed was klein.
Toen ik een relatie kreeg ging het pas mis...... dat lieve meisje heeft de doka schoongemaakt, flessen afgepoetst, en alle flessen weer ergens neergezet, het vervolg kan je raden, blindelings pakken :(
Met papier niet zo'n ramp, met de rolfilm wel, die was niet meer te redden uiteraard na het toedienen van de verkeerde vloeistof.
Wanneer je terugkijkt op die tijd is het toch al een stunt te noemen dat je een stuk blanco papier met een korte belichting en enkele baden kon omtoveren tot een foto. Het allerleukste was dan toch wel als de 1 of andere grappenmaker het licht aandeed.:(
Dat gebeurde bij mij niet, als je binnenkwam liep je met je hoofd tegen twee koordjes aan, de ene was voor de rode en de andere voor de groene verlichting. Ook kon je vrij de doka binnenkomen, zonder dat het licht lekte. De deur was niets anders dan 2 cilinders, een buitencilinder met 2 openingen en een binnencilinder met één opening die dan ronddraaide. Zodoende lekte het nooit licht. Als het gewone witte licht aan moest, was daar een verborgen schakelaar voor, die ik alleen wist.
Maareeehhhh ...... Zoals altijd ........ vroeger was het altijd veeeel beter dan nu.
Vroeger kon je met een onderbroek je hele fiets schoonmaken, maar tegenwoordig doe je alleen je fietsbel maar mee.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.