.

Vraag

Cell Broadcast / infobericht

  • 12 November 2012
  • 1 reactie
  • 770 Bekeken

Badge
Via info berichten kun je bij calamiteiten geïnformeerd worden via het GSM netwerk. Dit verloopt niet via SMS bericht. Cell Broadcast is volgens mij niet zo populair. Dit komt omdat er niets op aangeboden wordt. Voorheen kon je bij KPN Telecom zien onder de code 050 welke regio je bevond. Was je in Amsterdam dan zag je Regio 020 staan met soms meerdere kengetallen er bij. Als je dan verder ging rijden, zag je 035 staan. Dan wist je dat je bijna in Hilversum was. Dit ondersteund KPN helaas niet meer. Vodafone heeft het nog wel een tijdje uitgezonden maar is hiermee ook gestopt.

Onder de code 919 worden dus calamiteiten op uitgezonden. In België zenden zij volgens mij voetbal uitslagen uit. Dit om mensen buiten België te gaan lokken naar hun netwerk. Immers je krijgt gratis voetbal uitslagen. Ik denk wanneer het aanbod uitgebreid gaat worden dit wel populairder kan worden gemaakt. Denk aan weerberichten of verkeersinformatie. Of wat in de krant weleens heeft gestaan is dat wanneer je bijna bij een leuk restaurant bent een reclame berichtje krijgt van die restaurant. Want via Cell Broadcast kun je ook via lokale GSM masten laten uitzenden zonder dat een hele stad het berichtje ontvangt!

Zie voor meer informatie over AlertNL:  http://www.nederlandveilig.nl/nl-alert/

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10
Hoi capaciteit,

Is het niet zo dat dit wat minder interessant is doordat mensen steeds meer gebruik maken van smartphones icm internet? Door middel van apps kun je al heel veel informatie zowel via een push als pull manier tot je nemen.

Groetjes,

Alex

Reageer