.

Belangrijke specificatie

  • 10 August 2014
  • 29 reacties
  • 1215 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Dunics,

Wauw! Je bent heel specifiek met de specificaties! Enorm goed! Ik heb het gekopieerd en zal het nog eens doornemen zodra ik een nieuw toestel zal nemen. Ben er langzamerhand wel aan toe :P

Enorm bedankt voor het meedelen van deze informatie!

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi Ilias,

Ja, ik ben inderdaad erg specifiek wanneer het aankomt op het kopen van smartphones (zo ben ik ook bij computers, laptops, tablets, TV's en dergelijke). Ik gebruik eerlijk gezegd ook nogal vaak de Pricewatch van Tweakers.net, die ik in mijn vorige post hier al genoemd heb, om te kijken wat er allemaal te koop is, en dan vind ik het vooral leuk om absurde specificaties te specificeren om te kijken hoeveel producten daaraan voldoen (bijvoorbeeld 11.2 surround sound bij versterkers/receivers, dat brengt het aanbod momenteel terug van 405 naar 19 systemen).
Al die producten hoef ik niet te kopen (dat zou ik me niet eens kunnen veroorloven als ik dat wel wilde), alleen het kijken zelf is al leuk genoeg.

Natuurlijk zijn al die specificaties wel specifiek voor mezelf, ze passen bij wat ik allemaal doe, wat ik allemaal nodig heb. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat niet iedereen Miracast nodig heeft (al is dat tegenwoordig bijna een standaardfunctie op Android en Windows 10 Mobile smartphones), of dat niet iedereen gecharmeerd is van grote schermen (die bijna in 'phablet'-terrein terechtkomen), of dat niet iedereen zoveel externe opslagruimte nodig heeft (of dat ze überhaupt geen externe opslagruimte nodig hebben, als de interne ruimte al genoeg is).
Bovendien is mijn lijst uiteraard totaal niet geschikt voor Apple-liefhebbers, aangezien ik nadrukkelijk heb aangegeven dat ik geen iPhone zal kopen.
Maar je bent zeker welkom om mijn lijst als leidraad te gebruiken tijdens je zoektocht naar een nieuwe smartphone.

Even nog een ding wat ik gisteren vergeten was om toe te voegen aan mijn lijst:

  • Krasbestendig scherm

O, en graag gedaan!

Groeten,
dunics.
Reputatie 7
....Bovendien is mijn lijst uiteraard totaal niet geschikt voor Apple-liefhebbers, aangezien ik nadrukkelijk heb aangegeven dat ik geen iPhone zal kopen.......

Hahaha, ik herken heel veel in je verhalen. Ook je waarschijnlijke afkeer van Apple. :$

Ik heb, inmiddels had, mij ook afgezet tegen Apple. Ik wilde en moest er niets van hebben. Ik was destijds volop bezig met het Tweaken van Microsoft PC's. Heerlijk. Microsoft problemen? Welke? Alles wilde en kon ik oplossen.
Totdat het me op een gegeven moment zo ontzettend tegen begin te staan. Iets moest het gewoon doen. Ik wilde opeens geen gedoe en gezeik meer. Het moest het gewoon doen. Keer op keer. Zonder fratsen en trucjes. Zodoende ben ik helemaal omgeturnd naar Apple (MacOS en iOS). Het doet het. Altijd.

Ik heb geen Apple ecosysteem. Ik had deze bijna, maar mijn router beviel wel nog erg goed. En sinds kort heb ik mijn Airport Expresses vervangen door Google Chromecasts Audio (en inmiddels ook een 'gewone' Chromecast). Dit om Spotify makkelijk te kunnen streamen.

Op mijn werk heb ik wel bewust gekozen voor Windows Laptop, omdat veel programma's die ik nodig heb, het net wat makkelijker doen in een Windows omgeving dan op een Mac.

Ik denk dat ik je verhalen op de voet zal blijven volgen...:D
Reputatie 3
Badge +5
Hetzelfde geldt voor mij, RicoK! Ik ben razend blij met @dunics! Haha, het zijn toch wel enorm goede tips die je niet zo één, twee, drie krijgt.

You got a new follower, my friend. You got a new follower.

Reageer