.

15 bizarre Android apps

  • 14 August 2013
  • 9 reacties
  • 7064 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Google laat af en toe bizarre apps toe binnen Google Play. Dit zijn de 15 meest idiote apps voor Android.

De regels die Google stelt voor het toelaten van apps in de Google Play-winkel zijn een stuk minder strikt dan wat Apple van ontwikkelaars verlangt bij het indienen van een applicatie voor de App Store. En daarvan zijn de gevolgen merkbaar. Niet loopt de Android-winkel in op het totale aantal applicaties, ook wordt in Google Play meer gedownload dan bij Apple.


Een gevolg is van het lossere beleid is dat ontwikkelaars meer vrijheid hebben in het bouwen van hun apps, waardoor je af en toe bizarre creaties tegenkomt. Vijftien daarvan laten we zien in dit artikel.

Lees hier dit vermakelijke artikel.

Bron:computerworld.nl

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9


De regels die Google stelt voor het toelaten van apps in de Google Play-winkel zijn een stuk minder strikt dan wat Apple van ontwikkelaars verlangt bij het indienen van een applicatie voor de App Store. .nl


Yep, en het "fijne" gevolg hiervan is dat virussen, mal- en adware voor smartphones al vrolijk op aan het duiken zijn in apps in de Google PlayStore terwijl dit in apps in de Appstore van Apple eigenlijk geen issue is. Leuk. :-Z

Uhm.....inderdaad idiote apps. Wat betreft die Mosquito killer app. Totaal overbodig. Ultrasone geluiden hebben helemaal geen effect op muggen. Maar dat terzijde......
Badge +8
Yep, en het "fijne" gevolg hiervan is dat virussen, mal- en adware voor smartphones al vrolijk op aan het duiken zijn in apps in de Google PlayStore terwijl dit in apps in de Appstore van Apple eigenlijk geen issue is. Leuk. :-Z

Uhm.....inderdaad idiote apps. Wat betreft die Mosquito killer app. Totaal overbodig. Ultrasone geluiden hebben helemaal geen effect op muggen. Maar dat terzijde......


Hoi de leon,

Gelukkig dat Apple mij een beetje beschermt dan. Ik ben echt zo'n twee-keer-zo-veel-apps-als-dat-ik-ooit-aanklik-op-mn-telefoon-type..

Groetjes,
Charlene
Reputatie 4
Badge +8
Hoi de leon,

Gelukkig dat Apple mij een beetje beschermt dan. Ik ben echt zo'n twee-keer-zo-veel-apps-als-dat-ik-ooit-aanklik-op-mn-telefoon-type..

Groetjes,
Charlene



Hier nog een!
😮
Badge +8
Hier nog een!
:o


Mijn laatste stomme aanwinst is atPeace (zo heet het geloof ik). Dan zie je een soort Boeddha-tje in een riviertje drijven en die kan je dan zo'n beetje rondduwen met je vinger.. Serieus... Ik weet het ook niet. Maar ik word er wel rustig van ;)

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou er knettergek van worden en dit vlug van mijn telefoon verwijderen 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Hier nog een!
:o


Mijn laatste stomme aanwinst is atPeace (zo heet het geloof ik). Dan zie je een soort Boeddha-tje in een riviertje drijven en die kan je dan zo'n beetje rondduwen met je vinger.. Serieus... Ik weet het ook niet. Maar ik word er wel rustig van ;)

Groetjes,
Charlene


Huh?
Echt?
Serieus?
Meen je dat nou?
Hou toch eens op !

🙂
Reputatie 3
Badge +5
Yep, en het "fijne" gevolg hiervan is dat virussen, mal- en adware voor smartphones al vrolijk op aan het duiken zijn in apps in de Google PlayStore terwijl dit in apps in de Appstore van Apple eigenlijk geen issue is. Leuk. :-Z

Uhm.....inderdaad idiote apps. Wat betreft die Mosquito killer app. Totaal overbodig. Ultrasone geluiden hebben helemaal geen effect op muggen. Maar dat terzijde......


Apple heeft ook geen waterdicht systeem, niets is 100% veilig. Er is al een aantal keer malware door de keuring van Apple heen gekomen en was gedownload in de App Store. Belangrijkste is je gezonde verstand gebruiken en altijd reviews e.d. lezen.
Overigens heeft Google al door dat er helaas ook misbruik van wordt gemaakt en heeft o.a. een automatische scan geimplementeert om apps te scannen voordat deze online komen. TIs nog in de kinderschoenen maar een begin is er gezet. Tevens heb je ook al dat Apps op je telefoon zelf geverifieerd worden door Google. Mocht dat nog niet genoeg zijn heb je gelukkig nog de mogelijkheid om te zien welke rechten een app vraagt. Daar kun je ook al heel wat troep mee tegenhouden.
Reputatie 3
Badge +5
Hier nog een!
:o


Mijn laatste stomme aanwinst is atPeace (zo heet het geloof ik). Dan zie je een soort Boeddha-tje in een riviertje drijven en die kan je dan zo'n beetje rondduwen met je vinger.. Serieus... Ik weet het ook niet. Maar ik word er wel rustig van ;)

Groetjes,
Charlene


Huh?
Echt?
Serieus?
Meen je dat nou?
Hou toch eens op !

:-)


He Martijn, niet stiekem Ziggo sponsoren 😛
Reputatie 5
Badge +10
Eigenlijk heb ik maar heel weinig apps. Ik ga toch liever voor een functionele app. Degene met de I'm rich app zal ik waarschijnlijk echt gaan uitlachen.

Wel leuk artikel trouwens.

Reageer