.

Beantwoord

Zeer hoge rekening van dochter, hoe kan dit?

  • 25 June 2023
  • 17 reacties
  • 226 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties

Mijn dochter 13 j  is buiten haar bundel gegaan  gister al bijna 100 euro   en vandaag  220 euro

Dus of ik even 320 euro extra wil betalen !!!!!   ik moet er keihard voor werken in deze hitte

Moet eigenlijk niet mogelijk zijn  27 gb   deze maand   kan dat niet ingesteld worden  want dit wil ik niet meer. Niet meer buiten de bundel  en op tijd een waarschuwing  vind ik wel op zijn plaats  SIMYO !!

En als je boos bent op je dochter  ja dat mag ook niet    HELP  wat moet ik nu doen

 

TWH

icon

Beste antwoord door Roeqajja 26 June 2023, 14:53

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Om extra kosten te voorkomen stuurt Simyo altijd twee waarschuwing sms'jes. Deze berichten komen rechtstreeks vanuit het netwerk en zijn altijd leidend. Heb je deze berichten wel ontvangen op het toestel? Als er na het ontvangen van deze waarschuwingen geen actie wordt ondernomen door bijvoorbeeld extra MB bij te kopen of het internet op de simkaart uit te schakelen betaal je €0,15 per mb. Om het beste uit de bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel

 

Wacht de reactie van een moderator af of bel morgen met Simyo voor een betalingsregeling.

 

Succes.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TWH,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik! Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan geschrokken bent..

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon. Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? We kunnen dan samen naar de mogelijkheden kijken :).

Super bedankt voor de hulp @RobbyTown 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 5
Badge +5

Tja,gisteren €100 en dan willens en wetens gewoon door gaan mret data verstoken ipv data uitzetten.Die €220 is wat mij betreft een bewuste keuze.

En daarom is het de vraag waarom er weer coulance gegeven gaat worden. Coulance die uiteindelijk doorberekend gaat worden naar de andere klanten.

Hoi @Katana en @abj ook al wil ik eigenlijk minder reageren. Ook al ben ik oud Forum Expert om een andere reden wil ik hier toch ook wat van zeggen. Mij is de methodiek al heel lang een doorn in het oog en heb de mensen die dit beleid verzonnen als een stelletje gekkies bestempeld maar eigenlijk gaat dat wat ver. Het halsstarrig doorzetten van dit beleid vindt ik wel ontzettend slecht, stom, onbegrijpelijk.

Het zal wel zo lopen misschien dat een moderator jullie bedankt voor de reacties en gaat over tot de orde van de dag. (lik lijk wel een tweede Kamerlid. 😀)

Ik zie in feite 2 opties als oplossing.

1. Simyo wordt ingelijfd bij KPN omdat KPN in feite 1 bedrijf wil zijn en meteen ook het beste. Andere dochters zijn ook ingelijfd. Dus vroeg of laat verwacht ik dit zo'n beetje.

2. Simyo biedt de mogelijkheid van een dataplafond. Kosten €0,50  bovenop de abonnementskosten, maar dan wel de optie om de keuze te maken door de klant.

Degene die dit niet kiest voor een dataplafond de gemaakte buitenbundelkosten laten betalen. 

[.. Edit...] Oohja, beperk het aantal kanalen waarin je actief bent als Simyo. Niemand heeft er iets aan om te beloven in WhatsApp dat je zult reageren maar het vervolgens niet doet. Ook al begrijp ik het probleem van krapte op de arbeidsmarkt [....] 

** Trouwens @abj en @Katana ik herinner me nog een erg triest voorbeeld van een gezin die met de kinderen met kerst naar oma gingen en toen ongewild flinke kosten kregen en de KS was gesloten. Je kunt je vast wel voorstellen dat dat geen fijne tijd was voor die mensen. Andere FE, ik hebben in al die jaren veel voorbeelden gezien en we hebben onze kritiek nooit onder stoelen of banken gestoken. Simyo weet dondersgoed wat er speelt maar de leiding die uiteindelijk beslist luistert totaal niet naar de betrokken klant. Verschillende FE, anderen, niet alleen ik zijn daar niet gelukkig mee. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Katana en @abj,

Bedankt voor het uitspreken van jullie mening. Ik wil graag duidelijk maken dat het niet zo is dat coulances altijd worden gegeven, dit gaat altijd in overleg met de financiële afdeling. Een privébericht is vooral bedoeld om samen mee te kijken met de klant en te achterhalen waar deze kosten vandaan komen om dit te voorkomen in de toekomst. Het doel is dus om te informeren. Verder kijken wij samen naar een gepaste oplossing wat betreft de kosten, dit kan dus ook bijvoorbeeld een betalingsregeling of uitstel van betaling zijn.

Een coulance wordt nooit doorberekend aan andere klanten, ik zou jullie daarom ook vriendelijk willen verzoeken om zulke valse informatie niet te verspreiden. Zou ik misschien mogen weten waar jullie deze informatie vandaan hebben?

Groetjes,
Roeqajja

Een coulance wordt nooit doorberekend aan andere klanten,

Hallo @Roeqajja ,

niet letterlijk, nee, maar het heeft wel invloed op het totale bedrijfsresultaat, waardoor de winst lager wordt en wordt het linksom of rechtsom toch meegecalculeerd in de abo-opbrengsten, want het (gezonde) streven is zo laag mogelijke kosten en zo hoog mogelijke marges en al die coulances verhogen de kosten en beïnvloeden in negatieve zin de resultaten. Daar worden de klanten niet blij van en de aandeelhouders ook niet, aldus een gepensioneerd boekhouder😎

@JanD 

+1 👍

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Katana en @abj,

Bedankt voor het uitspreken van jullie mening. Ik wil graag duidelijk maken dat het niet zo is dat coulances altijd worden gegeven, dit gaat altijd in overleg met de financiële afdeling. Een privébericht is vooral bedoeld om samen mee te kijken met de klant en te achterhalen waar deze kosten vandaan komen om dit te voorkomen in de toekomst. Het doel is dus om te informeren. Verder kijken wij samen naar een gepaste oplossing wat betreft de kosten, dit kan dus ook bijvoorbeeld een betalingsregeling of uitstel van betaling zijn.

Een coulance wordt nooit doorberekend aan andere klanten, ik zou jullie daarom ook vriendelijk willen verzoeken om zulke valse informatie niet te verspreiden. Zou ik misschien mogen weten waar jullie deze informatie vandaan hebben?

Groetjes,
Roeqajja

@Roeqajja Die indruk wekken jullie toch echt zelf met uitspraken als: “Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen.” 

Naar mijn mening doe je met “een betalingsregeling of uitstel van betaling” iets anders dan “éénmalig iets aan de kosten doen". Dat zijn toch echt verschillende dingen.

Dus ja, dat is de indruk die jullie zelf wekken. En de reacties van de betreffende klanten versterken die indruk ook nog eens.

De klant een betalingsregeling of uitstel van betaling geven is alleszins acceptabel en noodzakelijk, dat dioen veel bedrijven indien nodig.

Een gedeelte van de schuld kwijtschelden omdat de klanten al of niet per abuis over hun limiet zijn gegaan is in de meeste gevallen niet te accepteren of het moet zover zijn dat je 'van een kale kip niet kunt plukken’.

Dat klant is bij aanvang van het contract nadrukkelijk gewezen op de voorwaarden, die ze geaccepteerd hebben, ook al hebben ze de voorwaarden meestal niet gelezen of maar vluchtig gelezen.

Iedereen in NL wordt geacht de wet c.q. de voorwaarden te kennen, dat is de stok achter de deur om te kunnen handhaven.

 

Dat is een beetje kort door de bocht @JanD vrees ik. Je kunt wel schermen met voorwaarden maar..... Als de gegevens bij Simyo 4 uur later binnenkomen, alleen al voor verbruik in Nederland, dan kan het bedrag in die tijd fors oplopen van de gestelde €100,-  in 24 uur en €250,- per week ondanks de verplichte sms-jes. De bescherming kan vele malen beter. KPN is precies op de hoogte, dus alleen al een plafond of een rem, vertraging in snelheid moet toch mogelijk zijn. Komop nou, wat een andere provider wel kan moet Simyo toch ook kunnen. Het blijft zo dweilen met de kraan open. Voorbeelden van €300,-/900 zijn er meer dan genoeg geweest en niet in verhouding tot de normale prijs per maand. Het geeft Simyo een slechte reclame. Een slechte naam. Onnodig en jammer. 

Reputatie 5
Badge +5

Dat is een beetje kort door de bocht @JanD vrees ik. Je kunt wel schermen met voorwaarden maar..... Als de gegevens bij Simyo 4 uur later binnenkomen, alleen al voor verbruik in Nederland, dan kan het bedrag in die tijd fors oplopen van de gestelde €100,-  in 24 uur en €250,- per week ondanks de verplichte sms-jes. 

---

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in.

Ik denk dat de conclusie heel eenvoudig is: @Simyo  Er is werk aan de winkel! Doe iets! Verander iets!

 

Dat is een beetje kort door de bocht @JanD vrees ik. Je kunt wel schermen met voorwaarden maar..... Als de gegevens bij Simyo 4 uur later binnenkomen, alleen al voor verbruik in Nederland, dan kan het bedrag in die tijd fors oplopen van de gestelde €100,-  in 24 uur en €250,- per week ondanks de verplichte sms-jes. 

---

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in.

Ik denk dat de conclusie heel eenvoudig is: @Simyo  Er is werk aan de winkel! Doe iets! Verander iets!

 

Maar vooral.... Verbeter! 

Reputatie 1

Hoi @Katana en @abj,

Bedankt voor het uitspreken van jullie mening. Ik wil graag duidelijk maken dat het niet zo is dat coulances altijd worden gegeven, dit gaat altijd in overleg met de financiële afdeling. Een privébericht is vooral bedoeld om samen mee te kijken met de klant en te achterhalen waar deze kosten vandaan komen om dit te voorkomen in de toekomst. Het doel is dus om te informeren. Verder kijken wij samen naar een gepaste oplossing wat betreft de kosten, dit kan dus ook bijvoorbeeld een betalingsregeling of uitstel van betaling zijn.

Een coulance wordt nooit doorberekend aan andere klanten, ik zou jullie daarom ook vriendelijk willen verzoeken om zulke valse informatie niet te verspreiden. Zou ik misschien mogen weten waar jullie deze informatie vandaan hebben?

Groetjes,
Roeqajja


Ik ben wel ongelofelijk blij dat Simyo coulant is en deze coulance toepast. 

Zelf heb ik ervaren dat, buiten mijn schuld om, mijn bundel met vele GB werden overschreden. Mijn telefoon was dusdanig ingesteld dat apps ¨alleen¨  middels WiFi konden downloaden. 

Ik heb een bundel van 6 GB. Op 6 juni verdween er ineens 35 GB aan data. Aangezien mijn telefoon in een kluisje lag en updates alleen via WiFi mogen updaten, was dit voor mij een raadsel.

Totdat ik erachter kwam dat een bekende App, Malwarebytes, zonder toestemming, abnormaal veel data had gedownload. 

Via forums op tweakers.net, het Malwarebytes forum en Reddit kwam ik erachter dat Malwarebytes op die datum een corrupte database update had uitgevoerd waardoor de data download in een loop terecht kwam, WiFi omzeilde en via 4G data bleef downloaden. 

Ik was niet de enige gedupeerde. Dit was een wereldwijd probleem waarbij heel veel mensen zijn gedupeerd. Sommige mensen hadden zelfs een verbruik van 100GB door toedoen van deze app. 

Gelukkig was Simyo zeer coulant en werden de kosten verlaagd naar een betaalbaar bedrag. Daar ben ik Simyo zeer, zeer dankbaar voor. 

Wij vroegen Simyo of het mogelijk was om een Plafond in te voeren? Dat was niet mogelijk. De enige mogelijkheid was om mobiel internet uit te zetten.

Om dit (voor een volgende keer) te voorkomen ben ik noodgedwongen op zoek gegaan naar een provider waarbij ik wel een hard plafond voor het gebruik van mobiele data kan instellen. Absoluut niet omdat Simyo slecht is want ik vind Simyo, persoonlijk, geweldig!

Ik heb nog twee abonnementen met alleen bellen. Deze abonnementen laat ik gewoon bij Simyo doorlopen.

Zodra het bij Simyo mogelijk is om een plafond in te voeren, kom ik weer bij hen terug. 
 

Hallo @Rodani Antonio bij het ‘echte’ KPN, waar Simyo een volle dochter van is, wordt de snelheid substantieel verlaagd als je buiten je bundel komt, dan heb je een snelheid op het niveau van inbelmodems van eind vorige eeuw. Kun je in ieder geval nog een SMS'je sturen, mailen en whatsappen zonder video en plaatjes.

 

Reputatie 1

Hallo @Rodani Antonio bij het ‘echte’ KPN, waar Simyo een volle dochter van is, wordt de snelheid substantieel verlaagd als je buiten je bundel komt, dan heb je een snelheid op het niveau van inbelmodems van eind vorige eeuw. Kun je in ieder geval nog een SMS'je sturen, mailen en whatsappen zonder video en plaatjes.

 

Bedankt voor het meedenken @JanD .

Dat klopt wat je schrijft. Een vriend van mij heeft ook KPN en daar gebeurt dat inderdaad. Ik vond de kosten echter te hoog bij KPN. Daarom ben ik overgestapt naar een een dochter van een andere maatschappij waar ik wel de mogelijkheid heb voor het instellen van een plafond. 

Ik vind het ook oprecht jammer Simyo geen plafond heeft. Ik hoop dat dat binnenkort wel tot de mogelijkheden behoort.

Reputatie 7
Badge +6

 

@Roeqajja Die indruk wekken jullie toch echt zelf met uitspraken als: “Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan. Ik wil daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen.” 

Naar mijn mening doe je met “een betalingsregeling of uitstel van betaling” iets anders dan “éénmalig iets aan de kosten doen". Dat zijn toch echt verschillende dingen.

Dus ja, dat is de indruk die jullie zelf wekken. En de reacties van de betreffende klanten versterken die indruk ook nog eens.

 

Hoi @Katana,

Ik kan misschien ergens begrijpen dat je hier uit haalt dat wij een coulance aanbieden, echter is dit niet wat ik zeg in mijn bericht :). Ik geef in mijn bericht aan dat wij samen naar de mogelijkheden kunnen kijken, dit kan dus een coulance zijn maar ook een betalingsregeling of uitstel van betaling. Er wordt in mijn bericht geen coulance aangeboden.

Wij (de moderators) horen jullie. Het enige wat wij kunnen doen is jullie feedback doorzetten naar de juiste afdeling en dat doen wij in dit soort gevallen ook. Wij zouden het ook graag anders willen zien maar dit ligt toch hogerop. Wij hopen dat jullie daar ook begrip voor hebben.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Rodani Antonio,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je je positieve ervaring met Simyo met ons deelt!

Wij zijn blij om te horen dat je Simyo geweldig vindt 😊. Ik kan begrijpen dat je liever toch kiest voor een provider met een dataplafond. Maar wij verwelkomen je graag opnieuw met open armen, mochten wij in de toekomst een dataplafond hebben! 

Groetjes,
Roeqajja

Reageer