Hoi,
Wat een drama. Ben sinds december overgestapt naar Sim Only en net mn eerste factuur ontvangen. Niet normaal zo hoog. Ik dacht maandelijk rond de 20 euro uit te komen. Zit nu tegen de 150.
Er zijn weet ik veel hoeveel smsjes verstuurd blijkt uit de factuur. Ook blijkt dat er bijna elke seconde!!! een sms is verstuurd. Dat klopt toch ook niet. Echter, ik gebruik mn sms/imessage nauwelijks. 10x per maand is veel. Ik Whats app alleen maar.
Ik denk dat het daar deels misgegaan is. Gebeld met de klantenservice, die zeggen dat dat 2 aparte dingen zijn... Dat zal best, maar verklaar dan maar waar het misgegaan is. Ook kon ze de berichten niet meer terugkijken, want te lang geleden. Ja hallo, ik heb die factuur toch net pas binnen...lekker makkelijk Simyo!!
E.e.a. is doorgezet naar de backoffice. Oftewel van het kastje naar de muur.
Uit 'voorzorg' heb ik net mn bundel al aangepast met een smsbundel, maar die wil ik helemaal niet. Wil gewoon dat het opgelost wordt!
Dus Simyo, ik hoor graag van jullie.
Nee, net klant, maar nu al een ontevreden klant! Kan je ook opzeggen als je voor een jaar een sim only hebt afgesloten? Of blijf ik dan voor een jaar betalen.
Bladzijde 1 / 1
Alleen als er aanwijzingen zijn dat een probleem veroorzaakt is door een fundamentele storing of fout in "het systeem" die niet had mogen optreden wordt het doorgezet naar de backoffice. Er is dus zeker geen sprake van een kastje en een muur, integendeel er wordt zeer serieus naar gekeken. Gewoon dus even geduld hebben tot een Simyo moderator dit issue oppakt. Ik meen me te herinneren dat een zelfde geval waarbij een groot aantal sms'sen in korte tijd is verstuurd hier al eens eerder aan de orde is gekomen, en dat daarvoor door Simyo een bevredigende oplossing is gevonden.
Dank voor je reactie!
Dat gevoel kreeg ik namelijk wel enorm aan de telefoon, maar jou uitleg helpt een beetje.
Ik hoop snel een antwoord te krijgen. En dat antwoord zal ik hier weer delen.
Dat gevoel kreeg ik namelijk wel enorm aan de telefoon, maar jou uitleg helpt een beetje.
Ik hoop snel een antwoord te krijgen. En dat antwoord zal ik hier weer delen.
Tenzij je telefoon op hol is geslagen en uit zichzelf smsjes gaat versturen. Dan kan Simyo daar toch weinig aan doen?
Ik heb toch bij hun mijn abonnement lopen? Het lijkt mij niet bedoeling dat whats app-berichten aangezien worden voor smsjes. En nee, zij zeggen dat kan niet. Klopt, maar het gebeurt toch. Want ik verstuur bijna geen normale smsjes/imessages.
Dit is bij vorige abonnementen nooit een probleem geweest en nu ineens klopt er iets niet. Moet ergens aan liggen, lijkt me.
Dit is bij vorige abonnementen nooit een probleem geweest en nu ineens klopt er iets niet. Moet ergens aan liggen, lijkt me.
Als dat zo is, dan is er sprake van een storing en dan zal Simyo vast en zeker een goede oplossing bieden. Dat lijkt me logisch.
Hoi Liekee, welkom op het Simyo forum.
Ik heb eens in je verbruiksgegevens gekeken, en wat ik zag verbaasde me wel een beetje
Er zijn vlak achter elkaar naar (ik geloof) 14 nummers telkens 23 SMS berichten verstuurd. Om dit wat meer uit te pluizen heb ik contact opgenomen met een netwerkspecialist. Deze gaf aan dat de berichten daadwerkelijk vanuit een iPhone 4 waren verstuurd.
Een foutje in ons systeem is het dus al niet. Maar wat dan wel? Het enige van 'ons' in je telefoon is je simkaart, en die verstuurt ook niets uit zichzelf. Het is maar een chip.
Je dacht zelf dat Whatsapp berichtjes als SMS verstuurd waren, maar dat kan niet. Je kunt nu eenmaal niet data (want dat is Whatsapp) ineens omzetten in een SMS, en dat dan een paar 100 keer. Het zou zo kunnen zijn dat je smileys uit je aangepaste toetsenbord hebt gebruikt in een SMS groepsbericht. Die Emoji of Emoticons kunnen meer dan 100 tekens lang zijn, en gebruik je er daar een stuk of 25 of 30 van, dan kom je er wel aan...
Nouja, 1 ding is zeker: het is een geval apart. Ik heb hier overlegd met een leidinggevende en iemand van ons Backoffice team en we zijn tot de conclusie gekomen dat wij de beroerdste niet zijn.
We crediteren eenmalig de buiten bundel SMS kosten op je factuur van december.
Scotsman en ahmed_a, dank jullie wel voor het meedenken 😃
Ik heb eens in je verbruiksgegevens gekeken, en wat ik zag verbaasde me wel een beetje
Er zijn vlak achter elkaar naar (ik geloof) 14 nummers telkens 23 SMS berichten verstuurd. Om dit wat meer uit te pluizen heb ik contact opgenomen met een netwerkspecialist. Deze gaf aan dat de berichten daadwerkelijk vanuit een iPhone 4 waren verstuurd.
Een foutje in ons systeem is het dus al niet. Maar wat dan wel? Het enige van 'ons' in je telefoon is je simkaart, en die verstuurt ook niets uit zichzelf. Het is maar een chip.
Je dacht zelf dat Whatsapp berichtjes als SMS verstuurd waren, maar dat kan niet. Je kunt nu eenmaal niet data (want dat is Whatsapp) ineens omzetten in een SMS, en dat dan een paar 100 keer. Het zou zo kunnen zijn dat je smileys uit je aangepaste toetsenbord hebt gebruikt in een SMS groepsbericht. Die Emoji of Emoticons kunnen meer dan 100 tekens lang zijn, en gebruik je er daar een stuk of 25 of 30 van, dan kom je er wel aan...
Nouja, 1 ding is zeker: het is een geval apart. Ik heb hier overlegd met een leidinggevende en iemand van ons Backoffice team en we zijn tot de conclusie gekomen dat wij de beroerdste niet zijn.
We crediteren eenmalig de buiten bundel SMS kosten op je factuur van december.
Scotsman en ahmed_a, dank jullie wel voor het meedenken 😃
Dan is het dus zaak voor Liekee om ASAP te achterhalen waar die berichten vandaan komen.
Nette oplossing Ernst!
Nette oplossing Ernst!
Dag Ernst,
Snap er nog steeds helemaal niks van, maar ben erg blij met jullie oplossing. Ik vond de telefonische hulp nog steeds niet prettig en duidelijk, maar dit forum en het contact via Simyo Nederland verliep snel en duidelijk. Hopelijk gebeurt dit nooit meer.
Dank voor deze service. Ik ben weer blij :-)
Groet Lieke
Snap er nog steeds helemaal niks van, maar ben erg blij met jullie oplossing. Ik vond de telefonische hulp nog steeds niet prettig en duidelijk, maar dit forum en het contact via Simyo Nederland verliep snel en duidelijk. Hopelijk gebeurt dit nooit meer.
Dank voor deze service. Ik ben weer blij :-)
Groet Lieke
Snap er nog steeds helemaal niks van, maar ben erg blij met jullie oplossing. Ik vond de telefonische hulp nog steeds niet prettig en duidelijk, maar dit forum en het contact via Simyo Nederland verliep snel en duidelijk. Hopelijk gebeurt dit nooit meer.
Dank voor deze service. Ik ben weer blij :-)
Groet Lieke
Hoi Liekee,
Wij vinden het fijn dat je blij bent met de geboden oplossing. Niet zo fijn vind ik je ervaring met de telefonische klantenservice 😞.
Ik zal dit zeker doorgeven zodat de medewerkers hierop getraind kunnen worden. Van blije klanten worden wij erg blij 🙂.
Neemt niet weg dat we, ik denk dat ik spreek namens meerdere Simyo gebruikers, net als jij héél erg benieuwd zijn wat nu de oorzaak is van de enorme stroom aan sms'jes. Tip: houd eens meermaaldaags je gebruik via je Mijn Simyo in de gaten, zodat in ieder geval niet erg ver terug hoeft om te achterhalen wat eventueel een hoog verbruik aan sms'jes heeft kunnen veroorzaken.
En wij zijn ook erg benieuwd!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.