.

Beantwoord

Wat van er binnen / buiten de bundel?

  • 20 August 2013
  • 3 reacties
  • 670 Bekeken

Badge
In jullie overzicht blijf ik ruim binnen de afgesproken bundel. Bij jullie factuur schiet ik plotseling buiten de afgesproken bundel. Ook als ik het abonnementsgeld van de nieuwe maand eraf trek. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Ernst 21 August 2013, 10:01

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Kees Ruigrok,

Ik heb je factuur en je gebruiksgegevens even voor je gecheckt.

Je blijft inderdaad binnen je bundels. Voor bellen én internetten binnen Nederland worden ook geen buiten bundel kosten gerekend.
Waar wel kosten voor berekend worden is gesprekken die je pleegt in en naar het buitenland en een beetje internet in het buitenland.

Op Mijn Simyo kun je in het tabblad 'Verbruik' op de huidige maand klikken. Daar zie je welke kosten je in de lopende maand tot nu toe hebt gemaakt, inclusief de eventuele buiten bundel kosten.

Overigens staat er op je factuur je volledige verbruik gespecificeerd, ook inclusief de kosten die er berekend zijn.

Is het zo wat duidelijker voor je?
Badge
Ik ben een tevreden klant. Laat dit helder zijn. Misschien ben ik wel een ouwe zeur aan het worden. Maar jullie inzichtelijke inzichtelijkheid blijft mij een raadsel. Zoals terecht opgemerkt blijf ik binnen mijn bundel. Ik ben al een tijdje aan het proberen in het buitenland te Internetten. Dit werkte tot op heden niet en jullie laatste advies waarbij ik de instellingen op mijn i-Phone moest aanpassen heb ik tot op heden nog niet uitgeprobeerd. Wat dit laatste betreft ben ik van plan om met een stopwatch precies 60 seconden te internetten in België of Duitsland en dan kijken op mijn factuur omdat ik Indianenverhalen hoor over mensen die in het buitenland hadden geïnternet en daardoor nu de daklozekrant moeten verkopen.
Met vriendelijke groeten,
Kees
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Kees Ruigrok,

Ik begrijp je zorgen. Daarom wil ik je ook graag wat extra uitleg geven.

Wanneer je gaat internetten, in Nederland of in het buitenland, wordt de hoeveelheid data die je gebruikt niet gemeten in tijd.
Dit wordt gemeten in kb's, een hoeveelheid data. Je kunt in bijvoorbeeld 60 seconden tijd verschillende hoeveelheden data verbruiken. Dit hangt helemaal af van wat je doet op internet.
60 seconden streaming video kijken gebruikt veel meer data dan 60 seconden de nu.nl app gebruiken.

Voor wat betreft eventuele hoge facturen door internet in het buitenland:

Je krijgt een waarschuwing per SMS-bericht wanneer je €48,40 inclusief BTW verbruikt hebt.
Wanneer je €60,50 inclusief BTW verbruikt hebt, ontvang je een tweede SMS-bericht.

In het tweede bericht word je gevraagd om een SMS te sturen naar 1330 met daarin de tekst 'JA', als je wil doorgaan met internetten in het buitenland.
Als je niets terug stuurt, dan word je geblokkeerd voor het gebruik van internet in het buitenland.

Wil je ongestoord gebruik kunnen maken van internet in het buitenland, zonder een datalimiet? Stuur dan gratis een SMS-bericht met de tekst: "datalimiet[spatie]uit" naar 1330.

Reageer