Skip to main content
Beste Simyo,



Mijn telefoon is doorgegaan met downloaden van zelfgemaakte videos van OneDrive, nadat deze van mijn telefoon waren verwijderd. Mijn telefoon is ingesteld dat hij niks mag downloaden als ik op WiFi zit, dit is schijnbaar toch gebeurd.... Ik heb een internetbundel van 6gb, waar ik rond de 30 euro betaal. Nou ben ik met 3,7gb over mijn bundel gegaan, door een soort bug van mijn telefoon. De rekening die daarbij komt is !!!600 euro!!! Ik vraag me af of er iets te regelen valt.



Mvg,



Roel Brabers
Hoi roelb7,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wauw... Ik snap dat je daar van schrikt en dat het niet helemaal de bedoeling is geweest.



Ik zal daarom een vergoeding aanvragen bij mijn collega's van de financiële afdeling. Afhangend van hun reactie zal ik je voorzien van een antwoord omtrent het verbruik buiten de bundel.



Zodra ik terugkoppeling heb, dan stuur ik je weer een bericht! Is dat goed?



Groetjes,

Ilias
Bedankt!



Dat zou prettig zijn! Het is een absurd hoog bedrag, ik was bezig thuis om foto's van Onedrive terug te zetten op mijn telefoon (via de WiFi notabene..), nadat ik mijn geheugenkaart opnieuw had ingesteld. Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat hij niets download als ik geen WiFi heb. Blijkbaar was de WiFi niet snel genoeg en heeft hij alles via 4g gedownload, terwijl het WiFi teken wél zichtbaar was. Weet u hoe ik dit kan afzetten, want dat moet nooit gebeuren, al zit ik binnen mijn bundel (Android / HTC one M8). 600 euro voor filmpjes die ik met diezelfde telefoon gemaakt heb..
Zet voor het gemak bijvoorbeeld de telefoon op vliegtuigstand en daarna wi-fi aan .

Dit kan dus ook voor de nachtrust....

Vliegtuigstand. ...sim geblokkeerd voor bel-sms-data.



Andere optie, omslachtig voor onderweg maar niet onmogelijk.

Op mijn simyo Internet uit. Data is geblokkeerd op netwerkbasis.
Welke Android versie heb je? Het is namelijk bij de laatste versies mogelijk om apps te verbieden data te gebruiken.
Bedankt voor de snelle reacties!



De vliegtuigmodus is een handige tip. Mijn telefoon draait op android 6.0. Mijn WiFi 'knippert' regelmatig, wat normaal zorgt voor een pauze in het downloaden van bestanden. OneDrive liep gisteren ook regelmatig vast, en ik heb daarna zowel voor mijn telefoon als voor mijn computer een update gehad. Misschien dat het daarmee te maken had? Ik gebruik OneDrive als back-up van mijn mobiele bestanden.
Je kan in Android 6 (Marshmallow) instellen welke Apps wel en welke geen gebruik mogen maken van je data verbinding. Ik heb 2 telefoon, beide met Marshmallow en bij beide is het anders qua menu (Komt door eigen skin van fabrikant). Dus je zou even bij instellingen en dan apps kunnen kijken.




Andere optie, omslachtig voor onderweg maar niet onmogelijk.

Op mijn simyo Internet uit. Data is geblokkeerd op netwerkbasis.




Lijkt me onhandig, want dat kan je niet meer aanzetten als je geen Wifi hebt.
Hoi wimj12,



Klopt! Dan zul je dus nog minder data verbruiken ;)



Het is echter wel een goede oplossing om er zeker van te zijn dat je geen internet verbruikt.



Groetjes,

Caspar

Reageer