Skip to main content
Nadat ik ben overgestapt naar een andere provider, is er toch nog een hele maand afgeschreven. Hierop heb ik contact opgenomen met de klantenservice. 

Ze vertelde me dat ik moest storneren, en de betalingsherinnering die daarop volgde moest negeren. Daarna zou er een aangepaste factuur komen.

De allereerste herinnering (verstuurd op 4-10)  heb ik zoals afgesproken genegeerd. 

Op 19-11 kreeg ik een herinnering, waarbij ik 5 euro bovenop mijn factuurbedrag moest betalen omdat ik de 14 dagen termijn had overschreden.

Ik heb vervolgens teruggekeken in mijn mailbox, en gezien dat ik op 10-11 inderdaag een tweede mail had gehad, waarbij de eerste factuur gecorrigeerd was met het teveel afgeschreven bedrag. Ik hoefde eigenlijk nog maar 22 cent te betalen.



Nu gaat het om een bedrag van 22 cent, maar nu moet ik ineens 5,22 betalen. Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. 

Altijd heb ik mijn facturen op tijd betaald.

Ik vind niet dat ik na 9 dagen (tussen 10-11 en nu) al 5 euro extra moet gaan betalen, vooral ook omdat de fout van het teveel afschrijven in eerste instantie bij Simyo ligt.



Van 10 tot 19 november is 9 dagen, en geen 14.  

In de mail staat: "De betalingstermijn van 14 dagen is nu ruim verstreken. Helaas staat de factuur nog open."



zouden jullie dit willen aanpassen,



alvast bedankt
Hoi mpwvk, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat een vreemd verhaal zeg, dat je vlak na het ontvangen van je betalingsherinnering al meteen een ophoging van €5,- moet betalen. Je had hier oorspronkelijk inderdaad 14 dagen voor gehad, maar doordat we je factuur hebben moeten aanpassen, is dit tijd nog verkort.



Omdat ik begrijp dat dit helemaal niet goed overkomt, kun je die €5,- administratiekosten achterwege laten 🙂. Maar, hoe klein het bedrag ook is, wil Simyo wel graag €0,22 ontvangen.



Ik zal je gelijk via de e-mail de juiste gegevens toesturen waar je het bedrag naartoe over kunt schrijven!



Sorry van de ongelukkige situatie, maar ik hoop dat je tevreden bent met de oplossing.

Reageer