Skip to main content

.

Vraag

Waarom zijn de gesprekken die ik niet heb opgenomen in Turkije toch in rekening gebracht?

Hoi,

Ik heb een vraag over (niet) gemaakte telefoonkosten in het buitenland. Ik ben in februari tien dagen op vakantie geweest in Turkije. Daar werd ik dagelijks (soms meerdere keren) gebeld door mij onbekende nummers (verschillende nummers). Omdat ik weet dat bellen vanuit het buitenland duur is, heb ik niet opgenomen. Mijn telefoon gebruikte ik uitsluitend voor gratis wifi.

Echter, op een gegeven moment kreeg ik tijdens mijn vakantie een bericht van Simyo waarin werd medegedeeld dat mijn nummer (tijdelijk) werd geblokkeerd vanwege sterk oplopende kosten. Nu blijkt dat voor al die belletjes die ik niet heb beantwoord, tóch kosten zijn berekend. Volgens jullie overzicht hebben die gesprekken steeds minutenlang geduurd, tot tien minuten toe. De kosten per gesprek liggen steeds zo tussen de €4 en €10. De totale kosten bedragen bijna €110. Ik heb geen idee hoe dat kan. Ik heb immers niet opgenomen. (Telefoon staat ook niet doorgeschakeld.)

Ik ben blij dat jullie mijn nummer automatisch hebben geblokkeerd, anders waren de kosten ongetwijfeld nog veel verder opgelopen. Dank daarvoor. Ik wil echter heel graag weten hoe het kan dat ik kosten heb gemaakt voor telefoontjes die ik niet heb opgenomen en of ik die kosten daadwerkelijk dien te betalen. Sowieso wil ik graag weten hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen.

Ik geef jullie graag in een veilige internetomgeving toegang tot mijn nummer en belgegevens, zodat jullie alles kunnen checken. In mijn gebruikshistorie van de afgelopen jaren kunnen jullie ook zien dat ik normaal gesproken amper belkosten maak. Ik ben al vele jaren zeer tevreden klant bij jullie. Bij voorbaat dank.

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

5 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2371 reacties
  • 10 maart 2025

Hoi ​@Ozlem D,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken en hier vragen over hebt.

Ik heb zojuist even meegekeken en ik zie inderdaad dat er gesprekken in rekening zijn gebracht die je zou hebben ontvangen. Als je deze gesprekken niet opneemt maar toch in rekening worden gebracht heeft dit vaak wel te maken met een doorschakeling. Hebben de inkomende oproepen wellicht een voicemail ingesproken? Ook hiervoor worden er dan namelijk kosten in rekening gebracht. 

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 10 maart 2025

Hoi Amy,

Bedankt voor je reactie en voor het meekijken. Ik heb nooit voicemail ingesteld, maar ben er inmiddels achter dat ik die blijkbaar automatisch heb. Ik denk echter niet dat dat het probleem kan zijn. Mijn man heeft het even uitgeprobeerd en krijgt inderdaad de voicemail, maar als hij een voicemail achterlaat, krijg ik een melding (1233, u heeft een voicemail). Zo’n melding heb ik bij al die andere telefoontjes nooit gehad. En hoe zouden voicemailtjes kunnen leiden tot telefoontjes van vijf tot tien minuten? 

Er staat overigens één nummer tussen dat ik wel ken, van mijn man, een telefoontje op 27 februari dat ik per ongeluk opnam en meteen weer verbrak (dat is het nummer dat begint met 0649...) Al die andere nummers ken ik niet.

Nogmaals dank. Ik hoor graag weer van je. 

Özlem

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2371 reacties
  • 11 maart 2025

Hoi ​@Ozlem D,

Bedankt voor de toelichting. Dat zou dan inderdaad een erg lange ingesproken voicemail zijn ðŸ˜…. 

Ik heb dit even voorgelegd bij onze technische afdeling voor verder onderzoek. Zodra ik hier meer over weet geef ik je een terugkoppeling in dit topic. 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • 2 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi Amy,

Bedankt voor het navragen bij je collega’s. Heb je inmiddels al iets van hen vernomen?

Vriendelijke groeten, 

Özlem

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2371 reacties
  • 18 maart 2025

Hoi ​@Ozlem D,

Bedankt voor je bericht. Helaas heb ik nog geen terugkoppeling ontvangen. Ik zal hen nogmaals een reminder sturen. Hopelijk heb ik snel meer informatie voor je. 

Groetjes,
Amy

Reageer