Skip to main content
Hallo,



Ik kreeg een mail dat de 10 euro van de vriendendeal van de rekening af zou getrokken worden. Maar als ik nu kijk zie ik gewoon een rekening van het volledige bedrag. Word dit er later nog afgehaald of is er eventueel een foutje gemaakt?



Groetjes, yvonne
Hoi Tapirftw,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat er onduidelijkheden zijn omtrent de Vriendendealkorting.



Volgens onze gegevens is er inmiddels € 10,- verrekend op je huidige factuur. Zie jij dit niet terug op Mijn Simyo?



Groetjes,

Sean
Voor mij precies hetzelfde. Op de eerste factuur wordt geen 10 euro afgeschreven.

Overigens verwacht ik een SMS tegoed van 100 per maand. Abpo is afgesloten met nog 1 week te gaan in juli maar na het allereerste sms-je betaal ik 31 cent buiten de bundel. Dat eerste sms-je kost me overigens 9 cent terwijl ze allemaal gratis zouden moeten zijn!

Is dit een fout, oplichting of zie ik iets over het hoofd?
Hoi ppaulv,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat vervelend dat er nog geen € 10,- korting van je factuur is afgegaan. Ik wil dat graag voor je controleren. Kun je mij in een privébericht het nummer opsturen van degene via wie je bij ons klant bent geworden? Dan controleer ik of het allemaal correct is gegaan.



Als je een 100 minuten/sms bundel hebt, dan kun je inderdaad 100 sms'jes versturen mits je geen belletjes pleegt. Het is namelijk een gecombineerde bundel van bellen en sms. Wat betreft het de sms van € 0,09 dan komt dat omdat je de bundel naar rato hebt ontvangen. De bundel is gedeeld door de resterende dagen van de maand en je hebt toen een bundel gehad waarachter een decimaal staat. Een gedeelte van de sms was dus gratis en en gedeelte was niet gratis.



Ik hoop dat ik je hierbij voldoende geholpen heb.



Groetjes,

Ilias
Hi Ilias,



ik heb het linkje dat hij me heeft doorgestuurd om te gebruiken. Is dat wat je bedoelt?

En deze simkaart wordt niet gebruikt om te bellen maar alleen om te SMS-en. Het abo is aktief geworden op of vlak voor 23 juli, met dus nog 8 dagen te gaan, wat volgens mijn zakjapanner uitkomt op ongeveer een kwart van 100 sms-jes = 25 sms-jes. Meteen het eerste sms-je kostte 9 cent (onterecht) en de rest kostte 31 cent (nog meer onterecht).

Hier klopt dus echt niet heel erg veel van zo te zien.

Ik heb ook in die eerste dagen telkens mijn bundel in de gaten gehouden en gevolgd hoeveel sms'jes ik nog over had in mijn bundel. Ik heb mijn bundel die maand niet volledig gebruikt.

Dus nogmaals : dit klopt niet.

Zou je voor mij kunnen nakijken hoe dit nu echt in zijn werk gegaan is?
Hoi Ppaulv,



Dankjewel voor je bericht! Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat jouw bundel in ging op 20 juli, omdat jij toen jouw simkaart geactiveerd hebt. Je hebt die maand dus ook € 1,84 betaald voor je bundel, in plaats van € 5,-. Je hebt hierdoor dus ook niet alle minuten/SMS'jes gehad. Dit wordt allemaal naar rato berekend. Je hebt overigens gelukkig geen € 0,09 betaald voor een SMS 🙂 Je hebt slechts € 0,07 betaald voor een SMS naar een Tsjechisch nummer. Kun je dit plaatsen? Het nummer in kwestie eindigde op 48.



Nadat je SMS'jes op waren, betaalde je inderdaad € 0,31 per SMS. Dit komt omdat je toen buiten je bundel zat. Je betaalt dan € 0,31 per minuut/SMS. Je vindt deze informatie terug op de website.



Geen zorgen dus! Alles klopt helemaal, gelukkig!



Heb je hier nog andere vragen over? Aarzel niet om ze te stellen!



Groetjes,

Jihane
Jihane,

Je enthousiasme en positivisme sieren je, maar helaas zijn ze echt helemaal onterecht.

De betreffende sim kaart heb ik pas uit z'n verpakking gehaald op 23 juli, wat ook de dag is van de eerste sms-jes.

Kun jij mij vertellen waar ik kan zien waar alle sms'jes die binnen de bundel zijn verstuurd naartoe gegaan zijn (en wanneer) ? Ik vrees dat je daarvan niets zult kunnen vinden.

Nogmaals : ik heb voortdurend, zeker op de 23e en 24e gekeken hoeveel sms'jes ik nog in mij bundel had.

Dat begon met ruim 30 en daalde gestaag maar heeft de 0 nooit bereikt.

Nu jij weer.
Hoi ppaulv,



Dit kun je allemaal terugzien op je Mijn Simyo. Wanneer je de factuur van juli erbij pakt dan kun je zien waar je naar toe hebt ge-sms't. Kun je de factuur op je Mijn Simyo vinden?



Ik zie trouwens dat de eerste sms'jes zijn verstuurd op 22 juli en niet op 23 juli. Kan dat kloppen?



Groetjes,

Caspar

Reageer