Skip to main content
antwoord

Waarom wordt terugbetaling elke maand doorgeschoven?

• July 26, 2025
  • 4 reacties
  • 33 Bekeken

Beste Simyo,

Op 20 mei jl. ben ik overgestapt van een Simyo-abonnement naar Simyo prepaid met nummerbehoud.

Alles is goed gegaan, behalve de terugbetaling van het niet gebruikte deel van het abonnement. Ik heb hierover vorige maand contact gehad met Simyo via Whatsapp. Ik kreeg toen te horen dat de nieuwe factuur uiterlijk in de derde week van juli beschikbaar is, met daarop de terugbetaling. Helaas is dat niet gebeurd.

Vandaag heb ik wederom contact gehad met Simyo via Whatsapp. De facturen waren inmiddels beschikbaar, en ik heb de facturen van 6 juni en 8 juli doorgestuurd gekregen. Ook gaf ze aan dat ik nog een factuur krijg over juli, maar die kon ze nog niet verstrekken, omdat juli nog niet voorbij was.

Nu zie ik in de factuur van juni dat een deel van het abonnement al gecrediteerd is, maar de terugbetaling doorgeschoven is naar de volgende maand. In de factuur van juli zie ik hetzelfde gebeuren. Dus elke maand een factuur van € 0 en de terugbetaling wordt weer doorgeschoven. Zie de onderstaande schermafbeelding van de factuur.

De klantenservicemedewerker gaf aan dat de factuur over juli pas in augustus beschikbaar is, dus die kon ze nog niet verstrekken. En zo gaan we maar door. Kan het zijn dat mijn abonnement administratief helemaal niet beëindigd is? En dat de terugbetaling daarom telkens wordt doorgeschoven? Om de terugbetaling te verrekenen met toekomstige abonnementskosten (die niet meer gaan komen)?

Graag wil ik dat het bedrag daadwerkelijk wordt uitbetaald en de facturen stoppen.

Bij voorbaat dank

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@GME,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat de terugbetaling nog niet in orde is gemaakt! 

Dit dient namelijk handmatig doorgezet te worden naar de juiste afdeling en dat is helaas nog niet gedaan, onze oprechte excuses voor het ongemak. Ik heb dit nu alsnog voor je in orde gemaakt. Dit zal binnen 1 week worden verwerkt, je ontvangt de terugbetaling dan binnen 3 werkdagen. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten. 

Groetjes,
Amy

4 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 26, 2025

Beste ​@GME wacht s.v.p. de reactie van een moderator af na het weekend.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • July 28, 2025

Hoi ​@GME,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat de terugbetaling nog niet in orde is gemaakt! 

Dit dient namelijk handmatig doorgezet te worden naar de juiste afdeling en dat is helaas nog niet gedaan, onze oprechte excuses voor het ongemak. Ik heb dit nu alsnog voor je in orde gemaakt. Dit zal binnen 1 week worden verwerkt, je ontvangt de terugbetaling dan binnen 3 werkdagen. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten. 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • July 28, 2025

Dankjewel ​@Amy, kan ik daar ook nog de factuur van krijgen? Of is die nog niet beschikbaar?

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • July 29, 2025

Hoi ​@GME,

Bedankt voor je reactie. Als ik me niet vergis krijg je geen factuur meer omdat het abonnement al is uitgeporteerd. Wel krijg je een bevestiging van de administratieve afdeling per e-mail over de terugbetaling/correctie.

Mocht je toch liever zien dat de factuur hierop is aangepast dan kan ik even navragen of dat nog mogelijk is.

Groetjes,
Amy