Skip to main content
Hallo Simyo,

ik zag net mijn factuur voor juni. Hierop stonden verbruikskosten vermeld. Volgens mijn gebruikgeschiedenis ben ik binnen mijn bundel gebleven (273 van de 300 min/sms'jes verbruikt), ook heb ik geen servicenummers of vanuit/naar het buitenland gebeld. Hoe kan dit?



Ineke
Hoi Ineke91, welkom op het Simyo forum :)



Wat vervelend om te lezen dat het verbruik op Mijn Simyo wat vragen bij je oproept. Uit mijn gegevens blijkt helaas dat je nipt over je bundel heen bent gegaan.



Op je factuur staat je totale gespreksduur. Dit kan afwijken van je totale (afgeronde) belminuten. Op de overzichtspagina staat dit ook duidelijk uitgelegd onder het blauwe kopje met "Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?".



Het volgende staat hier vermeldt:



Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.



Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.



De verbruiksmeter die je huidige tegoed laat zien op de overzichtspagina is wel correct en kun je op vertrouwen. Deze had ook aangegeven in de maand juni dat je bundel op was.



Is het verschil je zo wat duidelijker geworden 🙂?

Reageer