Skip to main content
Bij mijn kosten staat een sms naar het buitenland die ik niet gestuurd heb.

Moet ik actie ondernemen.

Ik kan het nummer niet blokkeren omdat het niet in mijn bel of sms lijst staat.
Vraagje: heb je een iPhone? Zo ja kijk dan hier:

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/er-staat-een-nummer-in-mijn-verbruik-dat-ik-n-262
Zo niet kan het zijn omdat je een nieuwe simkaart hebt gekregen en de NFC dienst een sms naar een centrale moet sturen.
Hoi Peetje25,



Welkom op het Simyo Forum.



Ik kan goed begrijpen dat je wilt weten waar dit sms'je vandaan komt!



In dit geval heeft Scotsman het bij het rechte eind 🙂 Het gaat om een activatie sms'je wat automatisch door jouw iPhone gestuurd wordt. Hiermee worden Facetime en iMessage geactiveerd. Als jij jouw simkaart voor het eerst in jouw telefoon plaatst, eruit en erin doet of een update uitvoert, zal dit sms'je verzonden worden om de diensten opnieuw te activeren. Via de link die Scotsman heeft meegestuurd, vind je de volledige uitleg.



Vraagje: heb je een iPhone? Zo ja kijk dan hier:

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/er-staat-een-nummer-in-mijn-verbruik-dat-ik-n-262




@Scotsman, bedankt voor je hulp :)



@Simnlru, ook jij bedankt voor het meedenken. Het sms'je wat voor NFC verstuurd wordt, wordt niet meer berekend of op de factuur gezet 🙂 Dit kan dus niet meer de reden zijn van een onbekende sms gelukkig!



Groetjes,

Angela

Reageer