Skip to main content
Waarom wordt er niet per seconde afgerekend, zoals normaal bij de andere KPN onderdelen
Het is wettelijk verplicht dit bij één van de producten te doen. Simyo heeft ervoor gekozen dit bij prepaid te doen.
Hoi Ton Theunissen,



Goed dat je hier navraag over doet. Ik moet toegeven dat ik hier het fijne niet van weet. Wel bevestig ik het verhaal van Raytje hierboven deels. Het is zelfs zo dat KPN maar één product hoeft te hebben voor deze wetgeving. Daar valt Simyo dus ook onder. Prepaid wordt overigens ook per minuut afgerekend.



Waar Simyo voor heeft gekozen is het afronden van je internetverbruik. Dit gebeurt per kilobyte in plaats van MB's 🙂. Gezien de meeste klanten meer MB's dan belminuten gebruiken sinds enkele jaren, levert dit ook veel meer voordeel op.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je reactie Raytje!
Hoi Tiury,



Dan is de info, volgens jouw antwoord, op de tarievenpagina niet helemaal correct ;)



Je betaalt per seconde met een minimum van 1 minuut.




Tarieven pagina Prepaid
Je hebt uiteraard weer helemaal gelijk Raytje 😉. Stom van me! Dit is overigens voor de wetgeving niet voldoende. Er moet echt een product zijn dat niet wordt afgerond. Omdat KPN die al heeft, hoeft Simyo dat dus niet.
Ok, dat wist ik dus niet. Ik dacht Simyo ook omdat ze wel een zelfstandig bedrijf zijn in tegenstelling tot wat Hi was.
Nou kijk, vergelijk KPN eens met Ahold.

Albert Heijn valt daaronder, maar Gall&Gall ook. Ahold moet 1 specifiek product aanbieden en brengt dat onder bij Albert Heijn. Gall&Gall hoeft dat dan niet.

Iedereen ként Ahold van Albert Heijn, dus die link is snel gelegd. Gall&Gall en Albert Heijn vallen onder dezelfde holding, maar opereren volledig zelfstandig.
Ok Helder zo.. Dacht echt dat Simyo puur gebruiker van het netwerk was, verder niks. 😃
Now you know, Raytje. Now you know.

Reageer