Skip to main content
Hallo,



Ik ben aan aantal maanden geleden terug gekomen van een vakantie en toen zag ik tot mijn grote schrik dat ik 2 ongekend hoge telefoonrekening had. 173 euro en 393 euro. Ik heb toen in totale paniek een medeweker van Simyo opgebeld, om te vragen hoe dit mogelijk was. Hij heeft mij een halve uitleg gegeven waar ik totaal niets mee kon, maar het kwam erop neer dat ik het zelf gedaan had, dus er kon niets aan gedaan worden.



Ik heb toen al mijn instellingen nagekeken en heb ervoor gezorgd dat ik alleen nog maar op een Wifi verbinding zat.

Nou krijg ik vanmorgen een mail met mijn laatste vactuur en die is 403,- EURO!! ik heb echt geen idee hoe ik zoveel MB's heb kunnen verbuiken en ik kan dit ook echt toaal niet betalen.



WIe kan mij helpen?

BVD dank.
Hoi Mauro93, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat ontzettend vervelend dat je zulke hoge facturen ontvangt en geen idee hebt hoe het komt. Toen ik je facturen bekeek, schrok ik ook wel een beetje.



In veel gevallen komt het voor dat je verbruik oploopt, doordat je telefoon in eens heel veel data heeft binnengehaald. Bij jou is het eigenlijk heel erg verspreidt over de hele maand. Wat je hieruit kunt opmaken is dat je normale gebruik helaas niet aansloot bij je internetbundel. Gelukkig heb je er inmiddels voor gekozen om je internetbundel flink te verhogen naar 2500MB en lijk je daar deze maand genoeg aan te hebben 🙂.



Voor nu is het heel belangrijk om te achterhalen welke Apps er nou voor zorgen dat je zoveel meer gebruikt dat je bent gewend. Stream je veel muziek of filmpjes op je telefoon als je buiten de deur bent? Simyo heeft een handige blog geschreven die je hierbij kan helpen. Die lees je hier.



Laat je ons horen wat de boosdoener was?
Hoi Mauro93, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat ontzettend vervelend dat je zulke hoge facturen ontvangt en geen idee hebt hoe het komt. Toen ik je facturen bekeek, schrok ik ook wel een beetje.



In veel gevallen komt het voor dat je verbruik oploopt, doordat je telefoon in eens heel veel data heeft binnengehaald. Bij jou is het eigenlijk heel erg verspreidt over de hele maand. Wat je hieruit kunt opmaken is dat je normale gebruik helaas niet aansloot bij je internetbundel. Gelukkig heb je er inmiddels voor gekozen om je internetbundel flink te verhogen naar 2500MB en lijk je daar deze maand genoeg aan te hebben 🙂.



Voor nu is het heel belangrijk om te achterhalen welke Apps er nou voor zorgen dat je zoveel meer gebruikt dat je bent gewend. Stream je veel muziek of filmpjes op je telefoon als je buiten de deur bent? Simyo heeft een handige blog geschreven die je hierbij kan helpen. Die lees je hier.



Laat je ons horen wat de boosdoener was?





Hoi,



Ja dit begrijp ik allemaal heel goed. Het gekke is alleen dat er op mijn facturen MB's worden afgetrokken terwijl ik die nooit gebruikt hebt. Er wordt elke keer voor 8,79 euro kosten gemaakt, terwijl ik die tijdstippen niet op mijn telefoon kan zitten i.v.m mijn werk.. Hoe gaan we dit oplossen?
Hi Mauro93,



De tijden die je op je factuur ziet staan zijn de eindtijden van datasessies. Het kan dus zijn dat je daarvoor data verbruikt hebt, maar de verbinding later geëindigd.



Ook hoef je zelf niet per se 'aan de knoppen' te zitten om je telefoon data te laten verbruiken. Dit is vergelijkbaar met en laptop of PC zoals je die misschien zelf ook wel hebt.

Zolang het apparaat aan staat en er is een verbinding met internet mogelijk, kan deze gebruikt worden voor updates of andere processen die nodig zijn om je telefoon of de apps draaiende te houden.



Die €8,79 die ze ziet staan op je factuur heeft te maken met de maximale grootte van 1 datasessie, die is ongeveer 60.000 kB en buiten je bundel kost dat €8,79.



Voor nu heb ik overlegd met onze financiële afdeling en we zijn bereid je eenmalig tegemoet te komen. Je hebt in oktober 2491 buiten je bundel gebruikt.

Dit zullen we verrekenen met een extra bundel van 2500 MB.

Het incasso kan ik helaas niet meer tegenhouden, dus wil je die storneren als deze aan het eind van deze week wordt afgeschreven? Je krijgt daarna een mailtje met een iDeallink voor het nieuwe bedrag.



Vind je dit een goede oplossing, Mauro93?

Reageer