Skip to main content
stel je neemt een internetbundel af van 500mb en door wat voor omstandigheden dan ook ga je er over heen, waarom wordt je dan niet automatisch naar een hogere bundel gezet ipv een achtelijk hoog tarief per 5mb te moeten betalen?

het kan niet te maken hebben met vooraf door simyo ingekochte mb's want elke carier is aangesloten op de internet exchange en daar wordt een vast tarief voor betaald.

het is imho klantvriendelijker om iemand die zijn bundel overschrijdt het eerstvolgende bundeltarief in rekening te brengen enzovoort totdat het maximale is bereikt.

Dat is technisch en administratief allemaal makkelijk te doen, want ook het verkeer wordt nauwgezet per kb gemonitord.



gewoon een idee waar volgens mij simyo klanten heel blij mee zouden zijn.. waaronder ondergetekende



Google+ namelijk startte een upload van een film over wifi toen ik thuis was, maar toen ik van huis wegging schakelde de app waarschijnlijk over op mobiele data. En dat terwijl uploaden van foto's en films in de app ingesteld staat om dat alleen te doen via wifi.

Maar goed. Ik ging 400+ mb over me bundel heen en moet nu € 60 euro bijbetalen en dat terwijl 1Gb maar € 10,00 kost
Hoi riemsesy,



Zoals je het vormgeven van een abonnement omschrijft, zou het voor iedere provider de beste manier zijn om haar diensten aan te bieden. Maar als elke provider dit ook zo zou doen, zou er niets meer te kiezen zijn en bieden providers exact hetzelfde aan.

Inderdaad; er wordt betaald voor het algemene gebruik van internet. Daarbij wordt er ook afgetikt per aansluiting en zelfs per extra optie. 4G bijvoorbeeld.



De kunst is om de mix van binnen en buiten bundel prijzen zó in te richten dat het voor de klanten waar je je op richt zo aantrekkelijk mogelijk wordt. Én om er vervolgens dan ook nog wat aan te verdienen. Dus niet om je abonnementen weg te geven.



Je geeft dat het mooi en makkelijk zou zijn om bundel automatisch te verhogen als deze op zijn. Dat zou het ook zijn, technisch gezien verre van onmogelijk, maar toch niet haalbaar.

Je sluit namelijk een bepaalde bundel af, of 2 als je ook een internetbundel hebt. Daar sluit je een contract voor af en daar betaal je voor. Die prijzen en tarieven spreken ook van te voren af.

Simyo kan dan niet zomaar achteraf dat contract aanpassen. Dat kan en mag enkel de klant, en dat kan de klant elke maand 1 keer doen.



Simyo heeft er voor gekozen om haar bundelprijzen zo laag mogelijk te maken. Zó laag dat we er net genoeg aan verdienen. We kunnen er bijvoorbeeld geen winkelpanden en verkopend personeel van betalen, dus we werken zoveel mogelijk via internet.



Het gevolg hier van is dat bij Simyo de buiten bundel prijzen een stuk hoger zijn dan de binnen bundel prijzen. We doen er dan ook heel veel aan om onze klanten voor te lichten over internetgebruik en hoe je je kosten zo laag mogelijk kunt houden.

De gevallen waarin dit niet lukt en die zich melden bij ons zullen we dan ook individueel beoordelen.

Dit heb ik bij jou ook gedaan en ik wil je vragen om, indien je dit nog niet gedaan hebt, de afschrijving te storneren.

Je zult dan na een paar dagen een mailtje krijgen met een iDeal link om het nieuwe bedrag te betalen.



Ik zal je internetverbruik in mei verrekenen met een 100 MB maandbundel, de bundel waar je verbruik wél binnen was gevallen.



Ik hoop dat ik je zo een goede uitleg en een goede oplossing heb gegeven.
Hoi Ernst,



Bedankt voor je oplossing. Heel coulant van je/Simyo.



Het creeëren van bundels is natuurlijk een artificiële vorm van differentiatie.

Ik ben het niet eens dat je zegt dat bundels niet lopende een contract gewijzigd zou kunnen worden. Wellicht is dat onder huidige voorwaarden zo, maar dat is eenvoudig onder voorwaarden af te spreken en in een contract op te nemen.



Ik ben het wel met je argument eens dat het een manier is voor de provider om geld te verdienen en daar heeft een onderneming recht op.

Echter zou je aan constructies kunnen denken als het automatisch ophogen van een bundel (contractueel) en dat een klant zelf de verantwoordelijkheid heeft de bundel weer te verlagen.

Een aantal voordelen.

1. De klant is niet zoveel geld kwijt mocht hij buiten z'n bundel verbruiken, maar betaald toch een grotere bundel (voordeel klant & Simyo)

2. een klant kan er voor kiezen de hogere bundel te behouden (voordeel klant & simyo)

3. een klant kan vergeten z'n bundel weer te verlagen. In dat geval betaalt hij/zij de volgende maand(en) meer als wat hij initiëel gekozen heeft, maar toch niet zoveel als wat hij betaald zou hebben als hij een paar 100mb meer verbruikt zou hebben en buiten bundel kosten berekend wordt. (ook voordeel klant & Simyo)



Natuurlijk is er een bovengrens zoals de allergrootste bundel die door Simyo wordt aangeboden. Maar tegen die tijd heeft een klant al een aantal sms-jes ontvangen dat zijn bundel is opgewaardeerd.



Simyo onderscheid zich tenminste ook door haar support en coulance en dat wordt ook gewaardeerd, dus nogmaals bedankt 🙂
Hoi riemsesy,



Wat je voorstelt zou inderdaad onder nieuwe voorwaarden af te stemmen zijn, maar dat gaat dan niet voor reeds bestaande klanten.

Als je dit met terugwerkende kracht wil doen, dan zul je ook iedereen het recht moeten geven op te zeggen in verband met de gewijzigde voorwaarden. Geloof me, dat wil je als provider niet te vaak doen.



Bij Simyo worden de abonnementskosten overigens van te voren betaald, dus een tussentijdse wijziging wordt rekenkundig wat ingewikkeld dan. En we krijgen er al zo veel vragen over...

Het zijn nobele ideeën, maar niet haalbaar ben ik bang.



Ik moet mezelf trouwens ook nog even verbeteren. Ik schreef het volgende

De gevallen waarin dit niet lukt en die zich melden bij ons zullen we dan ook individueel beoordelen.

Dit heb ik bij jou ook gedaan en ik wil je vragen om, indien je dit nog niet gedaan hebt, de afschrijving te storneren.

Je zult dan na een paar dagen een mailtje krijgen met een iDeal link om het nieuwe bedrag te betalen.



Ik zal je internetverbruik in mei verrekenen met een 100 MB maandbundel, de bundel waar je verbruik wél binnen was gevallen.




De factuur van de maand mei wordt natuurlijk nog niet geïncasseerd, dus heb ik je coulance al kunnen verwerken op die factuur.

En het moet natuurlijk geen 100 MB bundel zijn, maar 1000 MB bundel. We hebben helemaal geen 100 MB bundel 😉

Reageer