.

Beantwoord

Waarom krijg ik verbruikskosten voor bellen naar een Zwits nummer in Nederland?

  • 13 December 2015
  • 7 reacties
  • 224 Bekeken

Badge
Mijn zusje is in Nederland. Zij woont in Zwitserland. Als ik na haar mob. telefoon, krijg ik buiten bundel kosten terwijl ze in Nederland is. Is dat ook tijdelijk aan te passen?
icon

Beste antwoord door MichD 13 December 2015, 17:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Volgens mij, ik kan mij vergissen, heeft het er mee te maken dat zij een Zwitsers nummer heeft. Daarom betaal je ook als zij zich in Nederland bevind buiten de bundel kosten want is ook dan Internationaal.
Reputatie 4
Badge +8
Beste PakeLieuwe,

Van harte welkom op het forum van Simyo, alwaar ik je vraag zo goed mogelijk zal gaan beantwoorden.

Zo te zien heeft jouw zusje een abonnement of prepaid bij een Zwitserse provider, wat ook wel logisch is aangezien ze ook in Zwitserland woonachtig is, maar ook omdat het voor haar een stuk goedkoper is.
Jij belt dan met jouw Nederlandse Simyo abonnement naar een buitenlands mobiel telefoonnummer!
En bellen naar een buitenlands mobiel of vast telefoonnummer valt niet binnen je bundel, maar wordt altijd apart in rekening gebracht, ook als je zusje hier in Nederland is.
Want ook al is je zusje in Nederland, jij belt nog steeds naar haar Zwitserse mobiele telefoonnummer.

Helaas, is dit niet (tijdelijk) aan te passen, door het bijvoorbeeld tijdelijk van je bundel te laten lopen.
De enig oplossing zolang zij in Nederland verblijft, is dat zij een Nederlands prepaid telefoonnummer neemt, waardoor jij tijdelijk geen buiten de bundel kosten hebt.
Enige nadeel voor je zusje is dan wel, dat haar vrienden, kennissen of collega,s in Zwitserland haar tijdelijk niet kunnen bereiken op haar Zwitserse telefoonnummer.

Dus kort gezegd: of je zusje koopt een Nederlandse prepaid (zolang zij in Nederland is), of jij accepteert de buiten de bundel kosten (voor bellen naar haar Zwitserse mobiel).
Een andere oplossing is er helaas niet in jouw geval!

Ik wens je nog veel plezier samen met je zusje toe.
Een tijdelijke aanpassing evenals eenvoudig......zusje een NL prepaid sim. Kosten voor zover mij bekend vanaf 1 eur. Kleine toevoeging op MichD...ze zou bijvoorbeeld een losse telefoon kunnen kopen een cheap (dual sim) telefoon, maar dat is ook aan je zusje...
Reputatie 7
Badge +9
Klopt helemaal, het nummer dat je belt is een in Zwitserland geregistreerd nummer, dus je belt met het buitenland ook al bevindt je zus zich ergens in Nederland. Daar is binnen Simyo geen aanpassing voor mogelijk, er bestaan namelijk geen speciale buitenlandbundels. Als je zus regelmatig naar Nederland komt kan ze overwegen een Simyo prepaid simkaart te nemen, dan betalen jullie als je elkaar belt een aanzienlijk lager tarief.
Reputatie 7
Badge +9
Voor veel moderne smartphones is een adapter te koop, hierdoor heb je ineens een dual-sim telefoon!

Hier is een voorbeeld van een leverancier http://www.dual-sim.nl/dual-sim-adapters/

Dit is misschien een goedkope oplossing i.c.m. een prepaid kaartje, dan heeft ze zowel haar Zwitserse nummer als haar NL nummer in 1 toestel.
Als dit geen hulp is vanuit mede klanten dan weet ik het ook niet meer 😃
Reputatie 2
Badge +5
Hoi PakeLieuwe,

Welkom op het Simyo forum!

Ik zie dat je al goed geholpen bent door Raytje, MichD, Friesian, Scotsman en franswon. Bedankt allemaal! :D

Het klopt inderdaad dat de gesprekken naar jouw zus buiten je bundel vallen. Dit komt omdat je naar een buitenlands telefoonnummer belt. Hier vind je de tarieven voor bellen naar een Zwitsers nummer.

Je kunt je zus aanraden om een Nederlandse prepaid simkaart aan te schaffen. Je zus kan dan goedkoper naar jou bellen en omgekeerd. Via deze pagina kun je een Simyo simkaart voor haar bestellen.

Laat je me even weten of het gelukt is?

Groetjes,
Estelle

Reageer