Hallo Simyo!
Ik ben regelmatig in het buitenland. Af en toe gebruik ik wel eens dataroaming maar meestal staat deze uit.
Ik krijg af en toe (wanneer de dataroaming uit staat) een SMS dat mijn datalimiet (bijna) bereikt is. Wanneer ik online kijk kom ik niet in de buurt van mijn datalimiet. Ik zie ook geen rare extra kosten oid.
Enig idee waar deze berichten vandaan komen?
Groeten,
Ivar
Bladzijde 1 / 1
Hoi ivar_reg,
Welkom op 't forum :)
Wat verwarrend dat je telkens berichtjes krijgt dat je internetbundel (bijna) op is. Ik zie ook dat jij nog genoeg MB's over hebt. Wanneer heb je voor het laatst een sms'je gekregen dat je internetbundel (bijna) op is?
Je krijgt wel een sms'je als je in het buitenland internet gebruikt. Krijg je deze sms'jes als je in het buitenland bent. of als je in Nederland bent?
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Caspar
Welkom op 't forum :)
Wat verwarrend dat je telkens berichtjes krijgt dat je internetbundel (bijna) op is. Ik zie ook dat jij nog genoeg MB's over hebt. Wanneer heb je voor het laatst een sms'je gekregen dat je internetbundel (bijna) op is?
Je krijgt wel een sms'je als je in het buitenland internet gebruikt. Krijg je deze sms'jes als je in het buitenland bent. of als je in Nederland bent?
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Caspar
Hi Caspar,
Afgelopen zaterdag kreeg ik het volgende:
U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 5 EUR/MB.
Gisteren kreeg ik:
Uw datalimiet van EUR 60.50 is bereikt. Wilt u doorgaan? SMS 'JA' naar 1330. Het tarief voor data is 5 EUR/MB. Wilt u de datalimiet volledig uitschakelen? SMS 'datalimiet uit' naar 1330.
In beide gevallen was ik in het buitenland en stond data roaming op dat moment uit. In alle voorgaande gevallen kreeg ik soort gelijke berichten altijd in het buitenland, nooit in Nederland.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Groeten,
Ivar
Afgelopen zaterdag kreeg ik het volgende:
U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 5 EUR/MB.
Gisteren kreeg ik:
Uw datalimiet van EUR 60.50 is bereikt. Wilt u doorgaan? SMS 'JA' naar 1330. Het tarief voor data is 5 EUR/MB. Wilt u de datalimiet volledig uitschakelen? SMS 'datalimiet uit' naar 1330.
In beide gevallen was ik in het buitenland en stond data roaming op dat moment uit. In alle voorgaande gevallen kreeg ik soort gelijke berichten altijd in het buitenland, nooit in Nederland.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Groeten,
Ivar
Hoi ivar_reg,
Bedankt voor het doorgeven! Ik zie dat je in februari lang geen € 60,50 aan kosten in het buitenland hebt gemaakt. Daarom heb ik contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij kunnen vreemd genoeg niet op het netwerk zien dat deze sms'jes naar je verstuurd zijn. Even ter controle: Dit gaat over het telefoonnummer dat is gekoppeld aan je forum account toch? Als ik je verbruik bekijk, lijkt dit er wel op hoor. Maar even voor de zekerheid.
Wil je daarom de exacte data en tijdstippen van deze sms'jes sturen? Zo kunnen onze netwerkspecialisten dit nader bekijken. Laat je het ons weten?
Groetjes,
Samantha
Bedankt voor het doorgeven! Ik zie dat je in februari lang geen € 60,50 aan kosten in het buitenland hebt gemaakt. Daarom heb ik contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij kunnen vreemd genoeg niet op het netwerk zien dat deze sms'jes naar je verstuurd zijn. Even ter controle: Dit gaat over het telefoonnummer dat is gekoppeld aan je forum account toch? Als ik je verbruik bekijk, lijkt dit er wel op hoor. Maar even voor de zekerheid.
Wil je daarom de exacte data en tijdstippen van deze sms'jes sturen? Zo kunnen onze netwerkspecialisten dit nader bekijken. Laat je het ons weten?
Groetjes,
Samantha
Hallo Samantha,
Dank voor het doorspelen; Het gaat inderdaad om het telefoonnummer dat gekoppeld is aan dit account (........3021). Het is het enige telefoonnummer wat ik heb. Ik maak er niet eens gek veel gebruik van, des te verwonderlijker zijn de berichtjes die ik krijg
Hieronder de berichtjes met de tijden. De tijden zijn zoals ze in m'n telefoon staan, mijn telefoon neemt automatisch de tijd aan van de plaats waar ik ben. Ik weet niet of de tijden de lokale tijden zijn of de Nederlandse tijd waarop ze verstuuurd zijn. Ik heb de lokatie en tijdsverschil er voor de zekerheid bij gezet.
18 jan, 18:32, Canada (-8):
U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 5 EUR/MB.
25 feb, 16:20, Brazilië (-4):
U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 5 EUR/MB.
26 feb, 13:07, NY, Verenigde Staten (-6):
Uw datalimiet van EUR 60.50 is bereikt. Wilt u doorgaan? SMS 'JA' naar 1330. Het tarief voor data is 5 EUR/MB. Wilt u de datalimiet volledig uitschakelen? SMS 'datalimiet uit' naar 1330.
Van de berichten krijg ik er zo'n 1 tot 2 per maand gemiddeld, denk ik.
Alle berichten van 2016 heb ik inmiddels verwijderd en kan ik hier dus niet plaatsen, helaas.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
Groeten,
Ivar
Dank voor het doorspelen; Het gaat inderdaad om het telefoonnummer dat gekoppeld is aan dit account (........3021). Het is het enige telefoonnummer wat ik heb. Ik maak er niet eens gek veel gebruik van, des te verwonderlijker zijn de berichtjes die ik krijg
Hieronder de berichtjes met de tijden. De tijden zijn zoals ze in m'n telefoon staan, mijn telefoon neemt automatisch de tijd aan van de plaats waar ik ben. Ik weet niet of de tijden de lokale tijden zijn of de Nederlandse tijd waarop ze verstuuurd zijn. Ik heb de lokatie en tijdsverschil er voor de zekerheid bij gezet.
18 jan, 18:32, Canada (-8):
U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 5 EUR/MB.
25 feb, 16:20, Brazilië (-4):
U heeft 80% van uw datalimiet bereikt. Bij 100 % wordt uw dataverbinding verbroken. Wilt u doorgaan? Stuur een SMS naar 1330 met de tekst 'JA'. Het tarief voor data is 5 EUR/MB.
26 feb, 13:07, NY, Verenigde Staten (-6):
Uw datalimiet van EUR 60.50 is bereikt. Wilt u doorgaan? SMS 'JA' naar 1330. Het tarief voor data is 5 EUR/MB. Wilt u de datalimiet volledig uitschakelen? SMS 'datalimiet uit' naar 1330.
Van de berichten krijg ik er zo'n 1 tot 2 per maand gemiddeld, denk ik.
Alle berichten van 2016 heb ik inmiddels verwijderd en kan ik hier dus niet plaatsen, helaas.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
Groeten,
Ivar
Hoi ivar_reg,
Heel erg bedankt voor dit lijstje 😃 Blijkbaar waren de berichtjes al iets eerder verstuurd dan jij ze ontvangen hebt, vandaar dat ze deze berichtjes eerst niet konden vinden. Ik kan me voorstellen dat je verwonderd bent van deze berichtjes. Ik heb weer contract gehad met onze netwerkspecialisten, en hier is een logische verklaring voor.
KPN maakt namelijk afspraken met providers uit het buitenland over de tarieven. Even als voorbeeld: Met provider A in de VS hebben ze een afspraak dat er € 7,50 per MB in rekening wordt gebracht, met de andere provider B uit de VS is er een afspraak van € 2,50 per MB. Dit gaat bij alle landen zo. In (bijna) alle landen in zone 3, brengen wij € 5,00 per MB aan internetkosten bij jou in rekening. Dit is de gemiddelde prijs wat we per MB betalen gemeten over alle providers in al die landen. Zo worden jullie niet de dupe van de verschillende tarieven in het buitenland. Dit geldt overigens ook voor landen binnen Europa.
Deze providers brengen wel de tarieven volgens afspraak bij KPN in rekening. De sms'jes die je hebt ontvangen, ontvang je op basis van de tarieven die bij KPN in rekening worden gebracht. Als jij bijvoorbeeld voor 6 MB internet in de VS en KPN betaalt € 10,00 per MB aan die provider, ontvang je je sms'je al na 6 MB internet. Wij brengen € 5,00 per MB in rekening. Jij ziet dus in je verbruik dat je maar voor € 30,00 MB hebt verbruikt. Vandaar dat hier een groot verschil in kan zijn.
Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
Heel erg bedankt voor dit lijstje 😃 Blijkbaar waren de berichtjes al iets eerder verstuurd dan jij ze ontvangen hebt, vandaar dat ze deze berichtjes eerst niet konden vinden. Ik kan me voorstellen dat je verwonderd bent van deze berichtjes. Ik heb weer contract gehad met onze netwerkspecialisten, en hier is een logische verklaring voor.
KPN maakt namelijk afspraken met providers uit het buitenland over de tarieven. Even als voorbeeld: Met provider A in de VS hebben ze een afspraak dat er € 7,50 per MB in rekening wordt gebracht, met de andere provider B uit de VS is er een afspraak van € 2,50 per MB. Dit gaat bij alle landen zo. In (bijna) alle landen in zone 3, brengen wij € 5,00 per MB aan internetkosten bij jou in rekening. Dit is de gemiddelde prijs wat we per MB betalen gemeten over alle providers in al die landen. Zo worden jullie niet de dupe van de verschillende tarieven in het buitenland. Dit geldt overigens ook voor landen binnen Europa.
Deze providers brengen wel de tarieven volgens afspraak bij KPN in rekening. De sms'jes die je hebt ontvangen, ontvang je op basis van de tarieven die bij KPN in rekening worden gebracht. Als jij bijvoorbeeld voor 6 MB internet in de VS en KPN betaalt € 10,00 per MB aan die provider, ontvang je je sms'je al na 6 MB internet. Wij brengen € 5,00 per MB in rekening. Jij ziet dus in je verbruik dat je maar voor € 30,00 MB hebt verbruikt. Vandaar dat hier een groot verschil in kan zijn.
Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
Beste Samantha,
Dank voor het opvolgen. Ik geloof dat ik begrijp waarom ik de berichtjes krijg.
Even voor de zekerheid: als ik nooit internet in het buitenland gebruik zou ik ook nooit berichtjes moeten krijgen?
Ook al krijg ik berichtjes, ik kan ze negeren?
Ik kan niet specifiek deze berichtjes uit zetten waarschijnlijk?
Groeten,
Ivar
Dank voor het opvolgen. Ik geloof dat ik begrijp waarom ik de berichtjes krijg.
Even voor de zekerheid: als ik nooit internet in het buitenland gebruik zou ik ook nooit berichtjes moeten krijgen?
Ook al krijg ik berichtjes, ik kan ze negeren?
Ik kan niet specifiek deze berichtjes uit zetten waarschijnlijk?
Groeten,
Ivar
Hoi ivar_reg,
Fijn dat Samantha je hier zo goed bij heeft kunnen helpen!:D
Je kunt deze sms'jes gerust negeren, maar houd je verbruik wel goed in de gaten via Mijn Simyo. Op deze manier weet je namelijk zeker dat je niet te veel hebt verbruikt.
Ik begrijp heel goed dat het vervelend is om deze sms'jes te ontvangen, alleen is het helaas niet mogelijk om deze sms'jes voor je uit te schakelen. Ze worden namelijk vanuit het netwerk verstuurd.
Groetjes,
Asma
Fijn dat Samantha je hier zo goed bij heeft kunnen helpen!:D
Je kunt deze sms'jes gerust negeren, maar houd je verbruik wel goed in de gaten via Mijn Simyo. Op deze manier weet je namelijk zeker dat je niet te veel hebt verbruikt.
Ik begrijp heel goed dat het vervelend is om deze sms'jes te ontvangen, alleen is het helaas niet mogelijk om deze sms'jes voor je uit te schakelen. Ze worden namelijk vanuit het netwerk verstuurd.
Groetjes,
Asma
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.