Beste Simyo, zaterdagavond was zonder dat ik er erg in had mijn wifi uitgevallen. Ik had hier geen erg in, totdat ik een sms-je kreeg dat ik 80% van mijn data-bundel verbruikt had. Ik heb toen direct mijn mobiele data uitgezet. Meteen erachteraan kreeg ik een sms-je dat mijn data-bundel op was. Tot mijn grote schrik zag ik vanochtend dat ik deze maand een telelfoonrekening heb van ruim 96 euro buiten mijn bundel vanwege data-gebruik buiten mijn bundel. Dit vind ik vreemd, omdat ik direct na het ontvangen van het sms-je over de 80% mijn mobiele data heb uitgezet. Het lijkt erop dat ik dat sms-je te laat ontvangen heb, waardoor het data-verbruik gewoon doorgegaan is. In mijn account is te zien dat de laatste data verbruikt zijn om 23.02 uur, wat ook het tijdstip van beide sms-jes van jullie is. Ik vind deze hoge rekening dan ook onterecht, dus wil ik jullie verzoeken om dit aan te passen.
Aanvulling: op maandag 29 januari kreeg ik bericht van Simyo dat zij de helft van het factuurbedrag willen vergoeden. Hierbij kreeg ik de volgende tip: wanneer 80% van mijn bundel verbruikt is, sturen wij u een sms. Als u na het onvangen van deze sms direct actie onderneemt en uw mobiele data uitzet of extra data bijkoopt, dan gebeurt dit soort dingen niet.
Bedankt Simyo, maar dit is precies wat ik heb gedaan! Ik heb direct na het ontvangen van de eerste sms mijn mobiele data uitgezet. Direct daar overheen kwam echter de sms met de boodschap dat 100% van mijn bundel op was.
Met de huidige tarieven voor internet buiten de bundel gaat niemand met zijn volle verstand bewust over zijn bundel heen. Ik vind het niet terecht dat mij een dergelijk hoge rekening in de maag wordt gesplitst, ook niet wanneer ik slechts de helft daarvan hoef te betalen. 48 euro voor ruim 900 MB is nog steeds een exorbitant bedrag. En dan ook nog de brutaliteit om mij erop te wijzen dat ik dan maar eerder had moeten reageren op de sms'jes van Simyo...