Skip to main content
Hoi symio,



Ik heb nu al 2 maanden een veel te hoge factuur ontvangen. En dit terwijl ik net m'n abonnement verdubbeld had! Ik weet zeker , heeel zeker dat deze kosten niet kunnen kloppen! Ook heb ik geen sms gehad dat mijn extra bundel op zou zijn! Ik wil niet dat er nu voor de tweede maand een veel te hoog bedrag afgeschreven wordt en wil de automatische incasso stopzetten totdat deze fout is opgelost.
Hoi L aur a,



Welkom op het Simyo forum.



Wat vervelend dat je twee hoge facturen hebt ontvangen.



De extra kosten die wij in rekening hebben gebracht, zijn voornamelijk internetkosten. Zowel in juni als in juli heb je een flink aantal MB's buiten je bundel verbruikt. In beide maanden hebben wij wel degelijk waarschuwingsberichten gestuurd toen je bundel (bijna) was opgebruikt. De 100% sms'jes zijn verzonden op 24 juni en op 18 juli.

Zodra je internetbundel is opgebruikt, geldt het buitenbundeltarief waardoor de kosten flink kunnen oplopen. Om deze reden adviseren wij in zo'n geval ook altijd om MB's bij te kopen.



Je kunt je verbruik ten alle tijden inzien op Mijn Simyo.nl en via de Mijn Simyo app. Als je niet weet waar je MB's aan op zijn gegaan, dan raad ik je aan het volgende artikel te lezen. Zo kun je erachter komen hoeveel data jouw apps gebruiken.



Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag!



Groetjes,

Sean
Dan zet ik mijn abonnement stop, want dit is totale onzin. Ik ga simyo ten sterkste afraden bij andere mensen en ik voel me enorm opgelicht. Het kan niet dat ik bijna nooit (of maximaal een paar euro's) over m'n abonnement heen ga, en op het moment dat ik m'n Mb's verdubbel , ik ineens 3x zo veel zou verbruiken volgens jullie.
Bij een andere provider ga je tegen hetzelfde probleem aanlopen omdat "sorry dat ik het zeg" de fout echt bij jezelf ligt.

Ik raad je aan om een data-limiet op je toestel in te stellen, dan stopt het dataverkeer abrubt en heb je nooit buitenbundel kosten.
Waar bemoei jij je mee. Je weet niks
Dit soort taal hoort niet in dit forum. Een moderator zal er wel wat aan doen.

Overigens vraag ik me af of je de moeite hebt genomen het door moderator Sean aangehaalde artikel te lezen, daar staan namelijk veel nuttige tips in om onverwachte internetkosten te voorkomen.
nou dan zal ik het nog eens zeggen: waar bemoei je je mee. Ik heb deze mb's niet gebruikt. De rekening is onterecht! Neem geen aannames over wat ik wel of niet zou hebben gelezen. En trouwens elke vraag over te hoge kosten wordt met dezelfde copy/paste tekst beantwoord. Goeie service simyo.
Hoi L aur a,



Wat vervelend dat je zo teleurgesteld bent met de situatie! 😞 Ik kan me echt goed voorstellen dat je schrikt en flink baalt van extra gemaakte kosten. Zoals Sean eerder aangaf, zijn er waarschuwingsberichten gestuurd zodra je bundel op 80% en op 100% zat. Je hebt het 100%-SMS'je van juni ontvangen op 24 juni, en die van juli heb je ontvangen op 18 juli. Als het goed is, kun je die nog tussen je SMS'jes vinden. Het kan zo zijn dat je eroverheen hebt gekeken. Kan gebeuren natuurlijk, maar ze zijn wel degelijk verstuurd.



Ik zou graag voor je in willen kijken waar dit verbruik precies door komt. Helaas is dit niet mogelijk, vanwege de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Dit houdt in dat bedrijven niet het persoonlijke verbruik van mensen in kunnen zien. En dat is maar goed ook! Het is immers natuurlijk niet de bedoeling dat wij precies weten welke apps jij gebruikt, bijvoorbeeld. In dit soort situaties kan het echter wel wat verwarrend zijn, omdat jij wilt weten waar je data aan verbruikt wordt. Je telefoon houdt dit overigens ook gewoon bij, waarschijnlijk. De meeste smartphones (Android en Apple) houden netjes bij hoeveel MB's je verbruikt hebt aan welke apps. Handig, dus!



Het artikel dat Sean gedeeld heeft, kan hier ook heel handig in zijn. Hierin kun je lezen hoe je het beste inzicht kunt vergaren in je eigen verbruik. Ik raad je ook aan om de volgende blogpost door te nemen. Hierin vind je allerlei tips waarmee je het dataverbruik zo laag mogelijk kunt houden. Het simkaartje registreert slechts het verbruik en geeft dat vervolgens door. Het is dus echt geen kwestie van of de MB's verbruikt zijn, maar van hoe dat is gebeurd. Heb je iets aan de tips in dit artikel?



Dat gezegd hebbende, wil ik ook alvast op zoek naar een oplossing voor je. Het verbruik heeft namelijk dus wel echt plaatsgevonden, maar omdat dit nog nooit eerder gebeurd is, wil ik je best tegemoetkomen. Je krijgt dan het grootste gedeelte van het bedrag vergoed uit coulance. Je verbruik wordt dan verrekend met een extra internetbundel. Wat vind je van deze oplossing?



Geen zorgen, trouwens! Geen enkele reactie komt uit een copy/paste archief 😉 Alles wordt uit de vingers geschud.



Ik wil je verder vragen om je taalgebruik netjes te houden. Zoals Scotsman al zei gaan we netjes met elkaar om in dit forum. We proberen elkaar allemaal te helpen! Let je hierop in de toekomst?



Heb je nog andere vragen hierover?



@ Scotsman en PCfreak: Dank voor het meedenken!



Groetjes,

Jihane

Reageer