Skip to main content
Beste allemaal.



Hoe kan het dat wanneer je binnen je belbundel blijft en binnen je internet bundel de factuur 50% hoger is dan verwacht.

Ik heb een 200 min belbundel en 198 min gebeld/sms' ed en 200MB internet en ca 120 MB verbruikt aldus de Simyo verbruiks meter.

Is dit normaal bij Simyo?

Dit abonnement zou 13€ kosten echter ik krijg 19,80€ als afrekening.



Ben ik de enige die dit meemaakt ?
Gerrits100 is dit de eerste maand dat bij Simyo bent?

Zo ja, sinds wanneer?



Er wordt namelijk per rato verrekend.



Kan zijn dat dit helemaal niet het geval is.



In ieder geval kan een moderator er je vast binnenkort meer over vertellen.

Het weekend komt eraan dus kan even duren.



Of niet!
Nee dit is mijn 3e maand bij Simyo en mijn 2e onaangename verrassing
Wat staat er op de specificatie van je rekening? Want ik neem aan dat je het over oktober 2014 hebt?

Kun je daar zien waar en hoe de extra kosten gemaakt zijn?
Ja dat kan ik zien.

Ik blijf binnen de 200 belminuten en bel niet naar het buitenland.
Raar, dat scheelt 6.80 euro. Raar bedrag. Dat kan ik ook niet verklaren.
Hoi gerrits100, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb jouw topic even in het subforum Factuur gezet. Zo houden we het forum wat overzichtelijker en kan iedereen makkelijk zijn of haar antwoorden vinden.



Je hebt deze vraag ook in dit topic gesteld, maar hier zal ik er iets dieper op in gaan.



Je geeft aan dat je 198 minuten gebeld en ge'smst hebt. Die 198 minuten is waarschijnlijk je 'netto' gesprekstijd.

Nu is het bij Simyo zo dat je gesprekken afgerond worden op hele minuten. Onder anderen daarom zie je op Mijn Simyo en de Mijn Simyo app ook precies hoeveel minuten je nog over hebt voor de rest van deze maand.



Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord?





Koorrelle, dank je voor je assistentie!
Ernst en Koorrelle,



Ik ben erachter gekomen dat Simyo inderdaad ieder gesprek afrond op de hele minuut.

Het is niet waar dat je op de simyo app kan zien wat je nog kan bellen.

Volgens de App kon ik nog 2 minuten bellen maar in werkelijkheid was ik al ca. 40 minuten over mijn beltegoed.

De app is in die zin goed waardeloos.

In wezen kun je voor elk gesprek dat je voert een extra minuut bijtellen dus zoals in mijn geval (heb het ff uitgezocht) zijn 50 minuten gesprektijd (van de 200) opgegaan aan de afronding. M.a.w. 25% van mijn beltegoed.

In het nieuwe jaar toch maar eens naar een nieuwe provider uitzien denk ik.

Ik vind dit afronden maar diefstal. Ik vraag me af of dit wel legaal is.



Bedankt voor jullie reacties op dit forum



Ik heb jouw topic even in het subforum Factuur gezet. Zo houden we het forum wat overzichtelijker en kan iedereen makkelijk zijn of haar antwoorden vinden.



Je hebt deze vraag ook in dit topic gesteld, maar hier zal ik er iets dieper op in gaan.



Je geeft aan dat je 198 minuten gebeld en ge'smst hebt. Die 198 minuten is waarschijnlijk je 'netto' gesprekstijd.

Nu is het bij Simyo zo dat je gesprekken afgerond worden op hele minuten. Onder anderen daarom zie je op Mijn Simyo en de Mijn Simyo app ook precies hoeveel minuten je nog over hebt voor de rest van deze maand.



Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord?





Koorrelle, dank je voor je assistentie!

[/quote]
Hi gerrits100,



Op de Mijn Simyo app zie je werkelijk hoeveel minuten je nog kunt bellen. Hier is namelijk de afronding al meegenomen.



Jij hebt in oktober voor €6 buiten je bundel gebeld qua minuten. €0,80 had namelijk te maken met een servicenummer.

Dit houdt in dat je bijna 20 minuten meer dan 200 hebt gebeld. Je noemde eerder in dit topic 198 minuten, dat komt neer op 22 minuten vanwege de afronding.



Op het moment dat je aan het einde van de maand nog veel minuten op je app hebt staan en je hebt sinds het 'laatst bijgewerkt' tijdstip niet meer gebeld en er worden tóch minuten in rekening voor tijd buiten je bundel gebeld, dan wil ik dat heel graag weten.

Daar moeten we dan wel actie op ondernemen.

Reageer