Skip to main content
Mijn zoon heeft een Simyo abonnement zonder data en werd vorige maand verrast met een gratis 1000 MB bundel. Hij heeft deze bundel geactiveerd en netjes op zijn telefoon de grens van verbruik op 1000 MB ingesteld. Wat echter niet duidelijk is verteld is dat de bundel maar een maand geldig is. Hier waarschuwt Simyo ook niet voor met als gevolg dat hij op basis van zijn verbruik denkt dat hij nog voldoende MB over heeft maar niet wordt geattendeerd op het feit dat de maand voorbij is. Op deze manier krijgt hij dus i.p.v. een rekening van 4 euro een rekening van 57 euro. Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice en als antwoord krijg je dan, ja dat is jammer, we zullen het meenemen voor een volgende keer maar hier doen we niets aan. Dit noem ik niet bepaald klantvriendelijk. Ik zal dan ook het abonnement van mijn zoon bij Simyo beëindigen



Met vriendelijke groet,



PM Keizer.
De reactie van de klantenservice is wellicht iets bot, maar het is wel zoals het is.....:(

Zie: https://forum.simyo.nl/denk-mee-simyo-91/simyaardag-1000mb-cadeau-32587



Het is een eenmalig cadeautje.....
Probleem is dat hij netjes een mail/sms krijgt dat hij 1000 MB gratis krijgt waarbij niet echt duidelijk gecommuniceerd wordt dat dit maar een mand gelding is en er ook niet per mail/sms wordt gewaarschuwd dat de maand om is en dat de resterende 400 MB van de 1000 MB dan betaald moet worden. Dit is gebruik maken van de onwetendheid van jongeren.
Misschien dat Simyo hierop nog een reactie kan geven.
Hoi pmkeizer,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat enorm vervelend dat dit het geval was! Dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar helaas kan ik niets ander zeggen dan dat dit goed gecommuniceerd wordt.



In de e-mail die je hebt ontvangen van ons bij activatie van de bundel staat er het volgende: "Alsjeblieft, je gratis MB's zijn geactiveerd. Er is nu 1000 MB toegevoegd aan je internetbundel! Je kunt de MB's de hele maand gebruiken". We beperken in deze e-mail het gebruik van de bundel duidelijk tot de maand waarin de bundel geactiveerd is. Wist je trouwens dat het bij Simyo sowieso niet mogelijk is om MB's mee te nemen naar een andere maand?



Ik snap dat je het zo hebt ervaren, omdat je waarschijnlijk de e-mail over het hoofd hebt gezien, maar we maken geen gebruik van 'onwetendheid' van jongeren. We hebben zoals eerder gezegd de e-mail verstuurd met daarin aangegeven dat het voor deze maand geldig is. Het is heel vervelend, maar wel gecommuniceerd. Ik hoop dat dit in de toekomst niet meer zal voorkomen.



Dankjewel voor de toelichting, RicoK, maar de link is niet voor iedereen inzichtelijk. Pmkeizer kan er helaas niet bij, omdat 'ie in het overlegforum staat.



Groetjes,

Ilias

Reageer