Skip to main content
Beantwoord

Waarom is er een nieuw abonnement afgesloten terwijl oude nummer was opgezegd?

• April 15, 2026
  • 3 reacties
  • 16 Bekeken

Beste Simyo,

Op 28 December 2025 had ik besloten om mijn Simyo abonnement te stoppen. De laatste factuur datum zou dus 28 Januari 2026 moeten zijn. Er is ook een bevestigings email hiervan verstuurd dat het abonnement op 28 December 2025 is stop gezet, en dat het eindigt op 28 Januari 2026. Er is ook een bevestigings email geweest dat het nummer was overgezet naar de nieuwe provider, en dat er een tijdelijk nummer beschikbaar is t/m 28 Januari 2026. Tot mijn verbazing zie ik dat er echter dat het abonnement niet is stop gezet en verder is gegaan op dit tijdelijke nummer?

Het oorspronkelijk abonnement was op een nummer dat eindigde op 43, aangezien dit nummer was overgezet naar een andere provider kwam er hiervoor een tijdelijk nummer eindigend op 91. Echter is nu het abonnement dus niet stop gezet, want er zijn wel facturen binnen gekomen voor het tijdelijke nummer van 91. 

Ik zou graag willen dat dit abonnement per direct wordt stop gezet, en dat de onterechte facturen terugbetaald worden. Dit gaat om de facturen van Januari 2026 (Alles na 28 Januari 2026) en Februari 2026. Dit gaat om een bedrag tussen 13.86 - 22.18. Wilt u ook de geplande facturen annuleren? Want dan hoef ik ze niet handmatig te storneren.

Toen ik nog klant was had ik prima ervaring met simyo, maar ik vind het wel erg raar dat als je weggaat dat er dan toch zonder toestemming het abonnement wordt verlengt terwijl deze is opgezegd.

Met vriendelijke groet,

Nick

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@NickN,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg verwarrend voor je is! 

Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en er uiterlijk dinsdag contact met je wordt opgenomen. Ik raad aan om het even af te wachten tot dinsdag om verwarring te voorkomen. 

Hopelijk wordt het zo snel mogelijk voor je opgelost! 

Groetjes,
Amy

3 reacties

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • April 17, 2026

Hoi ​@NickN,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg verwarrend voor je is! 

Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en er uiterlijk dinsdag contact met je wordt opgenomen. Ik raad aan om het even af te wachten tot dinsdag om verwarring te voorkomen. 

Hopelijk wordt het zo snel mogelijk voor je opgelost! 

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • April 17, 2026

Ik had vandaag al antwoord gehad, maar ik lijk er helaas nog niet uit te kunnen komen met de klantenservice, hoe het volgens hun werkt:
1. Het contract bij Simyo wordt opgezegd (28 December)
2. Je vraagt nummerbehoud aan bij een andere provider
3. Je contract wordt niet stop gezet omdat er nummerbehoud is aangevraagd, en loopt door met een nieuw nummer
4. Je nummer wordt overgezet naar de nieuwe provider

Ik had ook wat screenshots ontvangen van de klantenservice van de “contract opzeggen” pagina waar dit vermeld zou staan. Maar daar staat deze informatie niet vermeld. Als antwoord tot nu toe is eigenlijk: “Er is helaas niets wat gedaan kan worden, naar aanleiding van de keuzes die je zelf hebt gemaakt toen”

Ik heb inmiddels mijn geld terug via stornering, gelukkig gaat dit maar om een klein geld bedrag van 22 euro, maar ik ben bang dat dit nog een langdradig proces gaat worden :(

Toen ik een probleem had met een data limiet was het zo snel en makkelijk geregeld! En dat ging over honderden euros! Maar nu ik geen klant meer ben lijkt het toch allemaal wat minder makkelijk te zijn

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan
  • April 17, 2026

Wanneer en voor hoe lang is dat eerste contract afgesloten?