.

Beantwoord

Waarom heb ik onterechte data kosten?

  • 22 August 2016
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

Beste Simyo,

Tot mijn grote schrik zag ik dat mijn laatste factuur bijna 90 euro was, in plaats van het gebruikelijke 6/7 euro. In de specificaties zag ik dat dit om data kosten gaat, maar ik heb helemaal geen internet genomen in mijn abonnement. Ik heb zojuist op Mijn Simyo gekeken en zag dat data in Nederland aangevinkt stond bij instellingen. Ik had hier geen weet van en ik begrijp niet zo goed waarom dit aangevinkt staat, wanneer ik bewust heb gekozen voor een abonnement zonder data. Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Ik hoop dat ik kan rekenen op een passende oplossing van jullie zijde!

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Asif.
icon

Beste antwoord door Caspar 23 August 2016, 17:00

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey asif,

ik ben geen Simyo moderator maar waarschijnlijk heb je dus per ongeluk data gebruikt. Als je op een Android telefoon zit dan staat dit soms automatisch aan, wat ervoor kan zorgen dat je ongewild kosten maakt. Je kan dit op 2 manieren voorkomen.

1. Je zorgt ervoor dat je data op je telefoon altijd uitstaat.

2. Je zet de data in Nederland uit.

qua kosten moet een moderator van Simyo je helpen.

Met vriendelijke groet,

Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Anow,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je onverwachts zulke hoge kosten hebt gemaakt. Je internet optie stond aan waardoor het mogelijk was om internet te verbruiken. Aangezien je geen bundel had, is al je verbruik buiten de bundel gegaan. Je internet optie staat al sinds het begin van je abonnement aan. Dit is standaard.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en heb gekeken of we wat met de kosten konden doen. Je hebt hier een e-mail over gehad met de details erin. Heb je deze al ontvangen? En ben je blij met de oplossing?

@PaulH bedankt voor je antwoord. Je bent lekker bezig de laatste tijd!

Groetjes,
Caspar
Hoi Anow,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je onverwachts zulke hoge kosten hebt gemaakt. Je internet optie stond aan waardoor het mogelijk was om internet te verbruiken. Aangezien je geen bundel had, is al je verbruik buiten de bundel gegaan. Je internet optie staat al sinds het begin van je abonnement aan. Dit is standaard.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en heb gekeken of we wat met de kosten konden doen. Je hebt hier een e-mail over gehad met de details erin. Heb je deze al ontvangen? En ben je blij met de oplossing?

@PaulH bedankt voor je antwoord. Je bent lekker bezig de laatste tijd!

Groetjes,
Caspar


Beste Caspar,

Dankjewel voor je oplossing! Dit scheelt me in ieder geval een hoop geld.

@Paul: ook bedankt! Ik heb het inmiddels uitgezet op mijn telefoon.

Groetje

Asif
Badge +2
Even inhaken.
Als iemand er bewust voor kiest om geen internet-bundel bij zijn abo te nemen vind ik dat die optie ook standaard uit moet staan in mijn-simyo, hiermee voorkom je bovenstaand probleem.
Als er dan toch buitenbundel kosten gemaakt worden heeft die persoon die optie zelf aangezet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PCFreak,

Dankjewel voor je feedback! Bij het aanschaffen van een aansluitingen, staan alle opties meteen aan. Inclusief de internetoptie dus. Ik snap je punt wel heel goed, en zal het hangen op onze beroemde Wall of Change. Wellicht wordt er iets mee gedaan! 🙂 Meedenken stel ik, in ieder geval, altijd op prijs.

Groetjes,
Jihane

Reageer