.

Beantwoord

Waarom heb ik hoge kosten na het wijzigen van mijn bundel?

  • 25 September 2017
  • 8 reacties
  • 127 Bekeken

Toen mijn simkaart was geblokkeerd, zag ik tot mijn schrik dat mijn rekening was opgelopen tot ā‚¬ 145,- Dit is vreemd omdat ik geen enkel bericht heb ontvangen dat ik buiten mijn bundel was gekomen !
Bij de laatste bundel wijziging eind Augustus, is er ergens iets mis gegaan. De bedoeling was om van 100 naar 300 bel minuten/SMS te veranderen, maar nu blijkt dat ook mijn SMS onbeperkt was uit gezet. Dit was beslist niet de bedoeling en zit nu met een veel te hoge rekening. Inmiddels staat SMS onbeperkt weer aan, maar vindt het vreemd dat dit zomaar kan.
icon

Beste antwoord door Els 25 September 2017, 13:49

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi EvanH,

Oei, dat is zeker schrikken! Ik snap dat je niet zit te wachten op zo'n hoge rekening.

Ik heb voor je uitgezocht wat er is gebeurd en zie inderdaad dat je factuur zo hoog is opgelopen vanwege het verbruik nadat je belbundel op was. Omdat je nogal veel sms'jes hebt verstuurd zijn deze allemaal buiten je bundel voor 31 cent per bericht in rekening gebracht toen je minuten op waren. Ik kan in mijn systeem zien dat je op 26 augustus een bundelwijziging hebt aangevraagd. Hierbij is tevens de Sms Onbeperkt-bundel uitgezet. We hebben je voor beide wijzigingen een e-mail gestuurd op 26 augustus om 22:26. In deze e-mail werd vermeld dat je vanaf 1 september geen sms-bundel meer zou hebben. Deze bundel is vervolgens pas vandaag weer geactiveerd. Heb je deze e-mail gelezen? Helaas kan ik niets voor je doen wat betreft de kosten die buiten je bundel in rekening zijn gebracht. De bundelwijziging is immers zelf via Mijn Simyo aangevraagd en we hebben je dit per e-mail bevestigd. Daarnaast is het altijd verstandig om regelmatig je verbruik via Mijn Simyo in de gaten te houden, zo voorkom je ongewenste verrassingen. 😞

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Hallo Els,

Dank voor je reactie. Ik snap dat de kosten door het hoge aantal sms berichten is gekomen, maar ik ging er dan ook van uit dat mijn SMS onbeperkt bundel nog altijd actief was. Ik vermoed dat ik nu ook weet hoe het is gekomen. Als je bij het wijzigen van de belminuten naar ā€˜onbeperktā€™ schuift, wordt de SMS onbeperkt bundel automatisch uitgezet. Schuif je weer terug naar 100 of 300 minuten, dan blijft SMS Onbeperkt uit staan. Dit zou op de site echt aangepast moeten worden, want ik heb mijn SMS onbeperkt bundel niet zelf uitgezet.

Daarnaast blijft het vreemd dat ik geen melding heb gehad bij het overschrijden van mijn belbundel. Pas bij een overschrijding van meer dan 130,- kon ik ineens niet meer bellen, zonder enig bericht.

Groeten,
EvanH
Reputatie 5
Badge +9
Hoi EvanH,

Ik snap heel goed dat je niet blij bent met de hoge kosten, en je graag een melding wilt bij het overschrijden van je belbundel. We versturen alleen een waarschuwing bij de internetbundel omdat het daar veel moeilijker is om je verbruik in de gaten te houden. Je telefoon kan namelijk ook zelf internet verbruiken zonder dat je het door hebt (zoals openstaande apps, updates, etc.). Bij de belbundel is dat niet zo. Hier ben je veel bewuster van je verbruik, en daarom sturen we geen waarschuwing. Dit hebben we ook nooit gedaan.

Verder is het erg jammer dat je dacht dat je de onbeperkt sms bundel weer aangezet zou worden wanneer je je belbundel terugwijzigt. Dit is niet zo. We kunnen namelijk niet bundels erop zetten als we niet zeker weten of je deze wilt. Je gaat er namelijk wel voor betalen als wij het al voor je aanzetten! We laten de keus daarom aan jou. Je kan zelf kiezen of je de onbeperkte sms bundel weer wilt wanneer je je bundels wijzigt. Het is overigens ook te zien doordat er geen vinkje staat bij de onbeperkte sms bundel wanneer je je belbundel terugwijzigt.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal. Ik had een SMS onbeperkt bundel en een belbundel 100 minuten voor de laatste wijziging eind Augustus. De enige wijziging de ik heb gedaan was mijn belbundel verhogen naar 300 minuten. Ik heb daarbij het vinkje van de onbeperkte SMS bundel niet zelf uitgezet en toch wordt die beƫindigd. Dat is toch vreemd ?
Reputatie 7
Badge +6
Als je onbeperkt smsā€™en aangevinkt hebt staan en je gaat schuiven in je belbundel, en je komt uit bij onbeperkt bellen wordt het vinkje uitgezet.
Schuif je terug naar 300 of 100 dan wordt dit niet meer hersteld door het systeem.

Oftewel dit is bij jou gebeurd, kan me goed voorstellen dat als je je belbundel wilt wijzigen dat je hier niet op bedacht ben.
En mijn inziens een foutje in het systeem.
Inderdaad een foutje in het systeem. En vooral jammer dat Simyo dat niet wil inzien.
Wat ook jammer is, is dat je pas iets merkt als je meer dan 120,- boven je maandbedrag komt. Een melding bij overschrijding van je bel/sms bundel mag dan niet wettelijk verplicht zijn, maar het zou wel heel klantvriendelijk zijn.

Hoop dat Simyo nog iets van zicht laat horen en mij op enige manier tegemoet wil komen, want dit kan toch niet zomaar ?
Reputatie 7
Badge +6
Had je trouwens wel de mails ontvangen/gelezen?.....Een reactie van simyo volgt zeker.
Ik heb na de wijziging van 100 naar 300 belminuten wel 3 mails ontvangen en waarschijnlijk ook wel gelezen maar heb me toen niet gerealiseerd dat daarbij de sms onbeperkt bundel definitief stopgezet zou worden per 1 september. Ik ging er van uit dat in de andere mail van de aanschaf van de 300 minuten bundel ook weer de sm onbeperkt zou zitten. Tenslotte had ik niet bewust gekozen om die te beƫindigen.

Ik heb trouwens het idee dat voor simyo de zaak is afgerond. Geen reactie, dus morgen maar eens bellen. Ik ben niet van plan om het hierbij te laten zitten.

Reageer