Hoi allemaal,
Ik heb bij Simyo een abonnement met 16GB internet. Vanochtend gaf ik aan een klant een workshop. Omdat de wifi niet goed werkte, heb ik mijn hotspot aangezet om een en ander te kunnen laten zien. Tot mijn schrik zag ik in de pauze, drie kwartier na de start van de workshop, dat ik drie smsjes had ontvangen.
- Om 10.29 het smsje dat ik 80% van de bundel had verbruikt
- Om 10.39 dat ik de volledige bundel had verbruikt
- Om 11.07 een smsje vanuit Simyo dat mijn simkaart werd geblokkeerd
Inmiddels had ik toen al €380,68 aan kosten buiten de bundel gemaakt.
Ik snap niet waar deze kosten vandaan komen. Ik heb tijdens deze workshop enkel wat internetpagina’s en presentatieslides getoond. Niets anders dan wat ik normaal gesproken op mijn hotspot ook wel doe.
Het frappantste: mijn Simyo app geeft aan dat ik totaal in december 18672MB heb verbruikt. Tel ik het gebruik van alle dagen van deze maand bij elkaar op, dan kom ik slechts uit op een verbruik van 8244MB.
Kortom, ik tast in het duister waar deze extreem hoge kosten opeens vandaan komen en waarom ik in het dagverbruik niet zie dat ik daadwerkelijk zoveel heb verbruikt. Normaal gesproken heb ik aan het einde van de maand ca. 7GB verbruikt. Nu na 8 dagen dus meer dan 18GB volgens de app..
Wie kan mij deze kosten helpen verklaren? En mochten deze kloppen, is er een coulanceregeling waar ik aanspraak op kan maken?