.

Beantwoord

Waarom heb ik hoge kosten aan internet terwijl waarschuwing te laat komt?

  • 18 April 2024
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Badge +2

Beste Simyo,

Ik ben onlangs geconfronteerd geweest met nogal een onprettige mededeling dat er in een paar dagen tijd hoge kosten zijn gemaakt qua internet verbruik. Hier was ik nogal van verschoten aangezien ik deze niet had verwacht.

Op 07/04 om 10:00 kreeg ik pas een servicebericht dat mijn internetbundel op was. Op dat moment heb ik onmiddellijk de internetbundel uitgeschakeld. Echter zag ik nu dat jullie al vanaf 06/04 kosten zijn gaan aanrekenen en tegen het moment dat het servicebericht is verstuurd ik al meer dan >100€ aan kosten had gemaakt.

Dit lijkt mij dan ook - op z'n zachts gezegd - een onredelijke manier van zaken doen. Bijgevolg kom ik graag met jullie in contact hoe we dit kunnen oplossen aangezien ik van opinie ben dat het servicebericht veel te laat is verstuurd en jullie mensen zo onnodig op de kosten jagen.

Hoor het graag.

Groet, Alex

 

icon

Beste antwoord door Amy 19 April 2024, 11:36

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +2

(zie zojuist dat er ook categorie Factuur & Betalen is. Kan een mod het topic verplaatsen naar deze categorie?)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Alox,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken. 

Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Ik zie dat wij de eerste waarschuwing hebben verstuurd op 05-04-2024 om 18:21. Hierin staat dat de internetbundel voor 80% is verbruikt. Op 06-04-2024 hebben wij de tweede waarschuwing sms verstuurd waarin staat dat de internetbundel op is, hierna zijn ook direct de kosten ontstaan omdat er geen extra MB was bijgekocht en het internet nog aan stond. Onze waarschuwingen worden verstuurd vanuit het 1200 nummer en komen rechtstreeks van het netwerk, daarmee zijn onze waarschuwingen altijd leidend. Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen. 

Groetjes,
Amy

Badge +2

Beste Amy,

Dankjewel voor je bericht. Het klopt dat er inderdaad ook een bericht is verstuurd op 05/04 dat de bundel voor 80% is verbruikt. Echter is de verklaring onjuist dat de kosten zijn ontstaan na het tweede smsje. Zoals ik al schreef is deze pas gestuurd op 06/04 om 10.00 terwijl als ik kijk in MijnSimyo wanneer de teller begint te lopen dat dit al het geval is op 05/04 in de avond. Nu begrijp ik dat je niet real-time een sms kan sturen maar hier zit een aanzienlijke vertraging in.

Ik stuur je even een privebericht om verder te bespreken.

Groet, Alex

Reageer