Skip to main content

.

Goedenavond,

Zoals de titel vermeld zit ik een vervelende situatie.

Ik opende mijn telefoon en tot mijn verbazing stond er dat mijn bundel voor 100% verbruikt was. Daar keek ik al van op, want ik had mijn telefoon geeneens gebruikt een half uur voorafgaand. Er is blijkbaar ook een bericht binnengekomen dat mijn bundel voor 80% verbruikt was (zie bijlage). Dit bericht kwam 15:36 binnen. Er is 3gb buiten bundel verbruikt tussen 15:42-15:44. In totaal is er dus 11gb verbruikt in 8 minuten terwijl ik geeneens op mijn telefoon zit. Nu heb ik een rekening gekregen van 256 euro. 11gb verbruiken in 8 minuten lijkt mij in de praktijk toch vrijwel onmogelijk? Al helemaal als je niet je telefoon op dat moment gebruikt. Ik heb ook gekeken als eventueel updates het heeft kunnen veroorzaken, maar dit is ook niet het geval. 

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste ​@TimTTE om dit soort vervelende verrassingen te voorkomen kun je dataplafond activeren voor 50 cent per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Binnen je mobiel kun je zelf ook een waarschuwing en limiet instellen.

Verder kun je op app-niveau zien waar de data aan ‘verstookt’ is.

Als je een betalingsregeling wilt kun je a.s. maandag via de bekende kanalen contact opnemen met Simyo.

Succes.

 


Hoi ​@TimTTE,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Wat ​​​​​@JanD (bedankt!!) zegt klopt inderdaad. Sinds dit jaar kan je een dataplafond bij ons instellen. Via deze pagina kan je daar alle informatie over teruglezen. 

Zolang er geen dataplafond is ingeschakeld kan het altijd voorkomen dat er bewust of onbewust internet wordt verbruikt zolang dit aanstaat in Mijn Simyo. Vandaar dat wij ook altijd onze klanten erop wijzen om de waarschuwing sms'jes goed in de gaten te houden. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy


Reageer