Skip to main content
Sinds jaar en dag ontvang ik emails van jullie als het dataverbruik van de internetbundel van mijn zoon de 50% overschreden heeft, en zo ook als alle MB's van de internetbundel op zijn.



Ik heb over de maand juni geen enkele melding ontvangen, maar moet nu wel even een bedrag van €48,27 bijbetalen ivm met het overschrijden van de internetbundel. Over de maand juli hetzelfde verhaal, geen enkele melding gehad, maar de databundel is inmiddels al op.



Kunt u een en ander voor mij verklaren het graag ook zsm. oplossen? Is dit een technische fout van jullie kant, of wordt mij hier een poot uitgetrokken? 

Op deze manier blijkt goedkoop alsnog weer duurkoop. Graag uw reactie.
Hoi Henri,



Je hoort inderdaad bericht te krijgen wanneer je bundel voor 50% en voor 100% overschreden wordt.

Voorheen stuurden we een SMS en een e-mail,maar gebeurde dat met de gebruikelijke vertraging, maar sinds een tijdje gebeurt dat realtime.

Je krijgt alleen wel enkel een SMS bericht. Nouja, dat hoor je te krijgen. Door een technisch mankement kreeg jij ze dus niet.

Maar vanaf nu dus wel!



Je krijgt ook alle kosten die in rekening zijn gebracht op je facturen van juni en juli gecrediteerd.

Juli is nog niet gesloten, dus dat doe ik direct. Voor juni, dat is de factuur die vorige week geïncasseerd is, wil ik je vragen om deze te storneren via je internetbankieren.

Je krijgt dan eerst een automatische herinnering voor het originele bedrag, maar die kun je negeren.

Je krijgt namelijk ook, maar dan wat later, een herinnering voor het bedrag van €16,- en of je die via iDeal wil overmaken.

Nou, als je dat doet zijn we allemaal tevreden, toch?
Beste Ernst,



Vooropgesteld dat ik blij ben met de vlotte reactie en sympathieke oplossing! 

Mijn kanttekening is dat je er van tevoren donder op kunt zeggen dat bij het onverwacht stopzetten van de emailnotificatie heel wat mensen het schip in gaan, ik vraag me af hoeveel daar onterecht mee verdient wordt. En ook: ik word dus niet meer gewaarschuwd als mijn zoon over zijn bundel dreigt te gaan, tenzij ik maniakaal de simyo-app ga checken, wat ik niet echt een optie vind. Jammer, van het geld dat ik besteed aan overschrijdingen van de internetlimiet kan ik beter elders een abbo met onbeperkt internet nemen.



Tot zover bedankt voor de oplossing 🙂
Hoi Henri,



Allereerst graag gedaan namens Ernst.



Met betrekking tot je kanttekening: het gros van onze klanten maakt zelf gebruik van de aansluiting en ontvangt daardoor zelf het smsje waarna het verbruik via mobiel internet door de gebruiker kan worden aangepast 🙂
Dat zal, maar dat geldt dus niet in mijn geval, en op het (onaangekondigd) afschaffen van alerts via mail gaat niemand vooruit, althans niet jullie klanten.





Ik krijg nu overigens weer, na de stornering, dezelfde factuur binnen. Wellicht ook logisch omdat het niet over mijn eigen account gaat 😉  



Waar het over gaat heeft factuurnummer 2744883 
Hoi Henri,



Zoals ik eerder aangaf

Je krijgt dan eerst een automatische herinnering voor het originele bedrag, maar die kun je negeren.

Je krijgt namelijk ook, maar dan wat later, een herinnering voor het bedrag van €16,- en of je die via iDeal wil overmaken.


Je zult dus nog een nieuwe 'herinnering' krijgen.
Oh oke dank je.
Hoi Henri,



Ik hoop dat het zo duidelijk is 🙂 Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het ons dan gelijk weten!

Reageer