Skip to main content

.

Beste Simyo,

Zojuist ontving ik eerst een sms en daarna een e-mail dat mijn simkaart geblokkeerd is in verband met hoog internetverbruik. Na inloggen blijkt dat ik 157 euro (!) moet bijbetalen naast mijn bundel. Voor een abonnement van 16 euro per maand een bizar bedrag, waar ik bijna 10 maanden mijn facturen mee kan voldoen. Ik ben me ervan bewust dat Simyo zeer hoge kosten rekent buiten de bundel, en daarom koop ik altijd MB's bij wanneer ik daaroverheen dreig te gaan. Dat zullen jullie ook zien in mijn account (ik koop soms MB's bij, maar internet nooit buiten mijn bundel). Ik heb dit keer echter geen sms gehad toen mijn bundel voor 100% gebruikt was. Daardoor was ik mij niet bewust van de overschrijding en heb ik niet op tijd MB's kunnen bijkopen.

Normaal zou ik zeggen ‘eigen schuld, dikke bult’, maar in dezen vind ik dat Simyo steken heeft laten vallen. Ik hoop daarom op jullie coulance.

Alvast bedankt en groet,

David

Hallo @David89 je kunt met Simyo bellen of Whats-Appen voor een betalingsregeling.

Om buiten de bundel gaan in de toekomst te voorkomen kun je bij een Android toestel een datalimiet instellen.

Stel je hebt een bundel van 12GB per maand, stel dan een waarschuwing in bij 11 GB en een blokkade bij 11,5GB.

Verder kun je in je mobiel instellen dat updates, video's, foto's e.d. alléén via wifi verwerkt mogen worden om data te sparen, verder kun je databesparing aanzetten binnen je mobiel.

Verder kun je instellen dat je mobiel niet automatisch overgaat naar mobiele data bij geen of slechte wifi.

 


Heb hetzelfde probleem gehad dit weekend. nog geen reactie voor een oplossing vanuit simyo.


Hallo @David89 je kunt met Simyo bellen of Whats-Appen voor een betalingsregeling.

 

Hoi @JanD 

Even voor jou ter informatie omdat Groentjuh er ook al een beetje aandacht  aan heeft besteedt.

Het is voor de medewerkers van Simyo prettig als er via 1 gekozen kanaal gewerkt kan worden.🙂


Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties. Die beantwoorden mijn vraag echter niet, en die vraag kan ook alleen door Simyo beantwoord worden. Ik wacht reactie van Simyo dus nog even af. 


Hoi @David89,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! 

Zojuist heb ik even meegekeken op de aansluiting maar zie ik wel dat wij de tweede waarschuwing sms ook hebben verstuurd. Wat vreemd dat je deze niet hebt ontvangen! Ik zal dit even navragen aan de Netwerk Specialist, zij kunnen zien of hier iets is misgegaan.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag even mee en neem ik contact op met de Netwerk Specialist. 

Bedankt voor jullie reacties @JanD en @Friesian! Deze vraag kan inderdaad gewoon via het forum kanaal worden afgehandeld 😊.

Groetjes,
Amy


Hoi @yordi van horck,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat ook jij de tweede waarschuwing sms niet hebt ontvangen! 

Zou je mij ook een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan zoek ik dit even voor je uit.

Groetjes,
Amy


Reageer