Skip to main content

.

Hallo, vandaag heeft mijn zoontje een waarschuwing gekregen dat hij hoog verbruik buiten de bundel had, dat er 100€ betaald moet worden en dat er een blokkering op het nummer is gezet. Goed een kwartier later komt er hetzelfde bericht echter dat er 250!!!€ betaald moet worden om de blokkering eraf te krijgen.

Hoe is het mogelijk dat er opeens zo’n hoog verbruik is, dat dit godzijdank geblokkeerd wordt, maar dat er dan uiteindelijk blijkt dat er niet geblokkeerd is waardoor het verbruik nóg veel hoger is???

Het is duidelijk dat ik met deze ervaring direct een andere aanbieder ga zoeken voor mijn zoontje, ik ben mij kapot geschrokken!

Hallo @Fries , dan had hij bij de 1e waarschuwing meteen al mobiele data uit moeten zetten.

Binnen je mobiel kun je zien waar alle data aan verstookt is.

Verder is het verstandig op je Android mobiel een waarschuwing en blokkade in te stellen tegen het bereiken van de data-limiet.

Nog verstandiger vind het het minderjarige kinderen een prepaid te geven en hun saldo via hun zakgeld op te waarderen, dan leren ze de waarde van het geld kennen. Data op en zakgeld op, pech gehad, wachten tot je weer zakgeld krijgt.

@JanD en @Fries  

Het is denk ik goed om te vermelden dat Simyo de gegevens met vertraging ontvangt en daardoor de uiteindelijke kosten hoger kunnen zijn.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik

Hoi @Fries,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan bent geschrokken! 

Bedankt voor jullie reacties @JanD en @Friesian! Het klopt inderdaad dat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt dus dat het bedrag achteraf nog kan oplopen. Om extra kosten te voorkomen sturen wij altijd twee waarschuwing sms'jes. Één bij 80% en één bij 100% verbruik van de internetbundel. Heeft je zoontje deze voorbij zien komen? Als er geen actie wordt ondernomen na deze berichten betaal je het buiten bundel tarief van €0,15 per MB. Voor tips om het beste uit de bundel te halen deel ik graag de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel.

Zou je mij een privébericht willen sturen met de persoonlijke gegevens die bij de aansluiting horen? Dan kijk ik graag even mee.

Groetjes,
Amy

Reageer