Skip to main content
Vraag

Waarom heb ik extreem extra data gebruik?

• June 28, 2025
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Vandaag toch even de schrik van mijn leven.

ik wordt wakker en ik kijk op mijn telefoon en zie een berichtje van Simyo (nummer wat ik maar zelden gebruik want het is mijn tweede nummer) en zie een berichtje je hebt 80% van je data gebruikt.

Vreemd want ik heb een dag eerder pas de telefoon na lange tijd weer eens aangezet. Tot dusverre oké, ik kijk even verder en zie dat ik via een ander nummer een sms heb dat mijn simkaart geblokkeerd is vanwege enorme hoge kosten.

Oei dat is schrikken, toch maar eens kijken. Nu blijkt dat er ineens ‘s nachts €4500,00 aan internet gebruikt is. Alles om 5 uur ‘s nachts. Terwijl ik en mijn vriendin gewoon thuis aan het slapen zijn en mijn telefoon via wifi verbonden is. 

hoe nu verder want dit is toch wel te absurd voor woorden. Ook zeker omdat er geroepen wordt dat bij 100 of 250 euro de simkaart geblokkeerd wordt. Dit is wel het heel veel voudige wat ook nog eens niet kan lijken te kloppen…

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • June 28, 2025

Beste ​@Dhendriks dat is inderdaad wel even schrikken.

Zet meteen dataplafond aan voor 50c per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in en voorkom je dat soort buitenbundelkosten.

Binnen je Android  mobiel kun je ook een waarschuwing en dataplafond instellen.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Verder is het verstandig je telefoon zo in te stellen dat deze bij slechte of geen wifi niet automatisch naar mobiele data kan schakelen.

Zet verder binnen je telefoon zoveel mogelijk zo in dat apps uitsluitend wifi mogen gebruiken voor updates e.d.

Als je de kosten niet in 1 keer kunt betalen, kun je Simyo om een betalingsregeling vragen.

Simyo is vandaag en morgen  bereikbaar via WhatsApp van 10u00 tot 17u00 via onderstaande link:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Succes

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • June 30, 2025

Hoi ​@Dhendriks,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je hier ontzettend van bent geschrokken! 

Ik zie dat ​@JanD al een paar tips met je heeft gedeeld. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat we voor je kunnen betekenen in de gemaakte kosten.

Groetjes,
Amy