Skip to main content
Een tijdje geleden verdwenen er Mb's (hierover heb ik ook op het forum bericht), reden waarom ik mijn Internet heb stopgezet. Ik heb het mobiel van mijn man een tijdje gebruikt en we besloten per 1 augustus met zijn Internet te stoppen en mijn Internet weer aan te zetten. Op 2 juli heb ik Internet weer aangevinkt, ervan uitgaand dat alles op 2 augustus weer volledig zou zijn. maar het liep anders.

Ik had wel toegang tot Internet maar gebruikt het voor alle zekerheid maar niet. Mijn man heeft er later in de maand wel mee zitten prutsen.

Tot mijn verbazing was mijn rekening over juli geen E6,--, ook geen E12,-- zoals vroeger, nee E18,00: E6,-- hoger dan normaal.

Alles wat ik heb stopgezet betaal ik dus nu toch gewoon. Oke geen probleem maar ik heb natuurlijk niet zonder internet gezeten om later alles toch te moeten betalen.



Ik heb hierover gebeld en gemaild maar die man aan de telefoon zei dat ik het zelf fout had gedaan. Ik dacht het niet maar ik was goed kwaad. Later kreeg ik 2 mails dat ze "helaas" niets voor me konden doen want ik had de bundel gebruikt. Daarna kreeg ik weer een mail met het bericht dat ze hadden gezien dat we de bundel hadden gebruikt en dus daarom geen E6,-- terug konden betalen maar dat ze "om de pijn te verzachten" E1000 Mb's beschikbaar wilden stellen.



Nou ja een bundel van E12,--, Internet uitzetten en tijdelijk niet gebruiken maar later toch een rekening van E18,00 ontvangen.

Zo werkt Simyo. Je moet geen dingen uitzetten die je later weer wilt aanzetten, want dat gaat je geld kosten.



Ik ben het gedonder zat en heb geprobeerd een mail te sturen dat ik wil opzeggen. Daar krijg ik bericht dat ik nu niet kan opzeggen omdat ik pas een maand van tevoren kan opzeggen. Natuurlijk kan ik ook wel eerder opzeggen, als ik maar het jaar volmaak en dat zullen wij doen, daarna zijn we weg.



Ik stuur vanavond een bericht dat ik niet wil dat het contract wordt verlengd, ik heb niet bij Simyo gekomen om gestressed te raken.

Op enige serviceverlening heb ik Simyo niet kunnen betrappen en dit gesodemieter wil ik ook niet meer. Vind het ook wel een beetje misleidend allemaal, volgens mij heb ik het wel goed gegaan maar hoe dan ook, Simyo klopt de mensen wel heel gemakkelijk geld uit hun zak.
Hoi Frederika2,



Jeetje! Wat vervelend dat er van alles net niet prettig lijkt te verlopen. Het is zeker niet de bedoeling dat je na communicatie met ons achterblijft met een vervelend gevoel 😞



Uit jouw bericht en uit de geschiedenis van de correspondentie met ons, begrijp ik dat jij in juli een internetbundel geactiveerd hebt. Deze ging per direct in, omdat je daarvoor nog geen internetbundel had. Je hebt op 25 juli gebruik gemaakt van deze bundel. Omdat het (kennelijk) niet de bedoeling was dat deze bundel meteen in zou gaan, wilde jij graag dat de bundel vergoed zou worden. Mijn collega's (zowel via e-mail als via de telefoon) hebben uitgelegd dat dit helaas niet mogelijk is, omdat er toch wel gebruik van is gemaakt. Dit is absoluut geen onredelijke beredenering, natuurlijk, maar toch is jou dan 1000 MB cadeau aangeboden.



Ik vind het echt heel jammer dat je hier zo van baalt. Ik begrijp jouw oogpunt heel goed, en ik wil van je vragen of je dat kunt spiegelen. Begrijp je waarom de bundel niet vergoed kan worden?



Ik wil je graag blij maken, Frederika! Dus als je nog andere vragen hebt, of als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik dat echt graag.



Groetjes,

Jihane
Dag Jihane,



Bedankt voor je reactie. Ik heb een mail gestuurd met de opzeggingen. Misschien is het wel goed dat dit gebeurd is want door dit gedoe weet ik inmiddels dat we voor E10,-- of E9,50 bij Youfone 1000 Mb krijgen en wat belminuten. Dan hoeven we niet meer op te letten wiens mobiel meegaat en als we allebei ons mobiel meenemen en allebei op ons mobiel kijken, is het ook niet erg.

Wij hebben thuis Internet en bellen en hebben twee laptops dus we gebruiken onze mobiel alleen om te navigeren om adressen op te zoeken.



We bellen ermee omdat er toch belminuten opzitten. We nemen gewoon een nieuw nummer want we worden alleen maar gebeld op ons thuisnummer, dat scheelt ook gedonder.



Aanvankelijk was ik woedend maar voor de langere termijn is het wel rustiger met 1000 Mb's op pad te gaan zodat we niet bang hoeven te zijn om iets op te zoeken en als er aan het begin van de maand door een rare app ineens 60 of 70 MB's afgaan, is dat ook geen probleem.





Nogmaals bedankt voor je reactie .....het is goed zo.
Hoi Frederika2,



Graag gedaan! Begrijp ik goed dat je een e-mail hebt gestuurd met je wens dat je wilt opzeggen? Dat kan altijd, maar zal niet voor een opzegging zorgen. Als je wilt opzeggen, dan dien je in te loggen op Mijn Simyo en dan te gaan naar Instellingen > Abonnement.



Laat je me weten of het zo lukt? Natuurlijk wel heel jammer dat je weggaat :(



Groetjes,

Jihane
Beste Jihane,



Bedankt voor je bericht. Ik zal eind september inloggen en opzeggen hoewel mijn opzegging per email gewoon rechtsgeldig is maar ach ik wil niet moeilijk doen en voor problemen zorgen dus ik doe het later nog wel een keertje.



Ik zal je laten weten hoe het gegaan is.
Hoi frederika2,



Oké, top! Zoals mijn collega al zei: Het opzeggen zal echt via Mijn Simyo moeten. Daar ben je nu gelukkig van op de hoogte. Laat je het weten of het is gelukt?



Groetjes,

Caspar

Reageer