Skip to main content

.

Zoals veel meer van jullie had ik ook weer een enorm data verbruik in de maand september.  Ik heb de klantenservice gebeld en kreeg 3 gig extra .  Op het moment dat ik over mijn data heen ging ,  heb ik deze geactiveerd, 19 minuten na dato. Nu moet ik wel bijbetalen voor de  MB’s (300 euro)die in de 19 minuten na het verstrijken van de 30 Gig heb gebruikt. Btw :  tussen de SMS / E-mail  van Simyo dat mijn data op zijn en mijn activering van mijn extra GiGs zat een minuut .  Mijn verbruik was 32,5 gig . Mijn bundel was  30+3 Gig. “ Die kan ik niet meer gebruiken want dat is na de periode gebeurd nadat de data verbruikt zijn “ is het antwoord van de helpdesk.  Dus je kan gewoon je bek afvegen .  
Ik heb in de 30 jaar dat ik mobiel gebruik nog NOOIT deze rare data sprongen gehad ,  er wordt meer data verbruikt dan mijn telefoon kan handelen en het ligt aan mijn  instellingen :  Ik heb mobiele data uit voor praktisch alle apps , back ups en mail worden NIET mobiel binnen gehaald en het verbruik op mijn telefoon is VEEL lager dan  Simyo aangeeft .  De medewerker die ik telefonisch sprak een paar maanden terug zei dat het aan Simyo lag zal wel ontslagen zijn . Dus is 30+3 = 33?  of toch niet ?  Volgens Simyo niet . 

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Hoi ​@D038,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat je hoge kosten hebt gemaakt! 

Zojuist heb ik even meegekeken op jouw aansluiting en zie ik dat de gratis 3GB is geactiveerd nadat de kosten waren gemaakt. Destijds hebben wij ook twee waarschuwing sms'jes verstuurd wat betreft de internetbundel. Als er na het ontvangen van deze sms'jes geen actie wordt ondernomen en er wordt internet verbruik geregistreerd op de simkaart (bewust of onbewust) wordt het buitenbundel tarief van €0,15 per MB in rekening gebracht. Sinds dit jaar is het mogelijk om een datalimiet aan te schaffen bij je aansluiting zodat je geen onverwachte extra kosten kan maken. Hier lees je daar meer over terug. 

Het verbruik dat in Mijn Simyo, oftewel op de simkaart wordt geregistreerd klopt echter altijd. Het is vrijwel onmogelijk dat je buiten bundel kosten hebt aan internet verbruik als dit niet zou hebben plaatsgevonden. Het verbruik dat de telefoon zelf aangeeft hebben wij helaas geen invloed op. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan overleg ik graag met de financiële afdeling of we nog iets voor je kunnen betekenen. 

Groetjes,
Amy

Reageer