.

Beantwoord

Waarom data verbruik, terwijl ik lag te slapen?

  • 30 January 2016
  • 4 reacties
  • 216 Bekeken

Ik heb vandaag en de 20e blijkbaar data verbruikt terwijl ik lag te slapen (midden in de nacht)?! De 20e om 4.38 uur (en dan lig ik echt in een diepe slaap) voor een bedrag van bijna €4. En vanmorgen las ik dat ik ineens buiten mijn bundel zit. Beide keren ook nog terwijl mijn tekefoon op de WiFi aangesloten was.

Voor mij een erg vreemd verhaal. Hopelijk is hier een goede reden voor. Zou hem bijna bij Kassa neerleggen.....
icon

Beste antwoord door Ray 30 January 2016, 11:44

Bekijk originele reactie

4 reacties

Dat kan heel goed hoor. Je wifi signaal kan kort zijn weggevallen, wifi is namelijk een instabiele verbinding, en als je dataverbinding dan ook aanstaat kun je dus tegen dit soort zaken aanlopen. Het is daarom beter om je data bij een Wifi verbinding uit te zetten. Of je telefoon niet verbonden te laten zijn met internet. Want ook als je niet actief gebruikt maakt van je telefoon wil deze toch verbonden blijven om te syncen, updates te ontvangen etc.
Ik heb een iPhone en heb automatische updates uit staan. Ik haal dus niks op, ook van whatapp berichten etc heb ik het zo ingesteld dat ik niks automatisch download. Uiteraard komt een tekstbericht wel binnen maar om dat tijdstip krijg ik geen appjes en zeker geen 25 Mb! Ook vind ik het heel toevallig dat net mijn bundel is afgelopen, het WiFi signaal weg is, het 's nachts om half 5 gebeurt en ook mijn bundel net op is.
In een Iphone zou je kunnen zien waar je MB's naar toe zijn gegaan. Hoe precies weet ik niet maar dat kun je eventueel uitpluizen om er zo achter te komen. Aan toevalligheden heb je helaas weinig. Ik geef mogelijk oorzaken en tips om het te voorkomen.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Rogier72,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat er onduidelijkheden zijn over je internetverbruik. Volgens jouw verbruiksgegevens heeft er op de 21e een grote internetsessie plaatsgevonden. Dit herken je aan de opgedeelde sessies van maximaal 60 MB. In jouw geval zie ik dat er vaker in de nacht MB's verbruikt worden. Helaas kan ik niet inzien waaraan de MB's verbruikt worden. Ik raad je daarom aan om een kijkje te nemen op deze pagina. Daarnaast is het belangrijk om de mobiele data uit te schakelen zodra je verbinding hebt met een Wi-Fi netwerk.

Laat je even weten of je het lek hebt kunnen vinden?

Groetjes,
Estelle

Bedankt voor het meedenken en je goede hulp, Raytje!

Reageer