Skip to main content
in december 2015 is het mij overkomen dat ik voor een heel hoog bedrag stond omdat ik zogenaamd over mijn bundel heen was. hierover heb ik gebeld omdat ik het raar vond dat ik een bedrag van meer dan 450 euro aan jullie moest betalen. en het mooiste van alles was dat ik geen enkele waarschuwing kreeg dat ik over mijn bundel heen ging di heb ik duidelijk aan jullie uitgelegd en gelukkig konden jullie hiervoor tegemoetgekomen, heel netjes van jullie. nou gebeurt dit WEER dit keer een bedrag van 574 euro!!!!! en wederom weer geen waarschuwing. jullie adviseren mij om jullie app te downloaden maar deze doet het gewoon niet, nou heb ik heel leuk een van jullie medewerkers aan de telefoon gehad ook niks aangehad. na een tijdje te hebben nagedacht schoot iets mij te binnen ik heb FUCKING 4000MB aan internet!!! en ik zit grotendeels op wifi hoe in godsnaam kan ik dan alsnog 540 euro over mijn limiet heen gaan en dan heb ik ook nog eens bijna geen apps waarmee ik op het internet zit. 540 euro in minder dan 2 weken aan MB's kwijt!!!!! hoe komen jullie hierop echt schandalig en dan nog niet eens te beginnen over de behandeling die ik kreeg aan de telefoon een eigenschuld dikke bult mentaliteit. echt ik hoop dat jullie dit verbeteren voor jullie nieuwe klanten want ik ben jullie echt zat geworden.
Zonder de moraalridder uit te hangen, want dat ben ik heus niet, maar je gebruikte taalgebruik slaat natuurlijk nergens op!



Maar op de kern van je verhaal terugkomende, je bent dus boos, omdat je erg veel data hebt verbruikt zonder dit te hebben geweten...... ? Ook neem je het Simyo erg kwalijk dat zij je geen waarschuwing hebben gegeven.... Persoonlijk vind ik dit wel heel erg makkelijk....



Voordat je gaat wijzen, dit had je eigenlijk al eerder gedaan moeten hebben, want nu wijs je al, check eens je telefoon. Android en iOS hebben de mogelijkheid te zien wanneer, door wat en hoeveel data er is verbruikt.



Edit: Windows Phone heeft ook de mogelijkheid om te zien door wat, wanneer en hoeveel data is verbruikt.
wba36, heb je hier al eens naar gekeken?



https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/



Er zijn allerlei redenen waarom een smartphone kan overschakelen van WiFi naar mobiel internet zonder dat de eigenaar dat direct in de gaten heeft. Het is iets waar een provider als Simyo niets aan kan doen.
Ik ben heel benieuwd naar de reactie vanuit simyo voor wat betreft de waarschuwingssms. 🙂
Hoi Wba36,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat vervelend dat je zoveel buiten je bundel bent geweest! Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan schrikt. Wat is er precies mis gegaan? Ik zie dat je een bundel hebt van 4000 MB. Je kunt je internetverbruik binnen de perken houden door bijvoorbeeld vooral op wifi te zitten; je mobiele data uit te zetten als je daar geen gebruik van maakt, en door extra opties zoals 'Wifi Assistentie' (op de iPhone) uit te schakelen. Ook is het verstandig om ervoor te zorgen dat je updates en dergelijke niet van je mobiele data af gaan. Kijk je deze blogpost nog even door? Hier vind je veel tips om je dataverbruik minimaal te houden, zodat je optimaal kunt genieten van je bundel.



Verder wil ik wel benadrukken dat het verbruik wel echt heeft plaatsgevonden. Het simkaartje registreert het verbruik en geeft dat vervolgens aan ons door. Wij hebben daar verder geen rol in, logischerwijs. Het is een kwestie van data die binnen komt. Uit je berichtje (en de titel daarvan ;)) haal ik een vleugje vijandigheid. Ik hoop dat je ook onze kant in ziet: de data is verbruikt, en daar hangen eenmaal kosten aan. Het heeft dus geen zin om te betwisten óf die MB's verbruikt zijn, maar wel hóé dit gebeurd is. Gelukkig houden de meeste smartphones zelf ook gewoon bij welke apps je data verbruiken. Wat voor toestel heb je?



Ik heb zojuist met de netwerkspecialisten gesproken. Zij zien precies wanneer de waarschuwings-SMS'jes verstuurd zijn elke maand. Ik heb van ze te horen gekregen dat je in mei (de maand waar dit dus over gaat) wel degelijk SMS'jes hebt ontvangen. Eentje bevatte de informatie dat je op 80% van je bundel zit, en de andere liet je weten dat je op 100% zat. Heb je deze berichten gelezen?



Ik vind het heel jammer om te horen dat je niet gelukkig werd van het telefoongesprek dat je gevoerd hebt met mijn collega. Mijn excuses daarvoor! Dat was zeker niet de bedoeling, en ik weet ook vrijwel zeker dat mijn collega niet de intentie had om op die manier over te komen.



Omdat er al eerder een coulance gegeven is, ligt het echt helemaal buiten mijn vermogen om je dit nogmaals aan te bieden. Ik snap wel écht dat je geschrokken bent van dit bedrag, maar ik heb wel te horen gekregen dat je een betalingsregeling wilde. Dat scheelt, want dan hoef je het bedrag niet meer in één hap over te maken. Ik begrijp wel dat dit jou niet heel veel gelukkiger maakt, dus kan ik jou 1000 MB's cadeau geven voor deze (of volgende) maand? Zou je dat fijn vinden?



Laat je 't weten als je nog meer informatie wilt, of andere vragen hebt?



@ RicoK, Scotsman en Friesian: Dank voor de reacties, heren!



Groetjes,

Jihane

Reageer