Skip to main content
Hoi,



Ik keek gisteravond op mijn simyo app en hij gaf aan dat ik nog 435 gb had. Ik heb toen mobiele gegevens uitgezet, dit om te voorkomen dat ik buiten mijn bundel zou gaan. En nu geeft hij sinds vanmorgen een factuur van over de 200 euro aan omdat ik buiten mijn bundel zou zijn. Vannacht kreeg ik de melding via mail dat mijn bundel op is en vanmorgen kreeg ik een SMS dat mijn bundel op is. Hoe kan het in vredesnaam naam dat ik nu ineens meer dan 200 euro over mijn bundel ben, ik heb echt het idee dat het spook facturen zijn, ik heb niks raars gedaan en 9 vd 10 keer zit ik via wifi op Internet.
Ook is mijn abonnement geblokkeerd wegens administratieve redenen. Alle rekeningen zijn gewoon betaald
Ik neem aan dat je 435 MB bedoelt ipv GB.



Zoals bekend is, althans dat neem ik aan, is het algemeen bekend dat de standen op de app en je Mijn Simyo met vertraging worden bijgewerkt. Dit heeft te maken met het feit dat deze gegevens aangeleverd moeten worden vanaf het netwerk.



Bij 80% en 100% van het verbruik krijg je een (waarschuwings) bericht waarin o.a. staat wat te doen om buiten de bundelkosten te voorkomen. Dat is het bijkopen van een extra bundel van 500 MB a 5 euro. Dit kan net zo vaak als nodig is. Eventuele al buiten de bundel gemaakte kosten worden niet verrekend als men later alsnog 500 MB bijkoopt. Deze berichten zijn real time want deze worden vanuit het netwerk rechtstreeks naar je telefoon gestuurd.



Wifi is een instabiele verbinding, heb je daarnaast ook je data aan dan schakelt je telefoon automatisch over naar data mocht je wifi wegvallen.



Dat je bent geblokkeerd heeft te maken met het hoogverbruik. Waarschijnlijk zal er een aanbetaling worden verwacht om de blokkade op te heffen. Misschien is er al een betaal optie zichtbaar op je Mijn Simyo.



Het zijn dus geen spookfacturen want het verbruik is geregistreerd vanaf jouw toestel.
Hoi saphira,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat is even schrikken geweest. Ik kan me voorstellen dat je deze kosten niet direct had verwacht.



Raytje heeft je al een hele goede uitleg gegeven over wat er allemaal kan gebeuren. Op het moment dat jij de mobiele data in jouw telefoon hebt uitgezet, geeft dit niet direct de garantie voor het stoppen van alle dataprocessen op je telefoon. Dit kunnen we alleen garanderen als je ook de optie via Mijn Simyo uit hebt gezet.



Aan het verbruik te zien, lijkt het alsof er een softwareupdate heeft plaatsgevonden. Het is namelijk 1 hele grote sessie geweest. Het verbruik op Mijn Simyo loopt iets achter vanwege de verwerkingstijd. Je krijgt van ons een sms'je op 80% en 100% als waarschuwing. Deze worden realtime vanaf het netwerk verzonden en kunnen dus niet te laat komen. Omdat jij aangeeft dat je vanochtend pas een e-mail en sms hebt gehad, ben ik even gaan twijfelen of jij de waarschuwingssms'jes wel hebt gehad. Om die reden heb ik contact opgenomen met de netwerkspecialist van KPN.



Hij heeft mij kunnen vertellen dat dit niet aangemeld stond op jouw abonnement. De sms'jes zijn in jouw geval dus niet realtime verzonden. Dit betekent dat wij jou een eenmalige coulance gaan geven op de kosten die je nu gemaakt hebt. Je krijgt hier in de loop van deze week meer informatie over via de mail.



Omdat we deze coulance maar een keer geven, wil ik je verwijzen naar dit blog. Hier leggen we uit hoe jij in het vervolg beter binnen je bundel kunt blijven en hoe je een hoge factuur in de toekomst voorkomt. Heb je hier wat aan?



Je bundel is nu op. Alle kosten die hierna nog gemaakt worden, kunnen we niet vergoeden. Ik raad je dus aan om extra MB's bij te kopen via Mijn Simyo. Zo kun je toch nog gebruik maken van het internet. Je mag ook de internetoptie uitzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. De rest van de maand kun je dan gebruik maken van wifi. Vergeet niet om de optie op de 1e van de maand weer aan te zetten.



Heb je hier nog vragen over?



@Raytje, bedankt voor je duidelijke uitleg :D



Groetjes,

Angela

Reageer