Skip to main content
Ik ben de zoveelste met een vraag over hoogverbruik maar toch. Ik ben al een tijd klant en betaal meestal gewoon 8 euro per maand, daarvoor krijg ik 200 mb. Soms net iets te weinig maar dat mag geen naam hebben. Vanmiddag werd ik ineens afgesloten wegens hoogverbruik. En niet nadat ik 100 euro had verbruikt zoals volgens de regels zou moeten maar pas na zo'n 175 euro!!

Het is de vraag waar al die 60001 en 60002Mb pakketjes vandaan komen, ik doe niks anders met mijn mobiel dan ik tot eergisteren deed. Dus ik geloof er helemaal niks van. En dat jullie je niet aan je eigen afspraak houden van blokkeren bij 100 euro  vind ik helemaal niet kunnen.

Ik hoor graag hoe jullie dit op gaan lossen.
Hoi wielke,



Ik heb je vraag verplaatst naar het subforum Factuur. Hopelijk is het daar beter vindbaar voor andere forum gebruikers met dezelfde vragen.



Bij hoogverbruik wordt je aansluiting eenzijdig geblokkeerd op het moment dat we registreren dat je meer dan €75 aan kosten hebt gemaakt binnen een etmaal, of meer dar €250 binnen een week.

In jouw geval is er zó snel zoveel data verbruikt dat onze systemen je pas konden blokkeren toen er op 2 september binnen 5 uur voor bijna €175 aan kosten is gemaakt.

Je bundel was de dag ervoor al helemaal op.

De pakketjes die je ziet zijn van ruim 60000 kB, omgerekend zo'n 59 MB en dat is de maximale grootte van een datapakket dat door het mobiele netwerk ineens verzonden kan worden.



Wáár die data vandaan komt, of wat het heeft veroorzaakt, welke app of deel van je besturingssysteem is door ons niet te zien. Niet dat we dat niet willen, maar we mogen het niet. De wetgever heeft bepaald dat enkel en alleen de eindgebruiker kan en mag weten waar data aan gebruikt wordt. Een soort van briefgeheim waarbij je ons kunt vergelijken met de postbode.

Enkel met een gerechtelijk bevel kunnen een paar mensen in dienst van KPN zien wat het precies geweest is, maar deze zul je voor een factuur niet kunnen krijgen.



Sommige telefoons houden zelf bij welke app of stukje besturingssysteem er hoeveel data verbruik, wie weet kun je daar wat meer informatie uit kunt halen.



Heb ik je vragen zo volledig beantwoord?

Reageer