Hallo!
Ik gebruik al jaren Simyo en ik heb nooit klachten ervaren. Mijn bundel kost maandelijks €20. In de nacht van 31-1 januari (oudjaar) ben ik voor wel €113 euro buiten mijn bundel gegaan. Ik begrijp helemaal niet hoe dit kan komen. Natuurlijk zijn er wel wat whatsappjes uit gegaan naar familie, maar zoveel in 1 avond… ik schrok er enorm van toen ik laatst de factuur kreeg. Natuurlijk is dit ook mijn eigen verantwoordelijkheid en had ik vaker mijn smsbox in de gaten moeten houden. Meteen na de factuur keek ik op mijn Simyo en zag ik dat ik mijn factuur voor de maand januari ook al 149 euro was! Ik ben 3,5 dag buiten mijn bundel gegaan. Dit was een dubbele klapper aangezien ik deze twee bedragen tegelijkertijd zag. In totaal moet ik met de kosten voor de normale bundel €280 euro betalen (dec+Jan). Ik schrok ik enorm van. Het is meer dan mijn maandsalaris (ik ben student).
ik vroeg mij meteen af hoe ik dat sms’je heb kunnen missen. Toen zag ik naast het nummer een kleine maan staan. Blijkbaar had mijn telefoon dit nummer op ‘stil’ staan. Ik krijg hier dus geen meldingen van. Wel een sms, maar geen melding. Ik baal hier enorm van. En zeker ook mijn eigen verantwoordelijkheid. Ik zag in eerdere forums dat de simkaart van klanten geblokkeerd word als je over de 100 euro gaat. Dit is bij mij niet gebeurd. Kan iemand van Simyo of iemand die dit weet dit bevestigen? Mijn vraag is: kan ik ergens instellen dat ik niet buiten mijn bundel kan gaan. Dat ik na de 8000 mb (wat super veel is!) niet verder kan. Normaals ik gebruik al jaren Simyo en ik weet dat zij zo werken met deze bedragen buiten je bundel, maar voor mij voelt het als onmacht. En ik vraag daarom of Simyo mij tegemoet zou kunnen komen in deze kosten.
Met vriendelijke groet,
Mirthe