Skip to main content
Vraag

Waardoor ontstaat hoog verbruik in de nacht?

• October 31, 2025
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Ik ben al vele jaren klant van Simyo en krijg net van een goede bekende te horen hoe ze door Simyo zijn opgelicht. Kennelijk zou er tussen 4 en 6 uur snachts, terwijl iedereen sliep, voor honderden euro's data buiten de (grote) bundel zijn verbruikt... terwijl de telefoon gewoon op wif zat er er nergens op de telefoon iets te vinden is dat in die tijd is downgeload. Zeker niets met die data groote. 

2 minuten zoeken online (ook op dit forum) laat zien dat er heel veel van dit soort verhalen zijn en er vooral snel gepusht wordt om maar te betalen, anders wordt je sim geblockt. 

Ik ben ziedend om keer op keer te lezen hoe dit bedrijf zich opstelt. Ik heb snel het data plafond aan gezet, maar denk niet dat jullie lang van die 50 cent extra kunnen genieten (en de 'inflatoecorrectie' die zomaar is doorgevoerd).

Ik hoor graag een uitleg van Simyo (hint, kijk eerst naar jezelf) en een redenatie waarom ik.nog bij jullie zou blijven.

1 reactie

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 3, 2025

Hoi ​@Al jaren klant,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat we je dit gevoel hebben gegeven, dat is absoluut niet waar wij voor staan. 

Het klopt inderdaad dat het vaker voorkomt dat er onbewust data wordt verbruikt en het daardoor ook vaak gebeurd dat er extra kosten worden gemaakt. Helaas kunnen en mogen wij wegens de privacy wetgeving niet inzien waar dit internet aan is verbruikt. Als ik lees dat dit in de nacht is gebeurd denk ik toch vaak aan een update die wordt gedaan door bijvoorbeeld een app of een software update of het synchroniseren van foto's en/of video's. Maar zoals eerder aangegeven kunnen wij dit niet inzien maar baseer ik dit even op mijn eigen verbruik.

Goed dat je een dataplafond hebt aangezet! Ik ben inderdaad blij dat deze optie beschikbaar is gekomen bij Simyo om extra kosten te voorkomen. 

De inflatiecorrectie is een toepassing die wij elk jaar mogen doen, dit staat ook aangegeven in onze algemene voorwaarden. Wel kan ik me uiteraard voorstellen dat je hiervan baalt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens met betrekking tot de inflatiecorrectie? Dan kijk ik graag even met je mee om te zien of we iets voor je kunnen betekenen. 

We zouden het natuurlijk jammer vinden als je zou willen overstappen naar een andere provider maar respecteren ook je keuze hierin. 

Ik zie je bericht graag tegemoet in mijn privéberichten!

Groetjes,
Amy