.

Beantwoord

Waar komt extreem veel onbegrepen MB verbruik vandaan?

  • 19 December 2015
  • 4 reacties
  • 440 Bekeken

Badge
Al jaren heb ik heel laag MB verbruik. Af en toe haal ik mails op, ik Whats-app, en de radio staat aan. Ik gebruik de tel NOOIT voor downloads, streamen, youtube, etc.
Vanochtend kijk ik naar de tel en blijkt dat ik sinds gisteren 12 uur enorm veel MB verbruik heb, waardoor heel hoge kosten!! Ongeveer elke 1,5 uur wordt exact 58,59 MB verbruikt????
Een klein stukje van het overzicht :
UU:MM:SS duur / aantal bedrag
23:22:23 18-12-2015, Internet gebruik 58,60 MB € 8,79
22:02:05 18-12-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
20:41:46 18-12-2015, Internet gebruik 58,59 MB € 8,79
ABSURD
De tel maakt ook nog eens gebruik van het WIFI netwerk (ik ben thuis) en ik heb helemaal geen filmpjes gedownload oid. De 3G stond wel aan, maar heb uitstekend WiFi netwerk met versterker ertussen
Om 9 uur meteen de enige actieve apps :(Safari, watts-app, Radio 1) en 3G uitgezet,
Heeft iemand ditzelfde probleem ervaren?
En hoe wordt er met deze klacht omgegaan door Simyo?
icon

Beste antwoord door Scotsman 19 December 2015, 14:05

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit komt regelmatig voor, en de oorzaak is een haperende WiFi verbinding. Moderne smartphones kunnen wel eens wat ongeduldig zijn, en als er een download gaande is (waaronder ook het streamen van een radio uitzending) en de WiFi valt even weg (kan ook aan de verbinding met je internet provider liggen) dan wordt al gauw overgeschakeld op 3G of 4G als je goed bereik hebt. Alle van dit soort gevallen worden apart door Simyo beoordeeld, en het is even wachten op een moderator hoe er in dit geval mee om wordt gegaan.

Mensen denken vaak dat ze een "uitstekend" WiFi netwerk hebben, maar er zijn allerlei redenen waarom het netwerk soms niet zo uitstekend werkt!

Overigens kan Simyo niet zien welke download of website verantwoordelijk was voor het onverwachte internetverbruik. De blokjes van tegen de 60MB zie je omdat een grote data downloadsessie door het netwerk wordt geregistreerd in blokken van ongeveer 60MB.
Badge
Snap ik, dat van die haperende WiFi verbinding.
Heb het gecheckt bij de provider, Daar waren geen problemen.
Het heeft ook echt van 12 uur middags tot vanochtend 8 uur geduurd.
En ik heb helemaal niets gedownload, en sinds gistermiddag geen radio meer geluisterd. En vannacht stond de tel op standby.
Er klopt ECHT helemaal niets van.
Hoop dus maar dat het nooit meer gebeurt. Zag op internet dat meer mensen dit probleem hebben gehad met Simyo. Toch ook heel vreemd.
IK ga er maar van uit dat ze redelijk zijn bij Simyo en het terugbetalen.
Zodra je Wifi aanstaat 3G/4G uitzetten. Alles zo instellen dat dit alleen via Wifi kan, demk hierbij aan telefoon updates, updates voor apps en synchronisatie instellingen. Want één van die is wat jij nu gefactureerd ziet staan hoogstwaarschijnlijk. Dit zijn namelijk grote pakketten aan data verkeer.

Je provider hoeft geen problemen te hebben maar toch kan je Wifi haperen / wegvallen. Wifi is gewoon een instabiele verbinding en telefoons willen graag verbonden zijn.

Het lig botweg gezegd aan de instellingen van je telefoon.

Mijn advies is deze zaken nog eens onder de loep te nemen.

Het is trouwens niet nodig meerde topics met hetzelfde onderwerp te open. Maakt het zo onoverzichtelijk :)

https://forum.simyo.nl/internet-62/extreem-veel-onbegrepen-mb-verbruik-waardoor-hoge-kosten-31614
Reputatie 2
Badge +5
Hoi MBverbruik,

Deze vraag is al beantwoord in dit topic. Daarnaast heb je de vraag ook per mail gestuurd. Jouw mailtje is ook al beantwoord.

Kun je erop letten dat je je vragen in 1 topic stelt? Zo voorkomen we dat er dubbel antwoord gegeven wordt 🙂.

Groetjes,
Estelle

Bedankt voor jullie goede hulp @Raytje en @Scotsman 😃

Reageer